4.den - budva (potapanie)


Advertisement
Europe » Montenegro » Budva
July 8th 2020
Published: July 11th 2020
Edit Blog Post

Na ranajky vybehnute do pekarne pri obchodaku mega1.

Dnes kupeny len syrovy burek. Kus riadny co cloveka zasiti.

S jedlom popri skalach na plaz mogren 2.

K nej sa ide cez skalny tunel kde je mensia drevenna lavka.

Moj vcerajci vyhliadnuty plac pod stromom uz trosku okupovany dvoma rodinami ale zmestil som sa.

Nevyhoda vsak ihlicnaneho stromu. Na zemi bolo dost ostreho velkeho ihlicia.

Kupat ma to dnes nelakalo, tak som len lezal, mocil nohy a konecne som zacal citat knihu.

Ta je po cesky ale nemam s nou problem ako so zaklinacom, ktoreho som ani nedocital.

Okolo pobehoval neaky cech, co od domacich chalanov zistoval wifi a kde sa da kupit miesta simkarta. Fakt niektory ludia musia byt na nete nonstop. Nepochopim to, sak dovolenka. Teda ak nema clovek homeoffice.

Inak 1tb na mesiac za 10€, telekom.

Na obed kupene len banany v supermarkete voli.

Na obed mi vobec v takomto teple nechuti jest.

Po jedle v parciku este rychlo na ubytko, nech sa odlahcim pred potapanim.

Tam uz opat pokrocili. Terasa je uz trochu skultivovana.

Prichadzam za marinu do potapacskeho centra.

Na lavicke cakaju dve baby a neskor prichadzaju instruktory, vratane kapitana hooka.

Mlady chalan co nema ruku od lakta dole. Ma ju nahradenu piratskou protezou.

Z dvoch bab ide potapat len jedna, olga.

Svajciarska s ciernohorskymi korenmi.

Kazdy rok chodi do vlasti, kde mavaju rodinne stretko.

Potapala zatial len v ciernej hore.

Fajn srandovna baba.

Ide sa na lod, bez toho aby som si skusil vybavenie.

To skusam az na lodi.

Neopren tentoraz az 5mm aj s kapucnou. Dole ma byt zima.

Montujem bcd na flasu ale jaksi to nejde, len na jeden zavit.

Pustam vzduch z flase a bum.

Bcd doslova odstrelilo od flase.

Prichadza guide, skusa mi to namontovat, zly zavit.

Tak sa ide pre nove bcd, to bez problemov avsak nema octipus.

Ten nema ani moj buddy, olga.

Nuz hadam sa nam pod vodou nic nestane.

Ide s nami aj starsi nemecko ciernohorsky par. Druha skupina je domaci co si tu robi kurz.

Fasujem 8kg zavazia.

Prva zastavka mogren.

Skok z lodi, skuska zavazia. Trochu som tazky ale sak to dofukam.

Zanorenie. Moj buddy vsak ostava na hladine. Dala si malo zavazia i ked to testovala.

Dole ziadne korali ci kopy farebnych ryb len take akokeby musle.

Plavame do malej jaskyne, sme dokopy 6, takze trosku stiesnene podmienky.

Vynarame sa, chvilu okukneme co je dnu a nazad pod vodu

Moj buddy ma furt kontroluje. Proste zenska.

Guide chyta chobotnicu. Ta sa hned brani a vystreluje cierne obranne farbivo.

Uplne ju macka a ta vystrekuje viac a viac.

Takze toto potapacske centrum ma u mna velke minus.

Inak dole uz nic zaujimave, iba taky mensi kanon.

Na lodku vystupujeme po debilnom rebriku ked sa treba este pridrziavat lana.

Inak dekompresia nebola ziadna.

Od olgi zistujem udaje, 41min a 19m. Vo flasi mi este ostalo 80 z 200. Takze v pohode este neakych 15min sme mohli byt dole ale zas tam nic nebolo.

Presun k ostrovu st.nicola.

Z azie som bol zvyknuty na neake obcerstvenie, tu nic. Iba na zaciatku sme vyfasovali 0.5l vody.

Olga mala problem si dat dole kapucnu, uplna sranda. Inak ona ma vlastny neopren.

Ono chvilu som rozmyslal i ja, ze si to kupim ale zas kto by to vlacil, ked sa da vsetko pozicat.

Nuz druhy ponor.

Tu som sa uz citil lepsie, predsa len si telo za rok odvyklo od potapania.

Tu opat ziadne ryby, len ozaj malicko nezaujimavych.

Guide opat spravil nieco proti pravidlam (teda v azii som to nikdy nevidel).

Rozrezal morskeho jezka a zacal nim krmit ryby.

Pri tomto ostrove su rozne skalne tunely.

Dost dlhe a uzke pre mna, no skusenost dobra. Lubilo sa mi to.

Opat ziadna dekompresia.

Olgi som sa zabudol opytat na cisla ale vraj sme boli max 13m podla guida, no a dlzka bola isto pod 40min, bo mi ostalo az 90 z 200.

Nuz z ponarania mam zmiesane pocity. Mohli sme byt dlhsie pod vodou a nie rychlo, rychlo.

Odstrojene prislusenstva, vynosenie na breh, zobratie flasi, vyplatenie a spat na izbu.

Dost ma to vycerpalo. Lepsie je ist potapat rano.

Ak by som tu este niekedy potapal, tak uz len ked sa pojde k neakemu vraku.

Na veceru zapadam tam kde vcera.

Dnes klasicky pivo a pleskavica special. Ledvaj som to do seba natlacil.

Dal som aj tringelt, len casnicka asi omylom dala miesto 12, 13€, som si to nevsimol, tak tringelt vacsi nez som chcel.

Nocna prechadzka po promenade pri mori.

Kupa magnetiek, na izbe zistene, ze v tme vyzerali lepsie.

Cez booking.com rezervovane ubytko v kotore za pouzitia kreditu 10€, co daval booking.com pouzivatelom appky, ked si ulozili 3ubytka do oblubenych. Tak fajn spanie za 1€ + 1€ este budem platit mestsku dan.

Ozvali sa z poistovne. Opravu zubu mi uznali. Uz len cakat kedy nabehnu peniaze. Pocitam buduci tyzden.

Do postele padam uz o 2200 a hned zaspavam.

Naklady :

Syrovy burek : 1.5€
Doplatok potapanie : 50€
Nakup : 2.93€
Velke tocene pivo + labuznicka pleskavica s oblohou a hranolkami : 13€
Hostel pupa, 10dorm, kotor : 1€





Advertisement



Tot: 0.645s; Tpl: 0.009s; cc: 13; qc: 47; dbt: 0.3853s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb