Mist


Advertisement
Norway's flag
Europe » Norway » Northern Norway
July 26th 2010
Published: July 26th 2010
Edit Blog Post

MistMistMist

Ochtendzicht vanuit tent
In de ochtend is mijn tent omgeving door een hevig mistgordijn. In de verte zie je niet wat er gebeurt. Al men materiaal is ook zeer vochtig, nat inpakken dan maar. Om de fiets terug op de baan te krijgen, is het al zweten geblazen. Uiteindelijk haal ik al men tassen eraf en breng alles stuk voor stuk naar boven, wel per 2 stukken misschien  Ok, nu kon het echte werk beginnen. Ik trap richting haven door en in mist vergeven landschap. Het is best mysterieus. De mist lijkt op te trekken maar als ik door een tunnel passeer, wordt die nog dichter. Ik vraag me af of de ferry wel vaart. Bij de aanlegsteiger staat al veel volk te wachten. 20 minuten moet ik wachten; Ik ontmoet er nog een Poolse fietser die hier een rondje maakt. Qua elektronica heeft best wel wat gelijklopend materiaal. Verder is er ook nog een Fransman uit Toulouse die te voet en een klein trekkarretje door Noorwegen trekt. Hij slaapt al voor 40 dagen in het wild, je moet het maar kunnen. Het inschepen op de ferry verloopt wat chaotisch maar we steken toch van wel. Halverwege de overtocht verlicht de zon de mist, magisch. Aan de overkant doe ik eerst inkopen. Daarna lunch in samen met de Pool en Fransman. De Pool gaat dezelfde richting uit als ik maar over een andere weg. Ik wil vanavond een camping en neem daarom een andere weg, deze staat ook ingekleurd als fietsroute op de kaart. De Fransman gaat het onbekende tegemoet. De mist is weg en de zon straalt fel, toch is het niet zo warm en is de wind soms fris. Het terrein is glooiend en in vergelijking met de voorbije dagen vlak. Soms een kort klimmetje maar niets lang. De kilometers smelten vlot weg. Op een gegeven moment moet ik wel even de kaart bestuderen want als ik de fietsroute volg, kom ik niet op de camping. Dus een kleine omweg dan maar. Uiteindelijk zie ik een pijtje voor de camping. De weg wordt echter slecht en er komen venijnige heuveltjes aan over dit onverharde terrein. Er lijkt geen einde aan te komen maar dan plots een propere grote camping. Bij de prijs zit internet inbegrepen, over een moderne boel gesproken. De douche is zalig en ik ben blij om men haar te kunnen wassen. Ook koken in de keuken is een luxe, dat terwijl ik surf en te weten kom dat ik een ferry heb mogen om 11, 15 en 19 uur. Het is nog 53km tot de haven dus het zal de namiddagboot worden.

Advertisement



Tot: 0.359s; Tpl: 0.013s; cc: 11; qc: 53; dbt: 0.1036s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb