24.den - presun malta


Advertisement
Malta's flag
Europe » Malta
September 1st 2020
Published: October 25th 2020
Edit Blog Post

Dalsie prespanie na fajn viedenskom letiskumam za sebou.

Nevyhoda gate f je v tom, ze na zachody sa musi ist o poschodie nizsie, sa clovek dobre naslape.

Po rannej hygienie smer moja gate a po vcerajsom lete s ryanair (letenka kupena za voucher t.j. v reale ma stala cca o 10€ menej) dnes idem skusit wizzair (letenka zaplatena z wizz konta t.j. zadarmo)

Boarding aj let v pohode.

Ludi bolo dost ale furt nie plne lietadlo. Rusky povinne, servis na lietadle klasicky, obcerstvenie, dutty free produkty.

Na palube bolo aj par cechov, ti smeju na maltu vstupit len s neg.testom, to som zvedavy ci o tom vedia, bo niektory vyzeraju ako total trotli co chytro kupili lacnu letenku a ani prakticky nevedia kam letia.

Leteli sme nad chorvatskom, tak som zamaval julii, dalej popri taliansku, kde mi hned pipla uvitacia smska, vitajte v taliansku. Som si zabudol dat telefon do letoveho rezimu, aeroplan to vsak niako neovplyvnilo a pristali sme v pohode.

Vonku hned riadny vypek.

Nastupujeme do busu, ktory nas privaza pred letiskovu halu. Cesta bola omnoho dlhsia ako trapaci v ba, kde sa clovek vezie busom 200m.

Letisko male ale fajn.

Hned ma uputalo velke akvarium.

Po opusteni chodbicky zacal chaos.

Ludia v oblekoch, ci len v maskach rozdavali ludom priletove covid dokumenty. Ludia to zacali vyplnat ako divy. Ja som uz svoje mal predvyplnene, tak s tym mavam, kukam kde sa to odovzdava ale nikde nic. Nuz som pokracoval k vychodu, tesne pred nim ma zastavuje chlapik s visackou, chce vidiet moju obcanku. SVK tak pokracuj dalej o covid dokument nema zaujem.

Teda uplne nepochopenie naco ludi hnali nech si to kazdy vyplni, ked to nik nezbieral.

Vonku vdaka fajn navigacii nachadzam pred letiskom bus zastavku.

Je tu i automat na listky ale ten sluzi na kupu predplatenej karty, o tu zaujem nemam.

Par nedockavcov nabiehalo do odstaveneho busu mimo zastavky, sofer ich posielal cakat na zastavku.

V buse treba mat rusku, sofer je za priehladnym plastovym krytom, rukavicky, ruska. Plati sa presna suma, vodic nevydava.

Vyrazame smer centro.

Pozorujem tento mini stat z poza okna a dost velke sklamanie zatial. Vsade okolo vyprahnuta krajina, ludia dost divny, domy dost porozpadavane.

Postupne pristupuju dalsi a dalsi ludia.

Dostavame sa do zapchy. Vodici tu jazdia jak jebnuty, co ma vsak prekvapilo vobec nepustali bus ked sme vychadzali zo zastavky.

Po hodine a nieco vyskakujem na zastavke v casti paceville.

Check in mam az okolo 14/00, cul nieco okolo 10/00.

Vonku skoro nula ludi, sa ani necudujem, slnko zacina viac a viac pripekat.

Okolo cerveneho kriza sa dostavam na mestsku plaz St George's Bay .

Na nej par ludi, tien ziadny.

Pred vstupom na plaz oznam o mozno sa stretnuti v mori s meduzami. Dost vela ich bolo vyobrazenych na putaci. Nechyba ani oznam aby ludia mali medzi sebou 2m rozostupy.

Piesok ziadny, len jemny strk, lepsejsie nez v chorvatsku avsak voda nie az taka priezracna a fakt mega tepla. Osviezenie prakticky nulove. Slanost tiez nic moc.

Jedna stvrtina plaze je ohradena, to patri neakemu rezortu, tu su aj lehatka ci slnecniky vratane baru. Jeden bar je aj na verejnej casti.

Rozkladam uterak a uz sa slnim, s tym, ze obcas behnem do vody.

Vonku sa fakt neda vydrzat, pomalicky sa valim do marco polo hostel s tym, ze ma hadam prijmu skorej.

Okolo vsade vyskove budovy, kopa hotelov.

Nachadzam supermarket arkadia. Tu kupujem tuniakovy salat na obedik.

Ten hodeni do seba v parku spinola garden, ten je hned pri ubytku.

Clovek by cakal v parku zelen ale tu nic. Akurat betonova plocha, vyschnute palmy a pod nimi bubaci.

Okolo vsak kopa fastfood ci restik, bary nesmu chybat.

Jedna mala nalievaren je hned aj pri vchode do ubytka. Pred nou uz popijali stary briti a dredaci.

Dostavam sa do ubytka, recepcia na najvyssom poschodi. So skorsim check in neni problem, len musim chvilku pockat.

Co ma riadne nasralo je 20€ zaloha za kluce. To mi dost naburalo rozpocet a zrejme budem musiet vybrat neaky ten kes z atm.

Ubytko ma roof bar. Vyhlad na okolie ok, teda ak ma clovek rad vyhlad na budovy a rusnu ulicu.

Po 18/00 tu je zakaz konzumacie svojich alkoholickych napojov.

Staffu je tu tusim viac nech ubytovanych.

Dostavam izbu, recepcny z juznej ameriky co tu zije (mlady chalan) mi odporuca na potapanie Cresta Dive Centre . On si tam robi advance, vraj su super. Vyhoda je, ze su od ubytka cca 10min pesi. Vraj ak ho spomeniem, daju mi tam zlavu. OK pojdem to omrknut.

Na ubytku si neuzivam vyklimovanu izbu, bo klimu pustaju az na vecer. No o tom som vedel, tak si nemozem stazovat. Po sprche a relaxe smer dive centrum.

Ako pozorujem okolie, je tu dost roznych nalepiek, dost rapid vieden, to sa veru zmeni, i ked moje zasoby sa dost zmensuju.

Prichadzam do potapcskej skoly.

Hned sa ma ujima majitela z uk, tak ako aj ostatny clenovia timu.

Na malte je kopa britskych dochodcov a postarsich ludi.

O zlave nechce ani pocut, vraj corona kriza, mali zavrete cely mesiac tak zlavu nedaju. Este ma presvieca, ze v cene je uplne vsetko od transferu cez vystroj az po ponor. U ostatnych skol to tak vraj neni. No to jasne, ti to tak verim. Cena za dva ponory astronomickych 90€. Pri platbe kartou plus 15percent avsak ak ma clovek revolut ziadny priplatok.

Vyplacam v hotovosti, ono co som robil prieskum cez net tak cena je skoro vsade rovnaka, mozno by som niekde zjednal o par euro dole ale skoly su dost daleko od ubytka.

Na ponor idem zajtra rano, tak dnes ziadne nasavanie v party hosteli.

Smer cast sliema. Ta je tiez party cast, to mi vravela julia. Ta uz na malte bola a tiez ju moc neocarila.

Rusnou ulicou sa dostavam na fajn promenadu pri mori.

Ludi uz je poobede vonku viac, zacinaju sa postupne plnit restiky.

Ludia tu masku nenosia, po korone tu neni slychu ani chyru. Akurat oznamy na obchodoch aby ludia chodili dnu s ruskami a dodrziavali 2m odstup.

Balluta Bay Beach je mini pieskova plaz. Vyzera fajn na to, ze to je mestska plaz. No more tu skusat nejdem a pokracujem dalej po promenade, ktora je zhruba 10m nad morom.

Vyhlad na more paradny, dole na skalach par ludi odpociva a par odvazlivcov sa i kupe. No vlny su dost velke.

Tak ako v chorvatsku i tu su morske bazeny, tu su vsak viac prirodne, ziadny beton, iba schodiky.

Par ludi je v okoli Artificial pool . Na kupajucich dohliadaju zachrany ala mitch z baywatchu.

Mojim cielom je pevnost tigne.

No ale problem, bo promenada konci. Nuz opustam pobrezie a sup ho do vnutrozemia.

Obchadza nakupne stredisko the point .

Okolo sa buduju nove vyskove budovy s vyhladom na more.

Tato cast je tu dost pekne upravena, vsade cedule aby ludia nerobili hluk, bordel. Bo rusia tym domacich. Si uz pripadam ako v singapure, tam bolo tiez dost zakazovych tabul, nekop loptu, ziadny skatboard a podobne. Tu je to rovnako. Cislo jedna zakazova resp prikazova tabula je tu "odprac hovna po svojom psovi"

Prichadzam k pevnosti ale je to sklamanie, no z tejto strany je paradny vyhlad na celu valletu.

Okolo velmi luxusnych obydli sa dostavam opat na promenadu.

Casu mam kopu, tak odchytavam ferry a uz sa veziem smer valetta.

Na lodi treba mat masku, listok sa kupuje priamo pri vstupe. Som sa zbavil centakov, predajca to radsej ani neprepocitaval, tolko ich bolo.

Plavba fajn z jedneho brehu na druhy.

Nevyhoda je vsak, ze clovek musi slapat riadne do kopca ked sa chce dostat do mesta.

Vonku furt pecie, okrajom s vyhladom na protilahly breh odkial som prisiel sa dostavam pred narodne vojenske muzeum. samozrejme zavrete ale dnu som ani neplanoval ist.

Relax v parku lower barraka gardens, tu uz zelen nechyba, dokonca i fontana a paradny vyhlad smer cast kalkara.

Na cs v hangout som nakontaktoval domacu, dava mi tipy kde jest a co navstivit. Tak reku ci dame veceru, dnes nemoze, tak ako fakt nechapem naco je online na hangout ked nema zaujem o stretko.

Idem podla instrukcii do food marketu .

No tu obrovske sklamanie, vsetky jedla su vo vnutry budovy a pripada mi to tu take sterilne a ceny dost vysoke na to, ze to je food court.

Nuz ziadne jedlo sa nekona.

Ulicky vo vallete su uzke, pekne to vyzera, farba domov zltkasta kamenita. Domy maju na druhom poschodi specialne vysunute presklenne drevenne balkony.

Pobehana valleta, kuknute rozne kostoli, budovy.

Opustam mesto obohnane hradbami, okolo velkej fontany si to mierim odlovit moju prvu maltsku kesku.

Ta najdena v pohode ale totalne sklamanie, len papier v sacku pod kamenom.

Z velkeho bus terminalu odchytavam bus a nazad do mojej stvrti.

Google maps vyhladavaju busy spolahlivo.

Pomalicky uz pada tma.

Na ubytku davam v roof bare predrzane pivo.

Tam skoro nik, tak dopijam a idem sa este prejst po okoli. Reku kunem odporucanu restiku gululu od cs. Hned na prvy pohlad mega luxusna, nemalo zmysel ani chodit dnu.

Ist do restiky vecer sam je dobre nahovno.

Vonku to zacina zit, party cast. Kopa britov co popija.

Ja davam super pizzu vo fast foode alice pizza . Len som sa trosku odrbkal, pizza trojuholniky boli na vahu.

Po narocnom dni zaspavam uz okolo 21/30.

Na izbe mam frantika ale ten siel aj s neakou skupinkou na party.

Prvy dojem z malty nic moc. Vyprahnuta krajina, ludia zvacsa z uk a inych casti sveta. Cast kde byvam cisto na party. Uvidim co bude dalej ale neverim, ze by mi mala co ponuknut tato krajina.

Advertisement



Tot: 0.574s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.3176s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb