Dag 11 – Rondreis Roemenië – vrijdag 7 september 2018 – Busuitstap Sinaia, Brasov

Romania's flag
Europe » Romania » Transilvania » Brasov » Brasov
September 7th 2018
Published: September 7th 2018

Voorgevel zomerresidentie koningshuis in Peles Voorgevel zomerresidentie koningshuis in Peles Voorgevel zomerresidentie koningshuis in Peles

Gebouwd in de tijd van onze Leopold II, door een Hohenzollern, Duitse prins, die eveneens als de onzen tot koning van een ander land gebombardeerd werd.

Daguitstap naar Sinaia, een mondain ski-oord aan de rand van de Karpaten, met bezoek aan het voormalig koninklijk zomerpaleis. Niet direct mijn ding, wel dat van honderden anderen die zoals wij moesten aanschuiven om binnen te geraken. Streng verboden binnen te fotograferen. Misschien om de decadente rijkdom van voormalige koningshuizen niet digitaal te verspreiden.

Dan naar een wijnproeverij wat ik toch wat interessanter vond. Met als afsluiter een stadstoer in Brasov, niet lang geleden nog Kronstadt genoemd, nu mooie hoofdstad van deze regio.

voor het paleis van Pelesvoor het paleis van Peles
voor het paleis van Peles

....eindelijk buiten.
Weingut 'Rhein & Co in Azuga.Weingut 'Rhein & Co in Azuga.
Weingut 'Rhein & Co in Azuga.

gesticht door een Duitse wijnbouwer in 1892, genationaliseerd door de communisten, nu professioneel gerund door een Roemeen.
Weingut 'Rhein & Co in Azuga.Weingut 'Rhein & Co in Azuga.
Weingut 'Rhein & Co in Azuga.

de glazen en de hapjes staan klaar
Weingut 'Rhein & Co - ProeverijWeingut 'Rhein & Co - Proeverij
Weingut 'Rhein & Co - Proeverij

en dan moest de uitgebreide lunch met aangepaste wijnen nog beginnen.
BrasovBrasov
Brasov

overal terrasjes
Carrefour in ....Carrefour in ....
Carrefour in ....

Brasov, Roemenië. Parking goed gevuld, en geen ezels- of paardenkarren te zien.

Tot: 0.06s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 27; dbt: 0.0411s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb