Trøndelag


Advertisement
Norway's flag
Europe » Norway » Trøndelag » Trondheim
June 1st 2006
Published: June 2nd 2006
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

Tågresa t Trondheim

OK, jag är inte helt hundra på exakta lägena, felåt :-)

Panorama från mobilenPanorama från mobilenPanorama från mobilen

Jaja, inte sårskilt bra, men för att var första försöket? Ska träna imorgon, tänkte jag :-)
Reskaninen är i Trøndelag, i Heimdal. Vad gör hon här? Har gått kurs i ett program till datorn, hos en egenföretagare inom samma bransch som henne. Eftersom ingen i Sverige kan programmet bra nog för att vilja lära ut, så tänkte jag bli först med det.

Att vakna upp efter en natt i smal kupésäng och se fjällen utanför i solskenet, det var underbart. Lite samma vibbar som när man åkte till Prag i sin ungdom ;-), då var man bland bergen just på morgonen. Här var dock klockan 06 och solen sken glatt. Nu är klockan 22:45 och solen skiner fortfarande ... nåja, den är väl på väg ner, men knappt. Fantastiskt landskap är det, hur som helst. Har testat kameramobilens specialfunktion ”panorama” ikväll, men lyckades inte matcha in riktmärkena så bra. Får väl lära mig.

Kursen gick också bra, eller som kursledaren sa: ”Tja, nu kan du det jag kan, ungefär, så det är väl lika bra vi slutar!” Vi hade annars avsatt 2 dagar, för säkerhets skull, men nu får jag morgondagen för mig själv i Trondheim ! Ska väl sitta på bibblan en stund och jobba imorgon, men annars se sta’n, Sjöfartsmuseet och alla fina
KartaKartaKarta

I Melhus var jag på kurs och imorgon, som sagt, Trondheim.
gamla hus. Samt Nidarosdomen, förstås!

Stor chans att det blir film med, bio är ju kommunalt här i landet och alltså inte snordyrt som allt annat, så det kan nog bli X-men eller annat imorgon, eftersom tåget hemöver inte avgår förrän kl 23. Samt eventuellt shoppa lite, enligt turistbroschyren finns det massor av skojiga butiker här. Synd bara att plånboken är begränsad, men men.

Nu ska jag dricka upp min alkoholfria veteöl (nja, känns lite vattnig, tyvärr), och gå och lägga mig. Sov inte så bra på skakigt tåg inatt, och sedan kurs hela dagen samt 30 minuters promenad x 2, eftersom receptionisten här på motellet med trådlöst bredband (Sandmoen, om ngn vill hit. Ja, marken är full med sand!) sa att det tog 15 minuter till köpcentrumet här, men det tog 30. Enkel väg.

Nåväl, jag kan även läsa min inköpta Nemitidning i maxiformat, så jag klagar inte :-)


Advertisement



Tot: 0.077s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 30; dbt: 0.0328s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb