25.den - vystup na penha de aguia


Advertisement
Portugal's flag
Europe » Portugal » Madeira
April 5th 2020
Published: April 5th 2020
Edit Blog Post

Konecne dnes vypadnem z ubytka. Na severe ma byt pekne pocasie.

Po rychlo ranajkach odchytavam bus c.103 uz na zastavke artistas. Stacilo zamavat a zastavil. Opat idem gratis.

Cesta uplne bombova, i ked na zaciatku bol vykynozeny cely les avsak nove stromky su uz nasadane, o par rokov to tu bude ako pred tym.

Klesanie do faial uplna krasa. Nadherne zelene udolie s domcekmi.

Zakruty neskutocne ale sofer je skuseny.

Vyskakujem hned pri tabuli faial. Dnesny ciel kopec penha de aguia.

Idem kusok do kopca a za restikou (samozrejme zavreta) schadzam po schodoch.

Naskyta sa mi pekny vyhlad na motokarovu drahu, kopce, udolie a more.

Pokracujem cez mini botanicku zahradu az k dalsim schodkom. Tie ma privadzaju k rieke.

Po dazdi riadne rozburenej. Samozrejme tym padom sa neda dostat na druhu stranu.

Nuz nazad okolo motorkarskej drahy na most a po hlavnej sa postupne idem napojit na cervenu v mapy.cz

Prechadzam dalsi most nad riekou, doprava a strmo po schodikoch hore.

Vynaram sa medzi polickami. Pokracujem po schodkoch ale slepa ulicka, kusok dole, okolo rozburaneho opusteneho domu a po asfaltke uz naberam cervenu.

Vyhlad zatial super, k comu pomaha aj modra obloha.

Konecne v domoch ziadny psi.

Niektore domy maju v stene vykachlickovanych svatych resp pekne vykachlickovane priezvisko obyvatela.

Este kusok polickami a uz som na klasickej tur.trase.

Konecne poriadna makacka, stupak dost prudky,hned mi idu kropaje.

Vyhlad na more a na skalu kam sa splham.

Nesmu chybat pekne kvetiny a keska.

Ta najdena v pohode. Hned som si tu dal predoobednu pauzu. Eps chleba so syrom a salamom.

Pokracujem v stupani, miestami sa to dost smyka.

Zapadam do lesa a uz idem len po hrebeni.

Prvy pekny vyhlad na udolie a na dost dlho i posledny.

Prichadzam na vrchol, hory v pozadi uz zahaluju oblaky ale mne tu svieti slnko.

S problemami nachadzam dalsiu kesku.

Pokracujem na dalsiu vyhliadku podla mapy.

Ha cesta tam zahatana stromom, to ma neodraduje.

Neskor uz viem preco bola, je nahovno, nepreslapana, neake tie zosuvy.

Na vyhliadku podla mapy neprichadzam ale vysplhal som na jednu skalu.

Hned vidim porto da cruz, mini dedinka, z ktorej ide kazanie z kostola. Fakt dost nahlas to mali.

Pokochanie sa oceanom a nazad rovnakou cestou.

Dole idem opatrnejsie, bo sa to smyka.

Prichadzam na hlavnu cestu, do odchodu busu mam este 2.5hod.

Tura aj s dlhym oddychom 10km za 4hod. Fakt makacka, konecne, bo levady su len po rovinke.

Nuz mam plan A a B.

Prvy je, dostopovat do santana, tam su dake typicke domceky, druhy zbehnut opat cez botanicku zahradu, popri rieke k moru a tam len lehnit.

Zacinam stopovat a pomalicky sa blizim k restike kde som zacinal turu.

Zruba 15aut, setci sa na mna vyprdli, tak idem dole k moru.

Plaz samozrejme kamenista v umelom zalive.

Okolo vsak vybudovane ihriska, detsky bazen a neake bungalovy. Vsetko zavrete.

Lahinam si na betonovu podlahu a pocuvam zvuky mora. Takto som. Tu skysol asi 1.5hod.

Obcas prisli domaci, spravili si fotky a sli kade lahsie.

Za kupanim by som sem nesiel.

Na relax fakt fajn miesto, hlavne ten zvuk ked sa vlny rozbijali o velke utesy.

Okolo moto drahy nazad na most a cakanie na bus c.56, ktory az na jednu vynimku siel po dialnici a nie krizom cez ostrov ako c.103.

Vodic nieco na mna portugalsky asi, ze by som si mal vybavit karticku. No i tak idem gratis.

V buse tentoraz nejdem sam, je tu jeden spolucestujuci.

Opat ideme cez machico, som tam tusim viac jak ve funchale. Ale nestojime tam.

Tu uplne opacne pocasie, ziadne slnko ale oblacnost, dokonca hmla.

Na ubytku sprcha, na veceru spravene cestoviny s rajcinu a krevetami.

Zajtra aj pozajtra ma byt ok pocasie v horach. Len ako sa tam dostat? Takze zajtra to pojdem preverit, spravim mini nakup (hlavne hotove jedlo so supermarket restiky) a poobede chcem ist kuknut zapad slnka cca 6km pesi. Co je pohodicka, po rovinke.

Konecne uz ma byt furt okolo 20c a nie len 15c.

Sikmaci cvicili, idu jak draci.

Neni som si isty ci som nacal hranolky alebo mi ich volake kurvy nacali (sikamci sak kto iny) ale fakt som si neni isty.

Od zajtra kazdy kto vstupi na svk ma ist povinne do karanteny. Som zvedavy co bude dalej.

Klasicky vecer, jazyk, cvicenie a kukanie serialu tales from the loop. 3 cast a zatial pohodicka.

Mam dost vysusenu pokozku a to sa aj natieram asi zmenim znacku.

Jaj, uplne som si zvykol na hodinove volania s vm a uz druhy den nist 😞

Foto

Madeira
https://photos.app.goo.gl/hPzgdNTQLJ3VTPgp6


Advertisement



Tot: 0.075s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 31; dbt: 0.0389s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb