15.den - presun Kamieniuky - bialoweza


Advertisement
Poland's flag
Europe » Poland
May 15th 2014
Published: May 23rd 2014
Edit Blog Post

Problem so zaspatim. Neuspala ma ani cinska muzika. To ked si pustim, tak vzdy po tretej pesnicke uz nahanam po luke farebnych ponikov 😊.

Po hovno spanku skore vstanie uz o 7/30. Na recepcii nechavam pohladnicu mojho super mesta a podme ho smer polsko.

8/30 sa plizim cez vstupnu branu, postupujem po sfaltke rovnakym smerom ako vcera. Po 200m pocujem za sebou auto, zacinam mavat rukou. Ziadny palec hore a pomale pohyby rukou. Pekne po azijsky, dlan vystreta smerom dolu a splasene mavanie. Auto zastavuje, osadku tvoria dvaja vojaci. Vyssie sarze ale uz si to z vojny nepamatam. Vysvetlujem,ze by som chcel zviest co najblizsie k hranici. Po spytani sa ci som turista a idem k bialowezi, ma nakladaju do terenneho osobneho auta. Vykladaju ma 250m od hranice. Tak toto som necakal. Hranice otvaraju az o 9/00 bieloruskeho casu. mam este 20.min.

Pomalicky teda idem k hranici, brana zavreta ,zavora spustena. U straziaceho vojaka si overujem ci otvaraju o 9/00 abo 10/00 (v zime). Potvrdzuje 9/00, otazka ci si to tu mozem pofotit. Ziadny problem, fotit sa moze mimo hranice ale vnutri sa uz fotit nemoze. tak robim rychle fotky.

Hranica opat nie je taka opevnena ako som cakal. Vyorany as 20m pas,pletivo s ostnatym dorotom,opat pas a to je vsetko.

Nieco po 9/00 prichadza colnik, sranduje,ze ma nepustia. Alebo to mysli vazne?

Prichadza traktor, cisti cestu od napadaneho listia. Po vycisteni ma pustaju na colnicu. Vojak ma iniciativne naviguje k okienku. Vkladam, pas, registracnu kartu, vstupnku od hokeja. Colnik sa pyta ci sa mi pacilo v bielorusku. Samozrejme,sak bolo na co pozerat 😊 Skenuje pas, skenuje vstupenku, zapisuje do pc cislo registracnej karty. Chvilu listuje v pase, pyta sa ci som zo slovinska. Prichadza starsi colnik co srandoval ci prejdem alebo neprejdem. Prehladava mi batoh, resp vytahujem len mikinu to mu staci. S usmevom ma obaja posielaju na polsku stranu.

Na polskej strane colnik prekvapeny,ze nemam vizum do bieloruska, ukazujem mu vstupenku, prichadza jeho kolega, v pase vidi napisane slovenska republika,tak automaticka otazka ci som zo slovinska. Neaky problem s mojim pasom, skenovanie bez problemov ale furt si ho colnik listuje. Po pokochani sa mojim pasom prechadzam asi 10m k dalsemu colnikovy, ten len skenuje pas a cely vyteseni,ze som prvy slovak co ide cez tento prechod ma pusta do polska.

Prechod hranice mi zabral 30.minut.

Keby viem,ze ma nebudu prehladavat nakupim viac cigariet, nie len povolene mnozstvo.

Hodiny sa mi opat same prehodili este ked som bol na bieloruskej strane. Dobra sprava je ze je 8/30, zla,ze som bol s CS dohodnuty az na 14/00.

Pisem sms, odpoved ani necakam, isto spi.

Pri hranici lovim kesku. Pred sebou mam cca 7km chodze. dalo sa ist aj skratkou cez les (cca 5km) ale chcel som odlovit dalsiu kesku v obci Grudki.

Po chvili mi prichadza sms,ze sa stretneme za pol pol hodinu pri poste. Pridavam do kroku, lovim rychlo kesku a smer posta. Stopujem auto, odviezlo ma sice len 1km ale aj to staci.

Vsade same penziony, sem tam hotel. Domceky su pekne ale uz tu neni tak cisto ako v bielorusku.

Pri poste naskakujem do cerveneho pola. Moj CS ide do roboty okolo 15/00. Vyhadzujem veci u nho doma, fakt stary dom, nema ani ustredne kurenie, len pec. CS nema ani tv ani net. Je tu len v prenajme.

Po mini ranajkach ma cs naklada do auta a ideme lovit zubrov vo volnej prirode. S minulim couchsurferom z finska sa im podarilo vidiet zubrov na luke ale bolo to velmi skoro rano o 5/00. teraz neni moc velka sanca stretnut zubra, bo maju siestu. Najlepsi cas na pozorovanie zubrov je v zime.

Je tu inak kopa nemeckych a britskych starych dochodcov. Vsetci sem prisli pozorovat vtaky, bo je akurat obdobie stahovania.

Auto parkujeme niekde v lese a ide sa na lov. Tu narozdiel od bieloruska su neni v lese asfaltky ale klasicke polne cesty. Opat fajn relaxacna prechadzka lesom. CS velky stopar nasiel stopy zubra, neskor nachadzame jednu smradlavu suciastku co stratil zubor. Lezieme na mini rozhladnu, CS vytahuje dalekohlad. Nikde nic, iba vtaci. Pokracujem po cesticke. Prechadzame cez stare pohrebisko, no zubri stale nikde.

Nasadame do auta a ide sa na dalsie miesto kde sa zubri vyskytuju. Prechadzame okolo zverinca, CS je prekvapena ,ze su tu len 3 busy turistov. Nezastavujeme a ideme dalej. Opat prechadak lesom a opat neuspech.

CS ma vyklada v strede dlhej dediny, odporuca mi muzeum prirody. To nakoniec aj navstevujem ale hlavne kvoli tomu,ze potrebujem ist na zachod. Kupujem si studentsky listok, falosnu isic nechceli ani vidiet. Prehliadka zacina o 15.min. Fasujem audiogideho v anglictine. Nasu samostatnu skupinku tvori polska rodinka a este jeden polsky par. Vsetci vytahujeme vlastne sluchatka, strkame do audioguida a ide sa. Par vypchatych zvierat. Ok muzeum ale nic svetaborne. Malo tu byt i kino ale je pokazene. Po prehliadke vychadzam este na vyhliadkovu vezu, v prizemi obdivuje par fotiek a podme ho odlovit dalsiu kesku.

Ta sa nachadza az na zaciatku bialoweze pri geocentralnom bode pralesa. Rychli odlov a presun do prace k CS.

Pracuje na recepcii v jednom guesthouse. Tu si vyzdvihujem kluc od domu.

Pred muzeom som bol este na lavicke na nete. V dedine je free wifi a musim povedat,ze slape ostosest. Z netu testovanie pizze v sicilskej restike. Odporucila mi to tu CS. Musim povedat,ze pizza bola fajnova, len ma sklamalo,ze nemali capovane pivo. dal som si plechovkoveho zubra, trochu silne. Obsluha bola pohodova,tak som tu nechal aj maly tringelt.

Po prichode do domu, navlecenie paplonu a spanok. CS prisla z roboty niekedy okolo polnoci ale to som uz spal. Bol som totalne k.o.

naklady (1euro = 4 zlote, zl = zloty)

vstup do muzea prirody - 9zl
pivo plechovka zubr v pizzerii- 6zl
pizza 4 druhy syra - 17zl
tringelt v pizzerii - 2zl

foto
http://baca12.minus.com/mb1TW3VKtjtglT
http://baca12.minus.com/mfDdqAni6AuFD

Advertisement



Tot: 0.069s; Tpl: 0.009s; cc: 12; qc: 27; dbt: 0.0425s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb