41.den - pico grande


Advertisement
Portugal's flag
Europe » Portugal » Madeira
April 21st 2020
Published: April 22nd 2020
Edit Blog Post

K budke rodoeste pri opan pekarstve prichadzam za pat osem, bus ide 8.05.

Vonku opat nadherne slnecno, v uliciach to zije. Opat viac ludi s ruskami. Sa tu spustila masivna kampan aby ich ludia zacali nosit. A cul prichadza otazka. Kde ste boli doteraz?

Na zastavke cakaju i ludia, opat sok, uz nebudem mat private jazdu.

Jeden dochodca sa ma volaco pyta, turista co ide od ponta do sol. Uz mu meska bus 5min tak je nervozny.

Prichadza moja stara hrklavka. Vodic mi trha listok ani ho necita.

Usporiadanie 3+2, v pripade plneho busu teda dost nepohodlne ale to nehrozi.

Jeden miestny nema listok, rozhorcene odchadza z busu, bo sofer ho nezobral.

Este jedna pica mudruje (to si domyslam z posunkou), mal si kupit v budke ako ja. Jaj ty pica ale ked je budka zavreta.

Auta na ostrove nemusia svietit pocas dna, iba ak idu do tunela.

Fakt je tento ostrov pozadu.

Bus zastavuje v okoli dedinky estreito de camara de lobos, vodic mi vravi aby som vystupil a zmenil bus.

Nuz tak cinnim. V dalsom buse zas chce odomna listok.

Zacina stupanie az na konecnu zastavku corrida kam idem len ja.

Bananove plantaze tu striedaju vinice resp zeleninove policka.

Sofer zastavuje v obchode, nieco si vybieha kupit a pokracujeme na konecnu.

Vonku riadna zima, davam bundu, zapinam endomondo a slapanie do prudkeho kopca.

Gps nie a nie chytit.

Na jednej strane zeleninove policka, na druhej ohorene stromy.

Cez cestu rozthrnuta paska, zakaz vstupu. Ignoracia a pokracujem az k boca da corrida.

Tu dvaja chlapici, dvaja psi. Jeden chlapik pistol na opasku a tricko mestska policia.

A som v pici, na turu nepojdem, este ked aj vidim potrhane pasky so zakazom vstupu na trial.

Pozdravenie a chlapici si ma nevsimaju, nuz idem teda.

Najskor stupanie po schodoch, neskor uz zvacsa rovinka s par klesanim, stupanim. Vsetko v pohode.

Trasa genialna, ziadna vybetonovana cesta ale klasika, do toho nadherne vyhlady na udolia a na vrcholy hor.

A zabudol som spomenut, idem nakoniec na pico grande, povodne som chcel spravit nezazivny loop verada da trompica, no pocasie je genialne.

Bus nazad ide o 1405 a 1705.

Dnes to bude pohodova tura, ziadne nahlenie, takze pojdem na 1705.

Pozeram sa na druhu stranu udolia, v skale cesticka po ktorej som siel za zleho pocasia z boca da encumeada. Vyzera to famozne.

Neskor sa na tuto cesticku napajam ale prejdem len par metrov a uz stupam k vrcholu pico grande.

Okolite vyhlady skoda opisovat, to treba vidiet a citit.

Cestou rozkvitnute kvety, ktore opeluju cmeliaci.

Mensia jaskyna resp pribytok vysekany v skale, ten podla pachu a servitkov sluzi momentalne ako zachod.

Co mi vsak neslo do hlavy, naco bol dnu maly kovovy rebrik.

Prichadza istene stupanie po skale, neskor schody vytesane v skale, nic pre ludi co sa boja vysok.

Konecne prava turistika.

Som tesne pod vrcholom.

Da sa ist az na samy vrchol ale na to nemam gule, i ked tu bolo natiahnute lano.

Ono nevim preco ale ked sa lezie dolava mam s tym problem, doprava by som to asi riskol.

Obedna bezmasita pauza, len syr, paprika, eps chleba.

Na jednej strane vyhlad slaby, bo oblaky ale inak vsade super.

Klesam a smerujem k pico do cerco.

Velmi pekne skalne utvary na jednej aj druhej strane.

Mi to pripada ako obydlia ale po priblizeni sa, tomu tak neni.

Co ma prekvapilo, tak je tu vybudovany kamenny val. Na co sluzil ktovie.

Prechadzam val, vysekanymi schodmi v skale idem dalej.

No uz neschadzam, dole je istena cesta ale na jednom mieste je prerusena zosunutimy skalami.

Splham na skalu pri schodikoch.

Parada, neskutocne skaly v udoli, hory oproti vsak zahalene v oblakoch.

Dole vidim dalsie schody ale veru tade uz dobre dlho nik asi nesiel, proste sa stracaju, schody a bum nic.

Odpocinok a pomaly navrat s kopcom zastavok na kochanie sa a slnenie sa.

Nikde nikoho. Mam rad zakazy na tur.chodnikoch.

Odlovujem dalsiu kesku a pokracujem vo fakt pomalom navrate.

Posledne fotky udolia a macacimi hlavami dole po ceste.

Na zastavke neostavam. Idem trochu nizsie kde su potraviny

Kupujem 0.3l coral beer za 0.9€, do odchodu busu asi 35.min.

Tak reku si tu vychutnam v klidku pivko.

U predavacky este zistujem bus. Sok, vraj ide z dediny dole.

Pici a to som sa este pytal vodica ci ide o dvoch a o piatej. Mozno mi rozumel ci ide o 1405.

Pivo rychlo do seba hodene.

Dolu kopcom idem do jardin de serra, zastavka corticeiras.

Mapy.cz ukazovali 39min, dal som to za 30min.

Dedinka nicim zvlastna, domy, policka.

Bus prichadza nacas 1710

Opat vymena busu.

Ideme okolo vstupu do mestecka Camara de lobos. Cesty tam aj von uzavrete.

Policajny stan a policajti co nikoho nepustaju dnu ani von. V tomto mestecku je vela pozitivnych coronakov, tak ho uzavreli. I ked vo funchale je viac ale zas na hustotu obyvatelstva je to ine.

Chcel som sa nechat vyhodit pri mcdonalde a minut drobaky ale som ko, tak vystupujem oproti obch.centru anadia.

Sprcha, vecera salat s hribami, slaninou a syrom. Chutne to bolo i ked prve dve suroviny uz boli po zaruke.

Prichadza upratovacka, na mobile jej ukazujem obrazok pracky.

Hadzem dnu vsetko okrem tricka a treniek.

Spusta pracku a v tom si uvedomujem, ze som zabudil na vrch pyzama. No nic.

Neskor prichadza za mnu a daj 3€ za pranie.

Telefonovala majitelovy. Uplna krasa, som tu vyse mesiaca a ne aby mi to dali gratis.

Ako som neskor vesal pradlo, tak najdene oprate kratase po sikmacoch. Pasuju, tak sa zabavuju. Este ich ale preperem. Ono i tak uz mam jedny kratase na odpis.

Prisla odpoved z turkish airlines, refund mi daju az po 2mesiacoch co zacnu lietat. No voucher + 15perc ci free prebookovanie letu spravia hned. No nevim ako by som vyuzil 45€ u tk, hlavne ked neviem kedy a kam poletim. Tak zajtra napisem, ze idem do toho refundu.

Potesil ryanair. Poslali mi voucher na sumu 20.99€ za zruseny let, ktory by som ani nepreletel. A najlepsi je, ze to je kupene cez edreams a tam som platil 9.9€. nuz cul uz nech ryanair zacne lietat a niekam si zaletim. Este cakam na 5voucherov,hadam to poslu. Vsetko rovnaka situacia, kupene za polovicu realnej ceny.

Zajtra cely den len na ubytku, dnes cca 20km za 7hod, ale mal som velmi vela pauz. Inak sa to da zmaknut za 5hod.

Foto

Madeira
https://photos.app.goo.gl/crDhNj41fypjjWcK7


Advertisement



Tot: 0.043s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0243s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb