Playa del Ingles

Spain's flag
Europe » Spain » Canary Islands » Gran Canaria
January 21st 2024
Published: January 27th 2024

Oltiin koko päivä Playa del Inglesissä eikä ajettu autolla metriäkään. Ulkona oli kova tuuli. Pulahdin aamulla uima-altaassa. Terassilla oli pieni 'vaja', jossa oli naruja ja sinne saattoi jättää kuivumaan pyyhkeen ja uimapuvun. Aamupala syötiin ulkona. Pirkko kävi yksin turistineuvonnassa.

Käveltiin ensin rantaan itään rantaan ja sitten etelään kohti dyynejä. Emme edes harkinneet uimavarusteiden mukaan ottamista. Aallot olivat kovat ja uimarannoilla heiluivat punaiset liput. Pirkko bongasi kivan rantakahvilan ja päätti käydä siellä myöhemmin. Tuuli oli puhaltanut hiekkaa jopa kivetylle kävelytielle asti ja sitä tahtoi tulla silmiin asti. Käveltiin näköalapaikalle, josta saattoi nähdä dyynit. Minua ei kiiinnostanut mennä pidemmälle, kun olin käynyt siellä vuotta aiemmin, eikä Pirkkokaan halunnut lähteä sinne yksin. Paluumatkalla asunnolle käytiin sitten kahvilla. Katsoin netistä saksalaisen kahvilan, joka oli saanut hyvät arvostelut, mutta se oli täynnä. No läheltä löytyi Wien Cafe, jossa ruokalista oli saksaksi ja josta sai kahvin kanssa herkullista marjapiirakkaa. Palvelu pelasi kyllä espanjaksikin. Käytiin uudestaan uima-altaassa. Uima-altaassa ei näkynyt yleisesti paljonkaan väkeä. Enemmän hotellin asukkaita oli makoilemassa aurinkotuoleissa.

Oltiin ilta erillään. Otin yhdessä baarissa mojiton 5,5 eurolla ja toisessa 0,2 litran oluen 1,25€. Harkitsin kiinalaista seisovaa pöytää. Mutta koska Kanarialla oli ollut turisteille norovirusta, niin ajattelin että turvallisempi vaihtoehto oli ottaa jokin annos. Otin 17 euron menun: perunoita, naudan pihvi, lasillinen punaviiniä ja jälkiruuaksi viini. Olin lähtenyt liikkeelle sortseissa ja t-paidassa, mutta illalla oli jo sen verran viileään että teki mieli juosta majapaikkaan.

Reilun tunnin yöunen jälkeen heräsin siihen että oikea olkapää ja käsi olivat kipeytyneet. Olin nukkunut varmaan huonossa asennossa. Onneksi sain unta parin tunnin päästä ja vaiva helpotti seuraavanan päivänä.

Tot: 0.061s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0398s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb