8.den - Prilep


Advertisement
Macedonia's flag
Europe » Macedonia
June 2nd 2017
Published: June 14th 2017
Edit Blog Post

8/15 padam z postele. Pobalim sa a hajde na bus stanicu.

Korejka si tu uz chysta plac na ranne cvicenie, zrejme aj vdaka tomuto rozruseniu zabudam nabijacku od mobilu v zasuvke, na co prichadzam az na bus stanici.

Este zastavka na klasicke ranajkove jedlo, burek a moze sa ist.

Stanica, teda ak sa to tak da nazvat, je jedno velke oplotene parkovisko s dvoma budami. V jednej je stanicna resitka a v druhej predavaju listky.

Vstup na nastupiste kontroluje opat sbs-kar.

Bus prichadza nacas, totalne narvany.

Paradnou asfaltkou si to zenieme cez hory, to by bola jazda na motorke.

Mp3 mi uz melie z posledneho, samozrejme,ze ani na nu nemam nabijacku resp kabel, ma vacsiu koncovku ako mobil.

Povodne som si chcel cestou spravit pauzu v mestecku Bitola ale z autobusu to moc vabne nevyzera i ked tu vystupuje skoro polovica osadenstva.

Prichadzame do Prilepu, za mestom sa tyci velka skala a na nej pozostatky opevnenia, je to dobre vysoko, zajtra ma tam caka vylet.

Stanica je od ubytka Аntika Guest House asi 20.min. Vonku opat nenormalne pecie, vyhladavam kazdy mozny tien.

Na ubytku najskor nabieham do zleho domu, spolocny dvor, majitelka ma naviguje o dvere vedla, tam nik doma. No nic pockam si teda. Majitelka z vedlajsieho domu vola sefovy ubytka, nezdviha. Uz sa mi zacinaju honit hlavou myslienky ako spim na ulici. Chytam free wifi, pisem na ubytko.

Cca po pol hodine prichadza syn majitela. Studuje, pracuje v Bulharsku, otcovy vypomaha ked je doma resp ma cas.

Uplne som z neho v soku, strasne pohostiny, dava mi vodu, robi kavu, dokonca si mozem vybrat, ktoru izbu chcem.

Berem manzelsku postel + jednopostel, hned vedla kupelky s oknom do tichej ulici.

Teplu vodu zohrievaju pomocou solaru (250l).

Dnes resp zajtra by mala na ubytko prist este neaka rodinka.

Super, ma nabijacku co mi pasuje na mobil, sice uz ma co to za sebou ale hlavne nabija (neskor zistene,ze ani moc nenabija).

V meste kupovat novu nebudem, doma mam este jednu (nakoniec zistene, ze ta nepasuje do nasich zasuviek).

Po chvili prichadza na ubytko hlava rodiny, calujem 20€+ 360mkd. Dinare este mam ale predsa len zajtra budem s CS dlhsie tak radsej nech mi peniazky vystanu ako keby mali chybat.

Inak zaujimave, konecne fer kurz 1€ = 60mkd.

Mladik ma berie na free prehliadku mesta. Tak toto sa mi veru este v ziadnom ubytku nestalo.

19 000 mestecko ma male centrum, ktore mame aj s vykladom pobehane za 30.min

Zastavka na cheesburger v rodinnom podniku Pink Panther, zaliati cocacolou. O tom,ze chuti tento napoj lepsie ako u nas uz asi ani netreba pisat. U nas to musia dobre riedit.

Hambac ako inak vlastnej vyroby, ziadna mcdonald sracka.

V prilepe sa kazdy rok konaju dve velke mega akcie, pivny festival a turisticky festival. Hlavne pri tom prvom je tu neskutocne vela ludi. Vsade kopa roznych piv, zdarma kapeli, kopa jedla, fesnych macedonciek (i ked kosovcankam resp srbkam nesahaju ani po pas) a opilcov samozrejme 😊

Pristavujeme sa pri statnej budove, ktora je zafarbena. Dosledok farebnej revolucie , protestujuci hadzali na statne budovy baloniky naplnene farbou.

Je tu aj jedna vyhorena mesita, o to sa postarali domaci ortodoxny.

Zaujimava je aj mestska veza, trosku naklonena ako sikma veza v Pise.

Vonku zacina hrmiet, rychli presun na ubytko. Hned po vlezeny do domu, zacina prietrz, doplnena krupami. Vau. Cul by som nechcel byt vonku.

Po burke relax na dvore, citanie knihy. Domaci panko mi ponuka rakiju z kiwi. Maju tu 2 stromy + dalsie 3 na zahrade v druhom dome.

Chcel som to dat naraz ale blby poharik v tvare mini vazicky mi v tom zabranil.

Zistene, ze zle dakujem, hovorim hvala a pritom to ma byt fala. No co uz.

Navecer vybehnutie na 2 velke trojuholniky pizzy, v miestom obchodiku kupene pivko, zlaty dub.

To vypite na izbe, jednoznacne skopsko je lepsie resp ako hovoria korejcanky koko pivo. Som im to dal precitat v cyrilike a precitali miesto skopsko , koko 😊

Zajtra vstavam skoro, bo na poobedenie je hlaseny dazd, burky. Bol by som nerad keby ma to zastihlo v horach.

Mobil sa mi pekne nabil, i ked obcas to nenabijalo, musel som vzdy pomrvit nabijacku aby to naskocilo.

naklady (1€ = 60,32mkd macedonsky dinar)

masovy burek - 50mkd
bus ohrid-prilep - 370mkd
ubytko 2xsingel room share kupelka - 20€ + 360mkd
cheesburger + cocacola - 160mkd
zmzlina - 10mkd
2xvelky trojuholnik pizze - 60mkd
nakup - 100mkd

foto
prilep


Advertisement



Tot: 0.097s; Tpl: 0.008s; cc: 11; qc: 27; dbt: 0.047s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb