Blogs from Baile Herculane, Caras Severin, Banat, Romania, Europe

Europe » Romania » Banat » Caras Severin » Baile Herculane August 25th 2013

Ako sa dá vydedukovať už z nadpisu, tak dnes sme sa rozhodli urobiť si výlet do okolia a navštíviť nejaké jaskyne. Prvá bola Pestara Haiducilor (zbojnícka jaskyna) a ako sa názov napovedá skrývali sa v nej zbojníci. Táto jaskyňa vyzerala veľká, ale boli v nej netopiera a tak som jej ďalšie objavovanie radšej zrušila. Druhá jaskyna bola Grota cu Abri asi hodinu odtiaľ. Išlo sa k nej stále do kopca a vôbec nestála za to. Bola to vlastne len taká výhlbeň a pred vchodom vychádzala sírnata para. Až tak veľa sme toho v tento deň nenachodili, ale bolo veľmi teplo a tak sa nám už nič viac veľmi robiť nechcelo. Večer sme sa ešte vybrali do malého jazierka s minerálnou vodou, ktoré sme si vyhliadli už včera. Mali sme šťastie, nikto tam nebol a tak sme ... read more
Baile Herculane - Pestara Haiducilor
Baile Herculane - Grota cu Abri
Baile Herculane

Europe » Romania » Banat » Caras Severin » Baile Herculane August 24th 2013

Dnes sme sa plánovali vrátiť späť do Baile Herculane. Pán u ktorého sme bývali nás odviezol až do Iablanice a odtiaľ to bol len kúsok vlakom. Hneď ako sme vystúpili v Baile sa nám prihovoril mladý muž, či nemáme záujem o ubytovanie. Súhlasili sme a tak sme skončili v rumunskom paneláku - ale zas sme aspoň skúsili niečo iné. Baile Herculane je kúpeľné mesto a vraj sa tu kúpal už Herkules po ktorom dostali meno. V minulosti to boli vyhlásené kúpele pre smotánku. Tieto časy sú už dávno preč a tak tu ostali len staré neopravené domy a kolonáda. Ale aj tak nebolo ťažké predstaviť si ako to tu muselo vyzerať v minulosti. Zvyšok mestečka ešte dotvárali hnusné veľaposchodové hotely postavené v komunistickom štýle, ktoré sa tam vôbec nehodili. Atmosféru dotváral vajcovkový zápach ktorý sa priebežne ... read more
zástavka Iablanica

Tot: 0.044s; Tpl: 0.003s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.018s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb