14.den - Belovezhskaya Pushcha


Advertisement
Belarus' flag
Europe » Belarus » Hrodna Voblast
May 14th 2014
Published: May 23rd 2014
Edit Blog Post

V noci ma zobudila sms od CS z bialowezi, ze nakoniec mozem prist ale poobede bude v robote. Po tejto smske som uz dako nemohol zaspat.

Rano nakoniec rozhodnute,ze tu ostavam dalsiu noc, predsa len cca 16 euro je prijatelna cena za noc v hoteli v bielorusku. Ked si predstavim,ze v breste som tolko platil za hostel, jaj. Problem je ale ,ze uz nemam tolko rublov, nastastie sa da platit kartou. Ha ale to nebude take jednoduche, uplne mi vypadlo posledne cislo mojho kodu. Rychlo poslana domov smska, nech mi ho poslu.

Pozicovnu a kasu v parku otvaraju o 9/00, bol som tam presne na minutu, tak tetula sa este len rozkladala. Rucne strucne som jej ukazal,ze si chcem pozicat bicykel. Dal som jej pas, opisala si udaje a vydala mi bycikel. Nieco na sposob liberty, len sa na nom lahsie taha. Uf ale ked mi povedala cenu za 3 hodiny skoro mi oci vybehli, cca 7 usd, za to som mal v azii motorku na cely den (plus minus volaky ten dolar).

Od tetuli zistne, ze na hranice je to cca 20km t.j. 4 hodiny pesi, bo sa ide krasne po asfaltke. Uz sa fakt moc tesim. Dufam, ze sa mi podari niekoho stopnut, uplne bude stacit aj na 2km.

Po prejdeny vstupnej brany parku smerujem podla mapky co mi dali pri pokladni (moja co som si vytlacil doma je lepsia). Cesta kvalitny asfalt. Totalny relax, stromy okolo, vtaci spievaju a ja si to taham na bicykli. za cele tri hodiny som stretol asi 5 aut z toho 3 boli pracovnikov lesa, opravuju tu asfaltku resp trocha cistia, dalsie auta boli s vojenskym osadenstvom.

Les je fakt uzasny, len skoda,ze na polnych cestickach je blato, resp moc mokro. nemam spravnu obuv a tak na behanie po lese ani nemyslim. Testujem jednu polnu cesticku, ale daleko sa nedostaval, zastavuje ma moc blatisty teren a ani bycikel nemam horsky ale iba cestny.

V malej dedinke asi 8 domov, je vysoka rozhladna. len je zahradena, pytam sa domacich ci je mozne ist na nu. Vraj nie. Skoda.

Taham si to az k jazeru, cestou stretavam 2 turistov co zrejme zenu na hranice. jazero je obrovske, plno labuti. Opat fajnovy relax.

Z jazera smerujem kuknut deda mraza (ked som to povedal u jedneho CS,uplne sa zhrozil,znamena to nieco v style zly muz). Odstavujem moj stroj pred branou, tu uz caka bab jaga, posiela ma kupit si listok asi 200m spat. Kupujem listok a idem do snezneho kralovstva, skoda,ze len ten sneh tu neni. V areali je dom deda mraza a starsne moc vyrezavanych drevennych rozpravkovych postaviciek. Prichadzam k mega velkemu vianocne stromu. Sneh tu ozaj chyba. Opat relaxujem na lavicke. Pocujem krik, lepsie sa prizriem a to ruska tlupa turistov. Uz je pri nich dedo mraz, rozprava neake pribehy, rusi po nom opakuju. Som sa tesil na snehulienku ale ta byva vraj iba v zime, cul je tu len stara garda, dedo mraz a baba jaga. Po opusteny arealu na mna krici jeden udrzbar, mam sa vratit. Vraciam sa, prebera si ma dievocka, idem s nou do dielne deda mraza,fasujem darcek (sladkosti).

Moze to tu byt fajn ale iba v zime, inak nic moc.

Kukam na hodinky ,este mam cca hodinu, trochu slapnem do betalov a smer moj start. Cestou minam cestarov, dvoch turistov na bicykli.

Pristavujem sa pri pletive s ostnatym drotom, zrejme kasarne, pytam sa vojaka ci si to mozem vyfotit, kruti hlavou, radsej neriskujem a taham dalej.

Pri konci resp rpi zaciatku je mini zoo, vidim vychtrlich zubrov, pstrosov, medveda, vlkov a inu zver. Bohuzial zubra som vo volnej prirode nestretol ale v tom som ani nedufal,bo som siel furt po hlavnej ceste.

na zaciatku parku su hoteli, zrejme o dost drahsie ako v dedine. Je tu aj muzeum prirody,to vynechavam.

odporucam sa drzat mapky resp smeru trasy na mape, je to vsetko vyspadovane, takze do ziadneho kopca sa netaha,ak by sa slo opacne clovek by sa trochu viac natahal.

odovzdavam stroj s 15min meskanim, tetula len mavla rukou.

Na obed sa zastavujem v jedine caffe v dedine, davam si len polievku. Casnicke sa to moc nezda ale co uz jej ostava.

Relax na hoteli, potom prejdenie celej dediny,fakt malicka dedinka. Prvy krat idem na nakup do magazinu,inak som nakupoval v hyper/supermarketoch. Magazin je samozrejme drahsi. Predavacka sa moc milo veru netvari.

opat hotel a zasa caffe a vecera.

Su tu dvaja cyklisti, sonduju ci sa da stanovat v lese. ja som tam ziadny kemp nevidel a ani vhodne miesto. Sice jedno hej ale to je cca 5km od vstupu. casnicka im radi aby sa pri pokladni ani nezastavovali a sli hned dnu, takze netreba si kupovat vstup do parku.

Po super jedle, uz len izba a spanok.

naklady(1euro = 13 502 br, br = bielorusky rubel)

bicykel 3 hod + vstup - 60 000br + 10 000br
vstup k dedovi mrazovy - 75 000br
polievka - 12 450br
voda 1,5l - 8 050br
caj + zemiaky + pork with chees - 4 050br + 14 250br + 44 200br
hotel no.2 -221 000br (platene kartou 16,43eura ,dalsi prijebany kurz)

foto
http://baca12.minus.com/mb1TW3VKtjtglT

Advertisement



Tot: 0.076s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 33; dbt: 0.0395s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb