Langs overstromingsgebied naar Polen


Advertisement
Poland's flag
Europe » Poland
June 2nd 2010
Published: June 8th 2010
Edit Blog Post

Wedereom een grijze start vandaag. We beginnen aan de laatste rit in Duitsland die zal eindigen in Polen. Na een tijdje stopt de motregen toch maar het blijft grijs. Er staat ook wel wat wind. Inkopen doe ik voor een ganse dag zonder ik hier zeker niet in Polen meer voor hoef. De weg vlot goed. In een veld verschiet een jong hert van mijn passage en springt weg in de velden. Als ik de grens nader kom ik ook bij de Oder. De weg is afgespannen met een lint en een waarschuwingsbord voor Hoog Water. Ik passeer er toch en zie 2 agenten en vraag hen of ik door kan. Ja, at kan maar op eigen risico. Dat vond ik al raar klinken maar besluit toch de dijk op te rijden. Daar is al snel duidelijk dat het boeltje wel ferm onder water staat. Weien en bossen staan onder. Ik blijf gelukkig droog op de dijk. Op regelmatige afstand zie je observatieposten die het waterpeil opvolgen. Uiteindelijk kan ik toch over de brug die naar Polen leidt. Hier gaat het nog lange tijd langs lange saaie weg. Hier zijn de gevolgen van de overstroming nog duidelijker. Gehele velden staan gewoonweg onder en dit al ver van de oevers van de rivier. Uiteindelijk ga ik via een kleinere weg verder langs wat kleine dorpjes. Ik passeert 2 grotere plaatsen waar ik in het eerste geld afhaal. Ik was ervan overtuigd dat Polen bij de eurozone was maar niet dus. Ik haal 200 Zloty’s af. Geen idee wat ze waard zijn. In Suleçin zoek ik de camping op, via de GPS is dit een eitje. Na de aanmelding bij een wat norse pool zet ik men tent op. Ik had een sleutel gekregen voor de douches waarvan ik dacht dat deze voor de ganse sanitaire blok was. Dus op de hoofddeur probeer ik de sleutel en deze past niet. Na wat gediscussieer met de eigenaar komt hij mij en toont me hoe het moet. Het was dus de sleutel van de douche en niet de ganse sanitaire blok zoals je wel op sommige campings hebt. Ondertussen heeft het weer eens geregend. De hoop op zon gaat verder. Ook smeerde ik men ketting want deze was al de ganse dag aan het piepen. Na douche en lekker avondeten ontdek ik een onbeveiligd netwerk op de camping waar door ik kan internetten. Ik moet echt verder weg voor goed signaal waar ik niet zo comfortabel zit. Eventjes naar huis geskypt en wat korte mailtjes tikken voor de nachtrust aanvat.

Advertisement



Tot: 0.043s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0237s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb