Vriendelijke Pool


Advertisement
Poland's flag
Europe » Poland
June 8th 2010
Published: June 8th 2010
Edit Blog Post

Laatste volledige fietsdag in Polen. Vandaag ontdekt dat het al om 5u30 licht was, toen scheen de zon volop maar toen ik om 8u aan de slag ging was het grijs. Snel ingepakt zodat alles zeker droog bleef voor mocht het toch regenen. Dit gebeurde niet en het zou deze ganse dag droog blijven met zelfs regelmatige zonneschijn. Na de supermarkt een dikke 10km op een drukke baan maar al bij al viel dat goed mee. Daarna langs rustige wegen tot Elblag, gezellig en mooi stadje. Even bij de toeristische dienst langs voor een fietsenmaker. Nog even teruggegaan en de jufvrouw laten bellen voor men avondonderkomen. Handig iemand die pools kan! Uiteindelijk niet langs de fietsenmaker geweest maar terug de R1 op. Iets buiten de stad ging het omhoog. Dit was lang geleden, ik voelde het. Na een tijdje voelde ik een frisse bries. Ik naderde de ZEE, oh jawel en daar was ze. Eigenlijk was het een binnenzee maar wijde oceaan was niet ver af. Iets later blokkeerde men ketting. Ik haalde men kettingkast eraf en maakte de ketting terug vrij. Kettingkast er terug op en verder. Maar er zat iets niet juist, in de zwaarste versnelling kwam de ketting tegen de kast. Terug eraf dus, bleek dat de montagepunten van de kettingkast verschoven waren door de blokkage. Kast er dus af en zonder verder. Uiteindelijk kwam ik in Braniewo, de laatste Poolse stad voor de Russische grens. Nar men verblijfplaats waar niemand was. Na een onverstaanbaar telefoontje kwam er iemand. Toen deze men ID had gezien en wist dat ik uit België kwam liet hij men foto’s zien van een voetbalhappening voor veteranen in Riemst. Hij regelde ook nog internet voor me op de kamer. ’s Avonds kwam hij weer en hadden we nog een onverstaanbare conversatie. Ik kreeg koffie en zelfs wat te eten. Hij probeerde nog een Belgische collega te bereiken om te tolken maar dit ging niet. Als souvenir kreeg ik nog een voetbalvlagje en badge. Het is zeker omdat het men laatste dag is in Polen dat ik met een vriendelijke Pool te maken krijg! Wie had dat nog verwacht?

Advertisement



Tot: 0.265s; Tpl: 0.009s; cc: 12; qc: 57; dbt: 0.0741s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb