20.den - madeira (levada de furado)


Advertisement
Portugal's flag
Europe » Portugal » Madeira
March 31st 2020
Published: April 1st 2020
Edit Blog Post

Dnes opat rozhybem koncatiny, idem si obzriet dalsiu levadu, do furado.

Prisla mi velmi zla sprava od markoffa, transavia lieta na pevninu az v polke maja, pri tom dva dni dozadu mali lety vypisane este aj na polku aprila. Od stvrtka sa rusia zachranne lety pre ludi zo zahranicia. Ale jedna dobra, na vyucbu jazyku mi odporucil duolingo. Neskor otestujem.

Rychle ranajky a sup ho na bus zastavku artistas odkial by mal ist podla goole maps bus c.103 (730 bo vikendova tarifa) do ribiero frio.

Mesto pomalicky oziva, rozumej ludia cakaju len na busy, par potravin otvorenych.

Kukam na zastavku a na nej o mojom buse ani zmienka.

Pytam sa jednej zeny, ta nevie.

Nuz do odchodu 10min, rychlokrokom by som to mal teoreticky stihnut na bus stanicu pri teleferico.

Cestou sa este pytam dalsieho cloveka ale ten ma posiela na teleferico.

731, bus asi je uz v tahu. Pytam sa v budke dispecerov. Ten vychadza z budky a ide so mnou na zastavku asi 30m a tam so mnou caka asi 5min.

Ruti sa moj bus, chlapik ho zastavuje, idem dnu, som uplne v soku z takej pomoci az tak, ze zabudam destinaciu ale chlapik ju diktuje vodicovy.

Opat idem zadarmo, zacinam mat rad tento virus.

Vodic ide jak sialeny a ide dokonca aj okolo mojej prvej zastavky, chuj mohol som tam pockat a len zamavat. Nabuduce budem vediet, bo tuto linku este raz vyuzijem.

V buse som sam, az na konci mesta nastupuje jedna zenska. Ludia proste necestuju.

Skoro sme v jedne zakrute nabrali auto ale vodic vsetko zvladol bez mihnutia oka. Proste pan vodic

Stupame do kopcov, pekny neskory vychod slnka. Mozno raz si aj pristanem a pojdem neaky pozriet.

Ideme aj okolo krizovatky poiso, odkial vedie asfaltka na moj dalsi trek ale o tom inokedy.

Sofer mi zastavuje v mojej destinacii.

Hned nasadzujem bundu aj mikinu, predsa je tu o cca 10c menej, podla predpovede okolo 5c.

Tu restiky ale pozatvarane, nikde nikto.

Napajam sa na cesticku co vedie k balcoes. Pohodova cesticka po rovinke, minam jednu zavretu restiku. Jedlo dobre predrazene.

Dnes je krasne, modra obloha bez mracika, konecne.

Fajn vyhlady na dedinku podomnou ale to este nic neni.

Prichadzam na koniec trasy kde je vybudovana vyhliakda. Uplna pecka, predomnou najvyssi vrch ostrova pico ruivo, druha strana zasa vyhlad na daleke more.

Paradoxne som na ostrove a more som este neokusil. Na jeho dosah som bol iba raz, odvtedy nic. Ostrov bez fajn plazi, velka skoda.

Ako si tak odpocivam na skale a pcham do seba jedlo, prilietaju ku mne vtaci. Uplne krotky.

Posledne pokochanie sa a nazad rovnakou trasou.

Na konci sa napajam na pr 10, teda levada de furado. Vsetko je pekne znacene, neda sa zabludit.

Ziadne stupanie len rovinka popri kanalu (levada zne viac znesene) z jednej strany a hlboky zraz z druhej strany. Zo zaciatku ziadne vyhlady ani nic extra.

Neskor sa to zlepsiluje po odbocke na dalsi trial (Ribeira do Poco do Bezzerro).

Tu by mala byt keska, tak sa ponaram trosku do lesika a riadne zamachovanej levady, no keska v prdeli, bo som zvolil zly pristupovy bod, tak nazad na povodnu trasu.

Cesticka uz uzsia ale je to istene zabradlim, tak pohodicka.

Prichadzam k fajn zelenemu jazierku, priroda okolo je genialna. Malicke vodopadiky, no krasa

Konecne aj pekne vyhlady na hory a more v dialke.

Prechadzam skalnym tunelom a za nim sa rozhodujem, ze vybehnem na pico do suna. Podla mapy by tam mala byt rozhladna. Vybieham nad skalny tunel (cesticka vychodena), kukam este raz do mapy a znacku rozhladne tam nevidim. Niekde sa stala chyba, zrejme som kukal iny kopec. Tak nazad na levadu.

Pribudaju sklane tunely a fajn vyhlad.

Lovim kesku a ide sa dalej. Keska rozbita ale mam gc.

Mini pauze pri vodojeme (?) Kde opat ochocene vtaky.

Klesam k haciende, zrejme tur.dom.

Podla mapy, by za nou mala byt vyhliadka, no ta tam bola ale pred tym tam neboli stromy, takze vyhlad nula bodov.

Odpocinok na fajn posedeni pri haciende.

Pod nou je velka vodna priehrada ale nedalo sa k nej zist.

Neskor uz len nezaujimava cesta s par vyhladmi na more v dialke.

Na konci trasy stretavam prvych ludi. Babku, mamu a malu dceru. Zrejme byvaju v jednom z domcekov v okoli.

Koniec trasy je v mieste portela, tu pekny vyhlad na mesto so skalou a morom, dve zavrete restiky a dve bus zastavky. Zbieham dole po schodoch pred restiku a cakam na bus o 1410.

Chytam free wifi zo zavretej restiky. 40min cakania mi teda ubehlo rychlo.

Za cely cas presli asi len 4 auta a jedna domaca baba co tu praktizovala rychlo chodzu.

1429 a bus nikde, dalsi by ma ist az o 1605, mal by ale ktovie.

Pada rozhodnutie, ze zbehnem podla maps.me cca 9km do mestecka machico.

Pocasie sa zhrosilo, oblacnost a slaby dazd.
.
Idem stale dole kopcom po asfaltke tak pohoda. Obieha ma jedno auto ale nezastavuje.

Sme tam neaky domcek a policka. Samozrejme v kazdom dome jebli sialeny pes. Este, ze ich vacsina bola uviazanych o retaz.

Po pol hodine prichadzam do prvej vacsej dedinky, tu opustam hlavny tah (kade nic nechodi) a bocnym pokracujem do ciela.

Dve auta, jedno nic, druhe mi zastavuje.

Stary dedo, asi sa chcel len spytat co potrebujem, no ja som sa mu uz nasackoval do auta.

A uz sa vezem, dedo to s riadiacou pakou veru nevie, 100km/hod idem na 4ke, motor skoro vyskocil

Vyhadzuje ma na bus stanici machico (busy chodia vsak z blizkeho parkoviska pri parku cca 20m). Chcem mu dat swg za vdaku, no odmieta a ukazuje mi na klucku. Isto sa potesil ked som opustil jeho vozidlo.

Cakam na lavicke na neaky bus. Postupne prichadzaju ludia.

Zrazu policajne auto a uz vytrubuje na 3votrelcov (jak by ich nazval imo). Sa zgrupovali v parku, to sa nesmie, stay home predsa.

Nuz votrelci idu na bus zastavku.

Policajne auto si robi kolecko okolo parku a uz vystupuje ochranca zakona.

Jeho respekt aj respekt jeho partacky by som prirovnal k belgickej policii. Proste clovek dupne a policajt sa posere od strachu.

Votrelci idu do funchalu, tak vsetko je ok, len nech necakaju v parku ale na zastavke.

Postupne prichadzaju rozne busy. Moj 1550.

Opat sa neplati ale listok dostavam.

Cestu uz poznam, dialnica popod letisko, rozne dedinky. V jednej sme cakali asi 10min.

Po vystupeni smer ubytko.

Tesne pred nosom mi zatvara dvere sikovna baba. Cervene lodicky, cierne pancuchace, ojoj.

Dnu dalsie prekvapko, upratovacka ma pomocnu mladu silu.

Takze sexi baba je zena majitela, mlada pomocna sila asi dcera upratovacky. Odhadom tak 14-15 rokov.

Kurvy sikmooke zacali okupovat moju kupelnu, kuchynu a chladnicku.

Zrejme maju strojcek na vlasy, bo umyvadlo bolo nimi posiate, osrany hajzel nesmel chybat. Toto robi isto len jeden z nich.

Chvilu som aj rozmyslal, ze by som si strojcek pozical, bo uz fakt potrebujem zhodit tych par chlpov ale zas ktovie co si s tym strojcekom vsetko holia.

Dojedena polievka, spraveny parok. Kecup slohnuty z chladnicky.

Kuknutie dalsej cast st picard. Kukavam to uz na spodnej posteli aj tak sem nik nedojde. Zjedene k tomu nezdrave jedlo, chipsy.

Dnes som bez cvicenia, bo 22km za 5.5hod mi dalo zabrat.

Ked som sa uz chystal spat, ozvala sa vianocna matka a s nou pokec az do 2.30.

Uz nech ta karantena skonci a najde si lepsiu zabavu resp ja. Inac zas mi volaco ukazala ale slubil som jej, ze o tom pisat nebudem 😊

Mimochodom dnes dalsie prekvapko na whatsappe, opat sa ozvala yuki z osaky. Tak vymenene zdvorilostne pozdravy.

Kurnik, tych ludi co by clovek chcel sa neozvu ani za boha.

Amazon prime mi vratil prachy co mi strhli, takze len overenie karty asi.

Turkisch airlines mi zas zmenil let z kisineva do istanbulu o 5min.

Inak okrem tohto a do astany mam uz vsetky zrusene.

Foto

Madeira
https://photos.app.goo.gl/P5txTK6XFnFgvW4M8




Advertisement



Tot: 0.558s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 48; dbt: 0.2636s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb