7.den - Ohrid


Advertisement
Macedonia's flag
Europe » Macedonia » Ohrid
June 1st 2017
Published: June 13th 2017
Edit Blog Post

Nieco po 9/00 sa zobudzam, kolegine este chrapu.

V blizkej pekarnicke kupeny pizzovy burek. Uplna bomba, mnam.

Dnesny plan je velmi jednoduchy, ist na neaku zastrcenu plaz a len tam polehovat.

Konecne posielam domov pohladnice, na poste ziadny problem aj ked som sa najskor postavil k inemu okienku.

Po mapovovom prieskume, zavrhujem mestsku plaz i plaz cuba libre a parkujem na mini plazicke pod pevnostou.

Nikde nikto, kamenista mini plaz, stromi co poskytuju tien, pristup do vody ale nedobry, takze na kupanie to tu neodporucam.

Kedze pre mna bola voda studena neriesil som to, zvalil sa pod strom a uz len relaxoval, spal, cital knihu.

Obcas ma vyrusila vyletna lodicka ale inak dokonaly klud.

Asi po 4 hodinach som mal uz tohto nic nerobenia dost a pobral som sa lesikom k pevnosti.

Heh som sa trosku spalil.

Do pevnosti sa plati vstup, mohli to dat ale aj zadarmo, bo nic zaujimave okrem paradneho vyhladu z opevnenia tam neni.

Zla sprava z nitry. Dosla mi sms-ka,ze cez vikend sa ide potapat. Bohuzial opat nemozem, bo som mimo. Kurnik sopa uz som presvihol druhy termin.

Z pevnosti este motanie sa ulickami, strasne mnozstvo fotogenickych kostolikov.

Na neskory obed parkujem opat pri kruhaci, ale tentoraz inom, v Macedonian Pub "Boulevard".

Dostavam mega porciu fritovanej kuraciny s hranolkami a oblohou. Ledvaj som to do seba natlacil.

Na ubytku unaveny z tolkeho slnenia padam do postele a trochu podriemkavam.

Pouceny zo vcera si na dnesny zapad slnka obuvam uz pekne presusene botasky.

Smer plaz cuba libre, stym,ze idem po hlavnej ceste k restike Biljana's Springs. Tu by mala byt keska ale som pod dohladom obsluhy tak od lovu upustam. Inak velmi pekne prostredie, urcite to tu odporucam navstivit.

Cestickou sa uz konecne dostavam k mojmu cielu. Cuba libre je vlastne nazov fajn podniku, na mole su lehatka, obsluha kmita, bohuzial vsetko je full.

Sadam si teda na blizku plazicku. Jemne kamienky, pristup do vody vyzera fajn. Zacina slnecne divadlo. Fakt odtialto to je uplne genialne.

Prichadzaju dokonca aj otuzilci co si to namierili do vody, brrr.

Pri plazi je vybudovana fajn promenada, dokonca aj cesticky pre cyklistov.

Presun nazad do mesta, prechadzam cez sklapaci most, kotvi tu vojenska/policajna lodka aj s delom.

Zapadam do restiky, davam si uz tradicne moje oblubene raznici. Kedze som pri promenade tak cena vyssia ale nie az tak ukrutne ako v centre.

Na izbe ma uz ocakavali sikmacky. Kurvy pivo nekupili zadne.

Jedna sa snazi komunikovat, opat rozprava,ze bola na slovensku. Kosice, tak jej odpovedam do pice a ona zas kosice. Mensia prekrikovacka. Potom z nej vyleze, ze mesto do pice nepozna 😊 Tak jej to prekladam ale nechape.

Konecne sa dostala rada do sprchy aj na mna. V kupelke totalna potopa, pice si pri sprchovany asi nezatahli zaves, uplne vsade voda. hruza.

Na izbu prichadza domaci. Prisiel skasnut zubarku, bo tu spala o noc navyse, vobec nechape co od nej chce. Potom to neako po 10.min pochopila aby zaplatila, plati len 5€ vs mojich 6,6€. Z toho dava 4€ a 60mkd, normalny kurz, nie ako mna odrbali s 64mkd. Toto jedine ma na ubytku nasralo, inak to mozem odporucit i ked je dalej od mesta.

Jo inac korejcanky nemaju radi cinanov, tak som im povedal moje 3 krajiny, ktore nema rad s tym, ze poslednu som povedal koreu. Myslene to bolo ako zart, dost dlho im to ale nedochadzalo.

Zajtra presun do predposledneho macedonskeho mesta Prilep.

naklady (1€ = 60,32mkd macedonsky dinar)

pizza burek - 50mkd
3x pohladnica - 60mkd
3xznamka - 90mkd
zmrzlina - 20mkd
vstup do pevnosti - 60mkd
jedlo - 140mkd
jedlo - 160mkd

foto
ohrid

Advertisement



Tot: 0.59s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.3487s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb