Aankomst Trondheim


Advertisement
Norway's flag
Europe » Norway » Trøndelag » Trondheim
August 8th 2010
Published: August 10th 2010
Edit Blog Post

Met een stralend zonnetje mag ik van start gaan. Kort na het verlaten van men slaapplek kom ik terug in het terrein van gisteren, zee langs een zijde en rotsen langs de andere kant. Ik smeer me in met zonnecrème en probeer nog eens wat aan de bleke stukjes vlees te doen. Het landschap wordt ook gekenmerkt door veel agrarisch gebied. Ik blijf nog een lange tijd langs het water, het klimmen valt hier mee. Dan ga ik verder landinwaarts waar het ook nog meevalt. Dan sla ik af en zie de weg omhoog kruipen. Tijd voor de lunchpauze zodat ik de nodig energie kan opslaan. Ik zie veel verkeer passeren, dat belooft. Na de lunch begin ik aan de klim. Ik heb wat teveel gegeten en dat voel ik. Na een stevige klim kom ik op een soort plateau met wat kleine klimmetjes. Ik heb een zicht op verschillende meren. Na nog een laatste klim ga ik tot 250m en daarna daal ik af naar de zee. Onderweg kom ik nog meerdere wielertoeristen tegen die hun duim in de lucht steken. Ik zou graag is met ze wisselen. Aangekomen aan de zee is het nog enkele kilometers tot de ferryhaven. Daar kan ik direct inschepen. Het is best druk en kennelijk hoeft er niet betaald te worden. Ik sms Rahul, men gastheer in Trondheim over men nakende aankomst. Aan de ander zijde is het nog 13km tot het centrum. In het centrum is er iets aan de gang, veel volk op de been. Ik wacht nabij een kerk. Wat later ontmoet ik Rahul en na een kort gesprek gaan we richting zijn huis. Het laatste stuk gaat over een steile heuvel waar ik de fiets met moeite omhoog geduwd krijg, dit kost me meer zweet dan over de ganse dag. Er zijn meerder rustpauzes vereist. Op het laatste ontdek ik dat het makkelijker fietst dan stapt, dit had me veel zweet kunnen besparen. Ik maak kennis met de familie van Rahul en enkele gasten. Na een verfrissende scheerbeurt en douche eten we wat. Rahul’s moeder schotelt wat Indische gerechten voor. Niet slecht maar zeer spicy en dan is het nog maar mild gekruid zeggen ze. In de avonddoen we nog een kleine wandeling naar een uitzichtpunt over de stad, mooi.

Advertisement



Tot: 0.434s; Tpl: 0.011s; cc: 13; qc: 57; dbt: 0.2309s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb