YAVRUNUN VATANI EINDHOVEN

December 5th 2013
Published: February 5th 2016

ISTANBUL_EINDHOVEN

GÜN 01 GÜNLERDEN HALA SALI :

Biraderle ,ikimiz, uçak yolculuğuna çok yatkınız
Ne var ki, Eindhoven havaalanına inerken ,hava aniden "üç kuluvallahü bir enam" moduna geçti..
Yine de sorunsuz indik ..
Soğuk ve çok rüzgarlı bir havada karşıladı bizi çocuklar ..
Turhan hocam, erkek adamda bulunsun diye ,bir de araç ısmarlamıştı
Bize harika bir Opel astra verdiler ..
Koray'ı ( Damadım ) önden yolladık ve kılavuzu kızım olan, aracımıza bindik.
Başında kaybolduğumuz için mutluyum ..önlemi çabuk alabiliyorsun …
GPS devreye girdi ve çocukların evine kapağı attık …
Eindhoven, Kuzey Brabant ilinde bulunan Hollanda'nın beşinci büyük şehridir. Brabant bölgesinde yaklaşık 2 milyon nüfus var ve de Türk ağırlığı yaklaşık %! (MISSING)tur.
Şehirde bulunan TÜE ( Technische Üniversiteit Eindhoven), Avrupa'nın mühendislik alanında önde giden prestijli üniversitelerindendir.
Şehir merkezinde Piazza Center ve de Heuvel Galerie adında iki büyük alışveriş merkezi bulunmaktadır.
Şehir aynı zamanda önemli bir sanayi merkezidir.
Philips fabrikaları bu şehirde kurulmuş ve dünyaya buradan yayılmıştır.
Konferans merkezi olarak kurulan ve modern mimarisi ile ünlü Evoluon binası da bu şehirde bulunmaktadır.
Van Abbemuseum, adlı dünyaca ünlü bir modern güzel sanatlar galerisi de programa ilaveten, bu şehirde yer alıyor...
Son olarak ,Avrupa çapinda ünlü PSV Eindhoven futbol takımı bu şehirde 1911 yılında kurulmuştur.
PSV kısaltması "Philips Spor Kulübü" anlamını taşımaktadır.
Kelime olarak
Eind son demektir ..
Hove ise bir alan ölçü birimi olup 14 hektar araziye denk düşmektedir.
Eskiden Woensel diye adlandırılan yer, merkez yerleşim birimi sayılırken çiftçiye bağışlanan arazilerin son sınırına Eindhoven demişler …
Bizim dile tercüme edilince burası"dış kapının mandalı” olmaktadır..
Yazılı tarihi 1232 yılına ,Brabant dükü I Hendrik' e kadar uzanıyor (Jimy Hendix'le ilişki var mı bilemiyorum )…
kent, o dönemde, Hollanda-Liege yolu üzerinde bulunuyormuş…
1554 tarihindeki büyük yangın, şehrin %! (MISSING)ini tahrip etmiştir.
O tarihte, konut sigortası var mıydı ? bilemiyorum ama olsaydı şirket ,kesin top atmıştı
William I Orange'ın gayretleri ile şehir ,yeniden kurulmuştur.
Daha sonra İspanya-Hollanda ping pong maçında kent birkaç kez el değiştirmiştir..
Bu ping pong müsabakası Fransızların 1629 devreye girmesi ile son bulmuştur.
Endüstri devrimi ,kentin kaderini değiştirecek ve 1891 yılında ampul imalatçısı Phillips daha sonra dünyanın her evine bir şeyler satmağa muvaffak olacaktır.
Fakat talihsiz bedeviyi II dünya savaşında ,İngiliz savaş uçakları bombalayınca
148 ölü veriyorlar..
Bugün şehrin mutena yerini işgal eden Phillips stadyumu ve PSV futbol takımı daha sonra İngiliz takımları dahil ,bir çok futbol takımının korkulu rüyası olacaktır..
Ne yazık ki aynı şans yine bu araziye kurulu ünlü kamyon markasına gülmeyecek ve 1970 yılında DAF üretime veda edecektir.
Kentin ünlü olduğu konu: Endüstriyel tasarım ..
Bu alanda, dünyanın en ileri akademilerinden biri, burada kurulunca Maarten Baas, Marcel Waunders, Richard Hutten, Jurgen Bey, ve Hella Jongerius gibi tasarımcılar buradan yetişmişlerdir.
Çocuklar, bize mükellef bir akşam yemeği sundular ..
Söylemesi ayıp bizim damat, doktorasını Nano teknoloji dalında vermiş olmasına rağmen ,ben nedense ,onun esasen doktorayı bira ve türevlerinde verdiğine inanıyorum..
Bilgilerinden yararlandık ve erkenden yattık ..

Tot: 0.074s; Tpl: 0.013s; cc: 9; qc: 24; dbt: 0.0357s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb