304.den - riga, sigulda, presun belgicko


Advertisement
Latvia's flag
Europe » Latvia » Riga Region » Riga
November 28th 2018
Published: December 3rd 2018
Edit Blog Post

Dnes sme mali ist k moru, dzintari, to nam odporucila cs. Furt som bol v tom, ze tam ideme.

No sing mi vravi, ze dnes mame stretko s jej kamosom, s ktorym sa stretla vo vientame (polovicny vietnamec ang).

Ok, nemam problem.

Stretko o 10.00 dole pred mcdonaldom. Samozrejme vdaka brzde meskame 10min a chalan tam uz neni.

Tlaci do seba ranajky v mekaci. Sing sa pridava, ja na ranajky mekac odmietam, si kupim nieco cestou radsej.

Cez cestu na zel.stanicu, kde sa dozvedam, ze vlak sme zmeskali (drbla sing) a nejdeme k moru ale do dedinky sigulda.

To nam cs neodporucala, vraj tam nic extra neni.

Nuz vang (kamos sing) nas smeruje na bus stanicu.

Prechadzame centralnym trhom, premenovanym na babuska market az k stanici.

Bus odchadza za 5min.

Listok sa kupuje u vodica, i ked vacsina ludi uz mala kupene listky z pokladne.

Klasicky dialkovy bus. Sing pripomina bus z vietnamu. No nevim, takymto tipom som sa tam nikdy neviezol.

Vang bol ucitelom vo vietname, teraz pracuje v kasine v rige. Moc sa mu tu nelubi, bo prichadza zima. Inak je to cisti travickar. Vcera bol cely den zhuleny.

Sing jak ozaj jebnuta v buse dost nahlas hovori slovicko suka. A opat zadny respekt k lotysom. ktorych furt oznacuje za rusov.

Cesta pomala, v meste sme stali na kazdom krokou.

Konecne dorazame do ciela.

Vang tu uz bol, tak sa nechavame odneho navigovat.

Vonku sneh, sing zas uplne z toho mimo. Uz mi to pride ako emocie na silu, len aby sa ukazala pred vang.

Svetku laumkus je mini zasnezene namesticko, z ktoreho je ok vyhlad na rieku ale nic extra.

Vang vravi, ze sa tu da spustat na boboch, zipline, bungejumping. No na jeho velke prekvapenie v zime nic nefunguje, kto by to bol aj povedal.

Zacina klesanie po zasnezenej cesticke k rieke.

Sing zas jak dosrana. Ako najskor som myslel, ze to robi naschval len aby na seba uputala pozornost ale ne, ona je fakt blba.

Pekna prechadzka po lesiku, k rieke sa dostat nedalo.

V nej plavali male kusky ladu.

Po schodoch nazad hore, kde sa vynarame pri lanovke, ktora smeruje na druhu stranku rieky. Je tam zabavne centrum, samozrejme funkcne len v lete.

Smer hrad, ku ktoremu sa nedostaneme, bo nas odchyti spravkyna evanjelicko luteranskeho kostola.

Za donation mozme ist do zvonice odkial ma byt panoramaticky vyhlad na mesto.

Som je supol do kasicky najmensiu mincu aku som mal.

Kostol zvnutra nic moc. Zaujali akurat obrazy vytvoren z gombikov.

Nekonecne vela schodov a sme hore.

Otvarame drevenice a vyhlad je na...proste nic extra.

No sing je z toho napichana.

Vang si riesi pracovny hovor.

Zostup dole a smer zel.stanica.

Dedinka inak nic moc, skoda sem chodit. No mozno ten hrad je ok ale to nevim posudit bo sme tam nakonec nesli.

V mensom parku vang vytahuje zelene potesenie. Nic mi to nespravilo.

Padame na kavu do malej restiky pri hoteli.

Sing sa opat chova ako zver.

Sadneme a uz zacne vyhukovat po obsluhe.

Mame vybrane, obsluha je prave v kuchyni, bere jedlo pre druhych hosti.

No sing uz vyhukuje po obsluhe nech dokluse

Ako totalna hruza. U nich to je bezne ale tu veru nie.

No bezne, toto co robi sing veru bezne ani u nich neni.

Co si pamatam, v sikmackych krajinach sa zdvihala ruka a normalne ohlasila obsluha a ne jak tu toto hovado zdvihne ruku a vykrikuje jak zmyslov zbavene.

Pri platbe sa tato situacia opakovala.

Odchadzame a casnik len kruti hlavou nad sing. Sa mu za tohto nevychovanca ospravedlnujem.

V info centre na zel.stanici kupene magnetky, pohladnice.

Vlak ide nacas, z vonka stary vozen. Stare lavice boli vymenene za nove sedacky.

Na jednej zastavke miname nakladny vlak nalozeny obrnenimi transportermi. Pocitam cca 20ks.

V rige sa od sing odpajam, bo ta sa ide dat tetovat. Vang ide na nakup potravin.

Ja smer posta na zel.stanici ale tam kopa listkov tak znamky za rovnaku cenu kupujem v trafike.

Na jedlo do lido restiky.

Napraskany smer ubytko, tam nacapovanie do nadoby vodka s dzusom a smer letisko.

V trafike kupa listku na mhd (u vodica drahsi) a hladanie postovej schranky.

Ta najdena pri bus stanici, uplne mala schranka.

Bus c.22 zo zastavky 13janvara ilia ide nacas (interval 12min).

Harmonika je riadne napraskana.

Na letisku vystupujeme nakonec len asi 10ludia.

Tu popijam drink a davam si veceru.

Pod vplivom prechadzam cez securiti.

Tu musim vylozit z batohu pastu a vodu po holeni a opat ide moj batoh na rontgen. Drbkovci mi mali radsej skontrolovat vacky kde ma asi 100ml mojho drinku co som nestihol vypit. Nuz ale v rame to nepiplo tak co.

Pred gatom si fotim ako vsade moju destinaciu. Tu akcna lotysska nieco po lotyssky. Potom po ang.

Do you take photo? No, only video. A isol som si sadnut.

Fakt nevim o co jej islo, zadny zakaz fotenia som tu nevidel.

Boarding z plochy.

Bohuzial let mi nemeska.

Po pristati v charleroi som rozmyslal, ze ostanem noc v priletovej hale ale nedalo sa.

Pri check inu sa ukladam na zem medzi ostatnych a pokusam sa zaspat.

Toto letisko je totalne nevhodne na nocovanie, resp stravit tu uz len hodinu je utrpenie.

Sedaciek malo, ludi kopa.

Z rigy odchadzam mierne sklamany avsak nie z mesta, to bolo fajn ale zo sing.

Fakt som necakal, ze zena moze byt takyto hulvat.

Foto

Sigolda
https://photos.app.goo.gl/ZcGyNvFktY4qKDbB7

Naklady :

Pagac 0.7€
Bus riga - sigolda (11.20hod) : 2.5€
Prispevok do kostola : 0.5€
Kaviaren : 7€
3xmagnetky, 4xpohladnice : 2.8€ (2.4+0.4)
Vlak sigolda - riga : 1.9€
Polievka, zemiaky, saslik, salat, pivo (lido restika): 9.1€
5xznamky : 3.97€ (karta)
Nakup : 5.74€ (karta)
Mhd listok : 1.2€ (1.15€ nor cena, nechal som tringelt dievocke)


Advertisement



Tot: 0.543s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 41; dbt: 0.2884s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb