Autolla etelään

Europe » Spain » Canary Islands » Gran Canaria
January 20th 2024
Published: January 27th 2024

Lähdettiin asunnolta klo 11.15 kaikkien matkatavaroiden kanssa. Kun bussimatkoja oli jäljellä reilusti matkakortilla, niin mentiin yksi pysäkinväli ja käveltiin siitä Cicarin toimistoon, joka oli lähellä Santa Catalinan puistoa. Auto oli varattu klo 11.30 alkaen. Se oli noudettavissa läheisestä parkkitalosta. Pirkko ajoi ensimmäisen osuuden Teldeen, joka on Gran Canarian toiseksi suurin kaupunki. Auto jätettiin ilmaiselle pysäköintialueelle kaupungin eteläreunaan. Vasta silloin huomasin että historiallinen keskusta oli kaupungin pohjoisreunalla, joten kävelemistä tuli jonkin verran. Paluumatkalla poikkesimme kahvilla.

Ajoin seuraavan osuuden 5 km päähän katsomaan luolia (https://en.wikipedia.org/wiki/Four_Doors_cave_site,_Telde). Luoliin oli vapaa pääsy, mutta paikka ei ollut mitenkään esteetön. Hienoja luolia, joissa alkuperäisväestö oli asunut. Ajoin siitä sitten Guayadequen rotkon perukalle asti. Agüimesin kaupungissa oli niin kapea katuosuus, että siinä ei mahtunut kaikilla osuuksilla kohtaamaan vastaantulevaa autoa. Rotkossa oli komeita maisemia ja vehreää kasvillisuutta. Kävimme syömässä Vega-ravintolassa. Otin kaniinia.

Pirkko ajoi sitten loppuosuuden Playa del Inglesiin. Pysähdyttiin ensin rotkossa katsomaan ravintolaa, joka oli tehty vanhoihin luoliin. Sitten ihailimme myös Agüimessa maisemaa, joka avautui mäen päältä etelään rannikolle. Auto saatiin pysäköityä ihan hotellin eteen kadulle ilmaiselle parkkipaikalle. Olin ollut samassa hotellissa vuosi aiemmin, joten tunsin lähitienoot ja tiesin mistä kannatti ostaa ruokaa. Huoneistossa oli makuuhuone, ja sen lisäksi olohuoneessa oli sohva. Nyt tosin oltiin alimmassa kerroksessa ja meillä oli oma terassi. Vuosi sitten oltiin ylempänä ja siinä huoneistossa oli oma parveke. Silloin nukuin makuuhuoneessa, nyt olohuoneessa. Käytiin katsomassa Yumbon baaritarjontaa. Yhdessä baarissa sai kaksi drinkkiä 7 eurolla. Nähtiin majapaikassa torakka illalla makuuhuoneessa ja yöllä vessassa.

Tot: 0.041s; Tpl: 0.013s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0188s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb