Blogs from Sandnes, Western Norway, Norway, Europe

Europe » Norway » Western Norway » Sandnes April 19th 2009

It’s really hard for me to think back through my whole break and remember what I did three weeks ago. But it’s nice to reread my journal and look over everything because it reminds me of even more things that I didn’t write down. Norway is a biggie, so get ready. Let’s see, I left off with meeting Sara, Steven, and Sara’s parents in London and we left for Norway. The reason I went to Norway with them is because they have family still living there. Sara and Steven are cousins, and their great great grandpa left Norway in the 1910’s at the age of 17 (and didn’t go back to Norway until he was 80!). So when Sara’s parents came to visit her, that was the perfect opportunity for them to go to Norway and ... read more
Ingvar, Steven, Sara, and I
The modern dairy farm
The view from the farm

Europe » Norway » Western Norway » Sandnes July 8th 2008

Bevor ich meine berufliche Tournee und den Besuch der Kunden in Norwegen startete, besuchten meine Frau und ich die Freunde in Sandnes/N Jorunn und Rolf. Gemeinsam machten wir Ausflüge nach Sola.Strand, in die Dünen die man hier sicher nicht vermutet, sie erstrecken sich soweit das Auge reicht. Oder auch zu den Schwertern von King OLAF welche an vergangene Kriegstage erinnern sollen. An den folgenden Tagen übernachteten wir in der Hütte unserer Freunde, mit phantastischer Sicht auf das Meer, in Norwegen gibt es ein Gesetz welches besagt: das Flaggen am Haus über Nacht eingeholt werden müssen, deswegen wehen bei vielen Häusern norwegische Wimpel denn diese dürfen über Nacht gehisst bleiben. Auch der Besuch im Birjedal-Restaurant mit anschliessendem Essen war ein voller Erfolg auf dem Weg dorthin durch streiften wir einen Park im Wald mit exotischen Blumen und ... read more
Hafen von Stavanger
Sommer in Sandnes
Mittag in Birjedals Restaurant

Tot: 0.074s; Tpl: 0.007s; cc: 7; qc: 27; dbt: 0.0298s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb