Foerste oplevelser med den transsibirske jernbane

Russia's flag
Europe » Russia » Siberia » Irkutsk
June 7th 2007
Published: June 7th 2007

Klar til afrejseKlar til afrejseKlar til afrejse

Klar til afgang med tog nr. 2 - Soendag aften kl. 21.25
Efter at have set highlights i Moskva (den roede plads, Lenin, st. basils kirken og Moskvas nye katedral) tog vi soendag aften videre oest paa mod Irkutsk. Togrejsen tog 3,5 doegn (4 naetter), men trods den lange rejsetid gik tiden hurtigt med spil, laesning og leg. Endvidere bidrog samovaren konstant med kogende vand - saa en kop te/kaffe eller en noodle pot/suppe var hele tiden hoejst 2 min vaek.

Torsdag morgen paa vores bryllupsdag (10 aar) fik vi endelig fast grund under foedderne her i Irkutsk, hvor vi har tilbragt formiddagen med sightsseing.

Vi er er privat indkvarteret hos en venlig russisk familie, hvor vi foreloebig skal bo en nat inden vi tager videre paa en tre dages tur til Olkhon oen ude i Baikal soen. Vores vaerelser er store med hoejt til loftet.... isaer sammenlignet med vores burhoens-forhold, som vi har boet under paa togturen.

Vi vender tilbage med fotos (denne PC kan vi ikke uploade fotos fra) og mere nyt, saasnart muligheden byder sig.

Take care at home!

ывола двщща зващ ш9у щвашщ зв !!! :-) Vi har brugt tiden paa at laere russisk og finde det latinske tegnsaet paa PC'en.

Tot: 0.096s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 53; dbt: 0.0436s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb