Ranta-ajelu

Europe » Spain » Canary Islands » Gran Canaria
January 22nd 2024
Published: January 27th 2024

Sain nukuttua kuutisen tuntia. Heräsin jo klo 6.30, ja kun uni ei tullut, niin menin ulos katsomaan tähtitaivasta. Venus näkyi, mutta sen alapuolella näkyi pilviä, joten en lähtenyt selvittämään olisiko Merkurius ollut näkyvissä alempana. Tein pika-aamupuuron klo 8.30. Kun Pirkko heräsi, niin käytiin ensin uima-altaassa ja vasta sen jälkeen syötiin aamupala.

Lähdettiin liikkeelle klo 11. Pirkko ajoi ensiksi. Mentiin vanhaa rantatietä CG500 länteen päin. Harhailtiin Puerto Ricon rannalla ja rinteissä, kun en kunnolla navigoinut. Päädyttiin sitten kahville ostoskeskukseen kauemmas rannasta, kun sieltä sai helpommin parkkipaikan. Pirkko osti kahvilasta myös jauhettua pistaasia pieneen lasipurkkiin, kun oli ensin saanut sitä kroisantin sisällä.

Vaihdoin rattiin. Rantatiessä oli mutkia eikä turhaa leveyttä. Vanha rantatie olikin suljettu Tauriton Puerto de Moganin väliltä. Jouduin ajamaan moottoritielle, mutta kun siinä kohtaa ei ollut liittymää länteen päin, niin jouduin ajamaan moottoritietä takaisin Puerto Ricoon asti ja sieltä sitten moottoritietä länteen. Pysähdyin moottoritien jälkeen ja tankkasin auton täyteen. Pirkko ajoi sitten rantakaupunkiin ja sataman läheltä löytyi ilmainen parkkipaikka.

Tehtiin kävelykierros satamassa. Ruokapaikkoja riitti. Päädyttiin ottamaan pienet kala-annokset. Pirkko ajoi loppumatkan. Ajettiin vielä 10 km sisämaahan päin Moganin kylään. Tie oli kapeahko ja mutkainen. Jätetiin auto tienposkeen ja tehtiin pieni kävelykierros kylässä.

Oltiin hotellissa klo 18 jälkeen. Uima-altaan käyttöaika oli klo 10-18, jolloin siellä oli joku vahti. No aamulla olimme käyneet uimassa ennen klo 10 ja nyt käytiin klo 18 jälkeen. Hain lähikaupasta sapuskaa. Käytiin vielä lähibaarissa iltapalalla. Pirkon piti tilata olutta pieni lasillinen (caña), mutta hän käytti sen sijaan melkein samanlaista sanaa, joka on alatyylinen ilmaus naisen sukuelimelle. Keski-ikäinen miestarjoilija havainnollisti asiaa haaromalla jalkoväliään. Naurettiin kyllä paljon.

Tot: 0.376s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 47; dbt: 0.2521s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb