296.den - lublana (tura smarna gora)


Advertisement
Slovenia's flag
Europe » Slovenia » Inner Carniola
November 20th 2018
Published: November 21st 2018
Edit Blog Post

V noci som sa furt budil.

Vonku vsetko biele a snezenie pokracuje.

Na ranajky toast so sunkou a syrom.

Cs je doma do 13.30 (cely cas sa ale bude chystat na skusku) a potom do 17.30 ide doucovat neake dieta.

Na jej odporucanie (v merku som to mal i ja) idem turistikovat na blizky kopec smarna gora.

Najskor som ani moc nechcel ked vidim co je vonku ale cs ma upokojuje, ze vsetko bude fajn.

Ono az tak moc nesnezi uz to len trocha popadava.

Bohuzial na bus zastavke pri cinziaku sa neda kupit urban karta. Musim slapat 7min k nakupnemu centru kde som bol vcera.

Zeleny automat, na vyber bud slovinscina abo ang. Volim druhu moznost.

Podla navodu na obrazovke kupujem plasovu kartu (2€), platim platobnou kartou.

Po kupe karty, ju treba dobit. Dobijam za 5€, co mam na 4jazdy (jedna jazda 1.2€).

Cakacka na bus. Do mojej destinacie ma ist c.8 (tacenski most) no jak na potvoru z tejto zastavky toto cislo nejde.

Ujo google (pouzivam data) mi radi nasadnut na ine cislo, odviezt sa 3zastavky a tam zobrat c.8

Tak ho poslucham. Prichadza bus, nastupuje sa prednymi dverami, pri vodicovy si pipam kartu a ide sa.

Vyskakujem, cakam na dalsi spoj, opat pipanie karty. Ale cul mi to kredit nezobralo, na jeden listok sa da cestovat 90min vratane prestupov.

Ha, bus nestoji automaticky na kazdej zastavke, tym padom vystupujem az na zastavke tacen.

No nevadi, hore vedie kopa trialov.

Po ulici bratov novak postupujem medzi domcekami hore.

Stretavam v oknach a na ulici par dochodkyn, tak dobr dan.

Napajam sa na cervenu znacku (ono vsetky trasy su tu skoro cervene)

Prva kaplnka a pri nej rozcestnik romarska alebo pot svobode.

Volim druhu a za kaplnkou idem doprava. Na dalsej krizovatke opustam tuto trasu a davam sa vlavo do kopca.

Okolie je pekne zasnezene. Stromy pokryte bielou prikryvkou.

Mensia pauza a snaha sa trafit snehovou gulou do cervenej znacky. Moc sa mi to nedarilo.

Moja prva snezna turistika na tripe.

Znacenie je fajn ale k nemu dopomahaju aj stopy v snehu, ktore ma doviedli az na vrchol smarna gora (669m)

Tu kostolik, restika (predrazena) a lavicky zafukane snehom.

Na jednej staviam mini snehuliaka.

Za dobreho pocasia odtialto skacu paragladisti.

Vyhlad bohuzial nulovy, kvoli nepriaznu pocasia.

Zacina klesanie do sedla.

Najskor idem prirodnou cestickou, no neskor sa vynaram pri domcekoch odkial ide klasicka cesta. Nic moc klesanie bo sa to na rozmocenom snehu smyka, no podstatne je, ze uz nesnezi.

Na rozcestniku dolava, na dalsom doprava a opat stupanie v snehu v lese.

Ciel je vrchol grmada(676m) po westrova pot.

Mensie zabludenie ale hned ako skoncili stopy v snehu som sa zbadal a navrat nazad na spravnu stopu.

Na vrchole opat ziadny vyhlad (pocasie, inak by bol super vyhlad) ale vrcholova kniha nesmie chybat.

Cesta vedie kusok po hrebeni a potom zacina klesat.

Idem velmi opatrne bo sa to dost smyka.

Na jednom rozcestniku provokacna nalepka neakeho slovinskeho fut.klubu (triglav kranj, videl som ich nazivo v maribore). Neostavalo mi nic ine nez ju prelepit.

Plan napojit sa na pot svobode nevychadza a klesam dost strmou cestickou, na mape su zakreslene aj dva rebriky.

Smyk a uz som na zemi. Som sa po riti zviezol asi meter.

Klesanie je dost velke a smyka sa. Vraciam sa nazad a nachadzam spravnu cestu.

No a dobre som spravil. Pocasie sa na chvilu umudrilo a mam fajn vyhlad na dedinku, modru rieku savu a blizke zasnezene kopce.

Inak cesticka dost uzka, zacina odmak. Smyka sa to. Staci zly krok a hned by to se mnu zle dopadlo. Pri cesticke hned strmy zraz dole.

Vyhliadka s lavickou. Samozrejme si nesadam.

Tato cast je v snehu dost narocna, obcas treba prekonat skaly

Neskor uz pohoda akurat vsetko rozmocene.

Put cez spodnjo kuhinjo je moja cesta do dediny. Tade som mal povodne zacat ale dobre, ze som nezacal, bo same prirodne schody.

Podklad ako som uz spominal rozmoceny sneh a blato.

Ludi na to, ze je pracovny den a snezilo, bolo dost. Son stretol dokopy asi 15ks.

V dedinke spravene fotky rieky a na neskory obed padam do okrepcevalnica zibert.

Nalakalo ma sem denne menu a v nom ovci syr.

To si hned objednavam a nakonec davam aj pivo i ked som vravel, ze uz ziadne pit nebudem.

Zistujem heslo na wifi. Casnik mi berie mobil do kuchyne, odtial pribieha mlada baba aj s heslom.

Dnu dost teplo ale za to moze spodok termopradla.

Restika velmi prijemna, taka drevenica, dnu velka pec a jedlo super. Ma prekvapili, ze mi k menu dali aj dost velky salat. Joj vysmazany syr, som uz dobre dlho nemal.

Najedeny nazad na zastavku ale bus mi ubzikol pred nosom, tak cakacka 15min na dalsi.

Dost uzimeny vystupujem v nakupnom centre ako vcera.

Na lavicke (moc ich dnu neni, nasol som len dve), dopisujem dennik ale baterka je len na 6percentach tak to balim.

Mam cas este dve hodiny.

Motanie sa v hypermarkete.

Kupa monte na ranajky aj pre cs. Tej som kupil este kinder cokoladu a dve piva. Tie boli zabalene v papieri, dobre to vyzeralo.

Cs este doma nebola, tak cakanie 10min vonku.

Mini pokec. Opratie veci a rozlucka s cs, ktora ide na koncert.

Pride pred polnocou, to uz budem ale spat. No mohla by ma prekvapit a vliezt ku mne na gauc ako pred 6rokmi skurveny vietnamec v saigone 😊

Naklady :

Urban karta : 2€ (karta)
Kredit : 5€ (karta)
Vysmazany syr, hranolky, salat, flaskove pivo : 8.2€ (6+2.2)
Nakup : 10.19€ (karta)


Advertisement



Tot: 0.388s; Tpl: 0.01s; cc: 14; qc: 48; dbt: 0.1853s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb