44.den presun Uljcin

Europe » Montenegro
July 16th 2021
Published: April 18th 2022

Rozlucka s johnom, paulom, polkov a sup ho na mhd.

Vyskakujeme pri pevnosti, pesi prekracujeme most a uz nam ziaria oci. Vidime na malom parkovisku odstaveny nemecky obytny voz. Julia zistuje ci by nas vedeli zobrat do ciernej hory, no bohuzial odpoved je nie, bo su plny, pritom to boli len dvaja dochodci a vzadu mali miesto.

No nic zaciname stopovat, len ono ani neni moc co. Nakonec sa nam dari zastavit jedno auto.

Dnu dvaja policajti, no nejdu az ku hraniciam, ale kazdy km je dobry.

Vyhadzuju nas asi v polke cesty k hraniciam, na pumpe kastrati.

Za pumpu je miestne kadernictvo, tak reku miniem este neake tie albanske prachy ale predomnou traja dedkovci. Tolko sa mi cakat nechcelo.

Na pumpe moc stastia nemame, nik nam nezastavuje dobru polhodinu.

Nakonec nam zastavuje dodavka (miestna mhd). Tak skaceme dnu, tam len jeden clovek.

Vyhadzuje nas pred hranicami, pytam sa kolko, no nerozumie, tak mu davam neake tie mince.

Po opusteny auta hmatam vacok a mobil nikde.

Vypadol mi na sedadle ale nas jediny spolucestujuci mi ho prinasa.

Riadne rada na hraniciach, my pesi obiehame auta, ideme do bocnej budky, ta je spojena s ciernohorskymi colnikmi. Na albanskej strane no problem, na druhej mensie zdrzanie skenom pasov a uz sme v krajine cislo tri na nasom tripe, v ciernej hore.

Vonku riadne pecie, nachadzame mini tien a zaciname stopovat.

Skoro vacsina aut nas uz videla stopovat na albanskej strane, no ani tu nam nezastavuju, zvacsa su full.

Nakonec nam zastavuje bus, sme radi, bo vonku fakt na skapanie, dnu paradna klima.

Bus nas vyhadzuje asi 3km od historickeho centra. Peniaze nechceli ziadne. Tak super. Nevieme ci to bola neake medzinarodna linka alebo len daky zajazd ale potesilo to.

Tentoraz ideme bez vopred zabookovaneho ubytka ale s vytipovanymi ubytkami.

Nakonec ale koncime v prvom co sme objavili (nebolo vytipovane), cena o nieco nizsia(po zjednani) ako na bookingu nami vytipovane. Ono vonku ozaj nenormalny hyc a fakt sa nam nechcelo behat po dalsich ubytkach, hlavne po tom co sme stopovali.

Sice je ubytko mimo hist.centra ale to nam nevadi. Ma klimu a fajn terasu, i ked je situovane pri hlavnej ceste.

Po studenej sprche hor sa do centra.

Zastavka v infocentre, chcel som vediet ci su tu dake potapacske skoly. Tam totalne neochotna brigadnicka ma odbila rychlo, nie.

Uzkou ulickou lemovanou samymi suvenir obchodikmi klesame k mala plaza. Ono by to bolo super, keby v tejto uzkej ulicke furt nechodili auta.

Plaz ozaj mala a totalne napraskana. Stupame po kamennych schodoch do historickeho centra.

Tam je to sama restika, ubytko. Taky disneyland, vsetko nanovo porobene, totalne bez atmosfery, uplna umelina.

Vyhlad vsak z vrchu centra pekny.

Sklamany zapadame na sejk, ten tez nic moc.

Ideme este preskumat dalsie plaze smerom na juh.

Vsetky su to sukromne plaze v malych skalnych vybezkoch. Proste bar, betonova plocha, lezadla, hlasna muzika, molo. Nic pre nas. Ono keby nebola ta hlasna muzika, naozaj to revalo jak dive aj by sme niekde zakotvili.

Jedna plaz je cisto len pre zeny. Dokladne ohradena od cesty, takze neni vidiet ani ceci ani rici a ani pici.

Prvy krat na ceste vidim slovakov, teda len auto so svk spz.

Nazad na ubytko a relax.

Vecera vybavena kusok od ubytka v Ćevabdžinica 9. Mnam paradna pochutka ale julii to uz zacina liezt krkom.

Zapad slnka chytame na vyhliadke v starom meste. Fajn, len kopa ludi a to sme este nevedeli co nas caka ked sme zisli dole k malej plazi.

Tu sme nemuseli ani krok spravit, stacilo sa nechat unasat ludmi. Nenormalne kvanta ludi sa tu prechadzalo, restiky natrieskane, do toho rozny poulicny herci, zebraci.

Co vsak prekvapilo, plaz bola vyludnena, proste ju zavreli.

Uzkou ulickou, jediny pristup na plaz a do okolitych hotelov, plnou pomalych iducich aut sa predierame na hlavnu cestu, tu v obchode kupujeme macedonskeho tikvesa a popijame ho na terase. Rusky tu nik neriesi.

Toto mesto totalne sklamanie.

Nato, ze sme v ciernej hore, vacsina ludi tu hovori albansky t.j. rozumiem stale velke hovno.

ulcijn

Tot: 0.066s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 26; dbt: 0.0252s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb