Langste dag


Advertisement
Poland's flag
Europe » Poland
June 3rd 2010
Published: June 8th 2010
Edit Blog Post

Vanochtend nog steeds grijs. Na het vertrek zelfs nog wat verdwaalde druppels. Ik had een omweg gepland langs het dorp voor inkopen. Daar aan de supermarkt was deze gesloten eigenaardig! Iets verder informeerde ik bij een pool die Engels sprak, het bleek dus een feestdag te zijn. Probleem! Hij tipte me wel dat benzinestations geopend waren. Ha, beetje hoop! Nu nog zien of er zo eentje op men route ligt. En jawel in het volgende dorp was er al eentje, hmm het aanbod was echt beperkt zodat het enkel bij water bleef. Maar ik had toch geluk want iets dieper in het dorp was er toch een buurtwinkeltje geopend. Ik was gesteld voor vandaag. Door de feestdag die blijkbaar van religieuze aard was, waren er in de verschillende dorpen veel mensen op de been. In één dorp waren ze een soort processie aan het opvoeren. Tegen de middag kwam de zon er wat door dus smeren met die zonnecrème! Op een gegeven moment stond er aangegeven dat de weg onderbroken was maar ik dacht wel te kunnen passeren. Daar aangekomen was dat niet het geval. Het was een brug over een rivier die volledig was opgebroken. Na een beetje gepruts met de GPS besloot ik toch maar op terug te rijden naar het punt waar de omleiding stond aangegeven. Dit kostte me wel wat tijd en extra kilometers. Uiteindelijk kwam ik terug op de route, een stukje zandweg en waar het zand los lag, was het oppassen geblazen. Slipgevaar! Uiteindelijk kwam ik in een iets groter dorp waar er veel volk op de brug bij de rivier stond. Hier was er ook het nodig land overstroomd wat voor de nodige kijklustigen zorgde. Ik kwam er in gesprek met een man die me al de mooie plekjes uit de omgeving omsomde die ik helaas niet zal kunnen bezoeken. Hij bevestigde wel dat er iets verderop een camping was. Daar aangekomen kon ik niet echt de receptie vinden. Na een poging tot communicatie gaf ik het op. Ik besloot maar op verder te rijden, nog eens 37km en door de omleiding zat ik al aan 100. Het was nog een lange rit met een paar korte eetpauzes. De baan was lang en monotoon. Om 22u toch aangekomen en maar een kamer genomen ipv gekampeerd. Ik kan een goed nu wel gebruiken want ik ben kapot.

Advertisement



Tot: 0.31s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 52; dbt: 0.1879s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb