AACHEN


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany
December 6th 2013
Published: February 5th 2016
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

EINDHOVEN-AACHEN


Geo: 50.7766, 6.08361

GÜN 02 GÜNLERDEN CUMA:

Çok güzel uyumuşuz ..
kızım ,güzel bir kahvaltı hazırladı..
İnsanın kızı olmalı diyorum ...
Bugün Aachen' e gitmeğe karar verdik.
Koray'cığım direksiyona geçti ve az bir zaman diliminde Aachen'e vardık.
Aachen ,benim lastikçilik yaptığım dönemde ,temsil ettiğimiz markanın başkenti,payitahtı idi
Bu nedenle daha önce sayısız geldim ama nedense tam olarak anımsıyamıyorum.
O dönemlerde işe odaklandığımdan, herhalde etrafa dikkatle bakmamışım.
Daha sonra da temsil ettiğimiz, otomotiv şirketinin ,araştırma geliştirme merkezi burada idi...
Heyhat yine kenti tam anımsıyamıyorum…
Aachen, (Fransızca Aix La Chapelle, Felemenkçe Aken, İspanyolca Aquisgrán) kenti, Almanya'nın kuzeybatısında, Belçika ve Hollanda sınırlarının kesiştiği yerde yer almaktadır.
Ambleminde kızgın,sinirli ve raşitik bir kartal görüyoruz...
bayrağı ile de renk uyuşmazlığı da var...
Demir-çelik sanayinin yanı sıra, dokuma, cam, gıda ve kimya sanayileri gelişmiştir.
Biliyorum, bu notlar tatsız bir coğrafya dersi kıvamında oluyor ama şehri biraz olsun kafanızda canlandırmak istiyorum
Çevresindeki maden ocakları Romalılar döneminden bu yana işletilmektedir.
Avrupalıların yere göğe koyamadıkları Şarlman'ın kuzeydeki başkenti olmuş
Otto'dan (936) Ferdinand'a (1531) kadar Kutsal Roma Germen İmparatorları'nın
taç giydikleri Aachen, 1794'e kadar özerk imparatorluk kenti statüsünden yararlanmış. O tarihte Fransızlar tarafından işgal edilerek (Aix La Chapelle oradan geliyor );
1815'te, Viyana Kongresi'nde Prusya'ya veriliyor...
I.Dünya Savaşı sonunda İtilaf Devletleri tarafından işgal edildi.
1930'da işgalden kurtulup, II.Dünya Savaşı sırasında büyük
ölçüde yıkılıyor. Kentte, Şarlman tarafından yaptırılan, içinde kendisinin mezarının da bulunduğu
sekizgen biçimindeki katedral, İtalya'daki San Vitale Kilisesi örnek alınarak yapılmıştır.
Aachen katedrali ,UNESCO dünya kültür mirasi listesine ilk giren 12 eserden biridir..
Aachen, ilk nazarda niye tek A ile yetinmemiş diye düşündürürken, esasen Roma dönemimde Aquae Granni yani “Grannus suyu” anlamına gelmektedir.
Fransadaki Aix en Provence gibi burası da kaplıca şehri..
Bu Romalılar suya kesin olarak takık…
Her sıcak su akan yeri şehir yapmışlar…
Bu kaplıca kenti ,normal olarak Bad Aachen diye adlandırılması gerekirken kentin uyanıkları çift A çekerek kentlerini alfabetik sırada bir numaraya oturtmuşlar…
Aynı numarayı Aydın ‘a teklif ediyorum…
Aaydın olunca Adana'yı sollar …
Aracı güzel bir yere sotaladık ve eski şehire yollandık.
Christmas zamanı millet sokaklarda ve bir alış veriş çılgınlığı yaşanıyor..
Dinsel Marketing aldı başını gidiyor.
Belediye binası Rathaus'un etrafı satıcılarla kuşatılmış durumda…
Bu belediye binasını ,inat olsun diye Charlemagne'ın diktiği Katedralin tam karşısına dikmişler.
Bizim Süleymaniye-Aya Sofia itişmesi gibi bir şey…
Ben ,sosisli aşeriyorum …
çocuklar da bana uydular…
Biraz etrafta dolandık...
Bilahare, aracımızı bulduk ve Eindhoven'e
döndük..
Hem yedim hem içtim üstelik ,
günün fotolarından bir de klip yaptım :







Additional photos below
Photos: 3, Displayed: 3


Advertisement



Tot: 0.427s; Tpl: 0.013s; cc: 6; qc: 46; dbt: 0.1761s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb