De terugkeer


Advertisement
Norway's flag
Europe » Norway » Northern Norway » Nordkapp
July 18th 2010
Published: July 19th 2010
Edit Blog Post

De zon heeft de ganse nacht op men tent gestaan. Tegen de ochtend is het flink warm en ga ik naast men matje op de grond liggen voor verkoeling. Tegen 9u zijn Mathieu en Antoine klaar om op pad te gaan. We wisselen nog gegevens uit en zeggen vaarwel. Ik doe een ochtendwandeling voor het klein toilet, het Noordkaapgebouw opent pas om 11u. Tijdens deze tocht ga ik nog langs de gure klippen vlakbij de kaap. Het is fenomenaal. Het binnenland wordt gesierd door een kaal landschap van stenen en wat mos. Terug bij men tent begin ik langzaam in te pakken. Als ingepakt is schrijf ik nog wat kaartjes en geniet van de zon en het uitzicht. Tegen 11u ga ik naar het Noordkaapcentrum voor me te wassen en nog wat kaartjes bij te kopen. Voor de ingang brunch ik. Als ik van het toilet terug kom, is de hemel volledig dichtgetrokken, de wolken dreigen. Dit gebeurde allemaal in een fractie van tijd. Ik steek van wal en speel op de achtergrond wat filmmuziek. Dit hoort wel bij de omgeving. Na 20 minuten begint het te regenen en iets verder beginnen de klimmen. Het duurt niet lang of ik ben volkomen nat van het zweet en de regen. Ik probeer toch onderweg wat foto’s te nemen maar dit worden er niet teveel. Halverwege kom ik aan op de camping, 8km van Hönningsvag. Ik dacht hier nog een fietser te treffen die ik op de Noordkaap had ontmoet maar hij is nergens te bespeuren. Het regent nog steeds en ik kruip met al men bagage in het toiletgebouw. Wachtend op een droog moment om men tent op te zetten. Daar ontmoet ik nog een Nederlandse vader en zijn 2 zonen. Ze vertellen me oer hun reis in het Noorden. De 2 jongens doen hun hele schoolcarrière ook nog uit de doeken. Ik douche me en 5 Kronen geven 5 minuten water maar het blijft maar komen. Ik geniet met volle teugen. Dan zoek ik een plekje voor men natte spullen en vind dat ik het washok. Ik wou nog naar het dorp voor inkomen maar alles is gesloten, gelukkig vond ik wat te eten in de campingwinkel. Er is ook internet op de camping maar door omstandigheden ligt dit plat. De buitenwereld zal nog even moeten wachten om men Noordkaapoverwinning te vernemen. Morgen wil ik de ferry nemen naar Havøysund, deze vertrekt echter al om 6u15. Dat wordt weer een korte nacht. Er staat een hevige wind buiten, ik heb scheerlijnen maar gespannen om dit natuurgeweld te trotseren.

Advertisement



Tot: 0.227s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 56; dbt: 0.0762s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb