297.den - presun charleroi


Advertisement
Belgium's flag
Europe » Belgium » Liège Province
November 21st 2018
Published: November 22nd 2018
Edit Blog Post

Rano sa mi fakt nechcelo vstavat.

Vonku uz po snehu ani stopy mimo striech a kopcov.

Na ranajky monte co som vcera kupil.

Niektore pradlo som mal este vlhke, tak rychlo susenie na radiatore v kupelke, ostatne boli vypate ale i tak v byte teplo, nie ako v zahrebe.

Dali sme si 5 particiek domina, vyhral som tesne, 3-2.

Cs ma trochu povodila po okoli kde nic zaujimave neni.

Isli sme aj okolo ciganskeho domu. I tu cloveka povazuju za rasistu ak povie cigan, musi povedat rom. Pici kam tato doba speje.

Skoncili sme na kakavu so slahackou.

Na bus zastavke ma nalozila na bus c.1 co ide do centra. Ten sa neskor riadne zaplnil.

Stal sa zazrak, na treti pokus som nasiel odporucanu restiku skriti kut.

Som sledoval tlupu ludi co sli do podchodu.

Fakt nenapadne dvere, ktore za tmy je tazke najst, za svetla ni problema.

Restika pekne zariadena a plna ludi.

Som si prisadol k jednej dvojici.

V case obeda i tu byva denne menu, bolo na vyber zo 6 jedal.

Dal som si kura s pyre, k tomu si clovek mohol nalozit kolko len chcel salatu roznych druhov. Pohar vody gratis nesmel chybat.

Najedeny smer info centrum, kde zistene odchody busov. Ide kazdu hodinu .10 z bus stanice. Listok sa kupuje v stanici.

Ono toto som vsetko vedel ale potreboval som zabit cas.

Vonku kupene mini magnetky, tetula zjednavat nechcela.

Pri ruzovom kostole akurat montovali vianocne stanky.

Po vycerpani free hodinoveho netu som sa pobral si dat naposledy cevapcici do das ist walter.

Co ma prekvapilo v meste ziadny kitariovia (tak volaju slovinci cinanov, ked som videl prvy krat restiku s takym nazvom bol som v pomykove co to je)

Siel som aj okolo neakeho grafitoveho gheta. Normalne tam bol nazov ghetto a vratnica.

K jedlu davam pivo a fajn maslo (som myslel, ze je gratis, nebolo).

Po jedle presun na bus stanicu.

Ta je hned vedla zel.stanice.

Bus stanica na hlavne mesto uboha.

Nastupistia su prakticky len nakreslene ciary na parkovisku.

Samotna budova je len mala buda, kde je par sedaciek a pokladne kde sa predavaju listky. Kartou sa platit neda.

Potesili aspon obrazovky s odchodmi busov a cislami nastupist.

Cislo som mal aj na listku. Na letisko sa ide z peronu c.28.

Po 45.min cakania prichadza bus.

Dnu kopa ludi. Bol som v tom, ze to je len priama linka mesto - letisko. No neni.

Stoji to na roznych miestach a dedinach cestou.

Cesta miesto avizovanych 47.min trvala 70min.

Letisko lublana uplne prtave.

Kopa ludi sa odbavovala na prepazke wizzairu ale ja som siel priamo ku gate.

Pred security staly pracovnicky wizzairu aj s nalepkami na velke kufre. No mna si nevsimli.

Securiti rychla. Kovove eurace nezapipali ked som siel cez pipac.

Brany su na prizemy a na poschodi, moja je na poschodi.

Zhavim free rychlu wifi, nabijam telefon, capujem si na zachode vodu a cakam.

Let ma meskanie pol hodinu, co je dost nahovno, bo tym padom dojdem na ubytko asi tesne pred polnocou. Dufam, ze to stihnem. Bo check in je len do polnoci. Pre istotu som pisal do ubytka.

Pristava lietadlo z bruselu resp z charleroi.

Ludia idu normalne okolo nastupnych bran t.j. stretavam cs emu z celje.

Dobre nacasovane teda.

Velkosti batohov nikoho netrapia. No ale ako kukam okolo seba nik nema ziadny velky.

Pri boardingu totalny chaos.

Ludia natlaceny na prepazke. Obsluha zvolava priority, ti sa museli cez ostatnych pretlacat.

Nechapem preco to nerobia ako inde. Najskor dam tabulku priority, potom zadne rady a nakonec predne. Hned by to slo vsetko rychlejsie. Nuz balkan, i ked vzdialeny.

Inac co som pozoroval slovinci nemaju moc v laske chorvatov. Pozorovanie na zaklade cs skusenosti.

V letadle dobre teplo. To mam na sebe este spodne termo.

Letusky predavaju jedlo, chlast, neskor duty free.

Let prebehol v pohode aj ked jebli clovek sedel na mojom mieste, co mi nevadilo, bo som mal stredne sedadlo, takto som sedel aspon v ulicke.

Nepochopim ludi, jasne mam pridelene sedadlo i tak si sadne inde.

Po pristati rychlo krokom najst mhd do mesta.

Letisko uplne prtave, fakt neviem ako tu preckam noc o tyzden.

Vonku prebieha vystavba asi parkovisk, tak mensia obchadzka k nastupistiam. Je to znacene tak no problem.

V automate pri nastupistiach kupujem listok za nehoraznych 6€. V automate sa dalo platit len kartou. No mozno v dalsich sa da aj hotovostou.

Dvoch bab sa pytam odkial ide mhd, nevedeli, tez su tu 1x.

Nuz ide to zo zadneho nastupista.

Prve su rezervovane pre shuttle busy do bruselu, gentu, brug….

Na ne cakalo dost ludi.

Nasadam do harmoniky, ukazujem listok soferovy a po par minutach startujeme.

Meskanie lietadla bolo nakonec polhodinove.

Po vystupeni z busu na konecnej dezorintacia, bo vonku tma.

Nasledoval som ludi a siel do podchodu smer zel.stanica.

V podchode vsak zabacam vlavo smer centrum. No spravim len par krokov a uz z konca na mna krici sbs francuzsky a prekrizene ruky. Vychod je zavrety.

Nuz smer zel. Stanica. Uplne zbytocne som siel do podchodu, z bus zastavky stacilo ist k rieke kde je most.

Ulice prazdne, sem tam podivne individua.

K ubytku to mam len 10.min tak pohoda.

Zvonim, otvaraju mi dvere, po schodoch na podlazie kde je recepcia.

Recepcna ma hned zahrna informaciami. Chcem platit stovkou no nema vydat. Nuz rychli transfer penez z jedneho konta na druhe a platim fio kartou.

Ranajky su od 6.00-10.00, check out 11.00.

Fasujem navlecky a vytahom na 4poschodie.

Dvere na izbe sa otvaraju kartou. Ta sa prilozi, zmackne klucka a hotovo.

No mne sa dnu podarilo dostat asi az na 5pokus. Klucku bolo treba riadne stlacit.

Na izbe pocitam postele, je ich tam6, mali byt 4. Ale som k.o. tak to neriesim. Navliekam plachtu, podusku, spat budem len pod druhu plachtu, bo dost teplo v izbe.

Inak za 22€ by to mohli navliekat aj vyvliekat samy a nie hostia.

Davam sprchu, prud dost slaby, zalachynam a spanok nieco pred 23.00

Nabijat mobil nedavam, bo je tam drbla modra kontrolka co dost svieti.

Neskor prichadza dalsi host.

Dost objemny, spi nadomnou tak sa postel dost hybe.

Clovek konecne zaspi a zas dalsi clovek. Tento tu rozsvietil ale neskor sa zbadal a zhasol.

Pin pisala, ze ide do kambodze na 7dni, tak som jej dal par tipov.

Konecne ozila aj lenka na instagrame. Podlo toho co som vydedukoval bol na filipinach daky tajfun.

Par obrazkov zo siquejre (alebo ako sa to pise). Davam tomu ostrovu este rok a bude zdevastovany party ludmi. Cul je to podla obrazkov este v norme, ked som bol ja, bolo toho minimum.

Nuz treba sa zacat orientovat asi na nebezpecnu moslimsku cast.

Inak je zaujimave sledovat niektore diskusie na forach. Ludia pozaduju neake skryte miesta bez turistov resp spravit komplet itinerar cesty. Ah kam ta doba speje.

K tym snilkom o nedotknutych miestach len tolko. Clovek dojde do neakeho zapadakova, kde neni vybudovana zadna infrastruktura, ziadne ubytka, jedla proste len domorodci co su radi ak navstivia susednu dedinu. Potom je clovek vyjaveny, ty vole co tu budem robit sak tu nist neni, zadna civilizacia. kde budem spat, co jest. To je realita nedotknutych miest. Jasne, ze sa najdu aj maniaci co idu do jv azie so stanom a vybavou na prezitie. Potom supnu dake pekne obrazky, pekny opis co zazili ale to ake to bolo zlozite sa drbat s 20kg batohom v totalnej vlhkosti, v malych busoch (ak neake idu), odhanat pred stanom otravny hmyz, zebranie jedla od domacich, to uz nepovedia. Tot moj nazor na nedotknute miesta.

Foto

Ljubjana
https://photos.app.goo.gl/EPMDoeHhb1PUVBk26

Naklady :

2xkakao : 2.8€ (karta)
Denne menu skriti kut : 6€ (karta)
3xmagnetky : 3€
Petka, maslova natietka, flaskove pivo (das ist valter) : 8.4€(karta)
Bus na letisko (16.10hod) : 4.1€
Linka A letisko charleroi - charleroi sud (21.53hod) : 6€ (karta)
Youth hostel charleroi, 6dorm, sprcha na izbe, ranajky : 22€ (karta)





Advertisement



Tot: 1.013s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 48; dbt: 0.7986s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb