VENEZIA FOREVER

Europe » Italy » Veneto » Venice
May 28th 2010
Published: June 23rd 2017

GÜN 30 Günlerden Cuma
Güzel bir güne uyandık.
Bugün, 30 gündür seyahatteyiz.
Bir ay bir dakika gibi geçti vallaha.
Ayşecik'le sayısız seyahatlerimizden birinin sonuna doğru yaklaşıyoruz.
Seyahat demek uyum demektir ....kısaca eğer birlikte seyahat ettiğiniz ile uyum yoksa, seyahat, fiziken ne kadar uzarsa uzasın fikir olarak ilk çatışma da bitmiştir.
Seyahat arkadaşınızı iyi seçiniz ..uyum yoksa üzerine gitmeyiniz.... olmazsa olmaz.. Eşim Ayşe'ye bana tahammül ettiği için ve mükemmel bir uyum sağladığı için teşekkür ederim.
Bütün günümüzü toparlanmakla, güneş altında tembellik etmekle ve Punk kampçıları izlemekle geçirdik.
Bara oturup sonsuz bira içiyorlar ve sonsuz geyik yapıyorlar.
Bu yıl kamptan şehre minibüs seferi koymuşlar çok güzel olmuş.
Kişi başı gidiş geliş 4 E alıyorlar.
Biz 17:45 minibüsüne yer bulduk fakat ne yazık ki dönüşümüz yer olmadığından ötürü 21:00 e ayarlandı.
Çok az vaktimiz var ve biz bu geceyi unutulmaz bir Venedik gecesi olarak geçirmek istiyorduk.
Bir vaporetto ile san Marco meydanına geçtik.
Meydanda güzel bir sürprizle karşılaştık.
İstanbulun Kultur başkenti olduğunu belirten devasa bir reklam İstanbul hasretimizi pekiştiriyor.
Pek bir gururlandık.
Mayıs ayı olmasına rağmen, geçen gelişimize oranla oldukça kalabalık.
Bir süre eski lokantamızı aramakla
vakit geçirdik.
Bilahare bu aşktan vazgeçtik.
Zamana karşı keyif olmuyor.
Bir yere oturduk .
Dayak mı yedik yemek mi yedik belli değil.
Tüm, son Venedik gecesi rüyalarımız kanala düştü.
Kısaca son geceye yakışmayan bir yemekti.
Sonra koşturarak dönüş arabamıza yetiştik.
Arabaya yetişirken, haliyle Venedik tren istasyonunun önünden geçtik.
Bu kente ilk gelişim, 1966 yılı...
Üç arkadaş, Istanbul'dan çıkıp deli bir macera ile buraya vardıydık.
Tren bir süre burada durduğu için .istasyonun kanala bakan merdivenlerinde oturup hayranlıkla etrafı ve kanalı seyretmiştim.
Şimdi yıllar geçtikten sonra, ak olmuş saçlarımla tekrar resim çektirdim aynı yerde...
Kampa dönünce, gecenin intikamını almak adına, biraz alkol yaparak etrafı seyrettik.
Hollandalı gençlik acayip uçmuş.
Yeşil kırmızı karışık diken saçlar...demirler...metaller ve zincirler pek yaygın...ana renk siyah...
Erkeklerde askeri donlar ve botlar revaçta..
İlerleyen saatlerde, biraz ayılama oldu fakat fazla zararlı bulmadım.
Bizimkiler bu kadar içse gerçekten sapıtır.
Biraz dolunay yaptık ve yattık.
Venediği bilmeyen azdır ama yine azıcık bilgi verelim
Venedik, (İtalyanca:Venezia) Kuzey İtalya'nın doğusunda Adriyatik denizi kıyılarında, İtalya'ya bağlı ada şehir.
Karaya 4 kilometre uzunluğunda kara ve demiryolu köprüsü ile bağlanır.
Yaklaşık 118 adacık üzerine kuruludur.
Venedik'te adacıkları birbirinden ayıran 170 kanal ve birbirine bağlayan 400 köprü bulunur.
Venedik, tarih boyunca Avrupa´nın en önemli ticaret başkentlerinden biri olmuştur.
Venedikliler, Türklerden ve Araplardan öğrendikleri sayı sistemi ile ticaret aritmetiğini en üst düzeye çıkarmışlar ve bu nedenle bütün Avrupalı tacirler bu aritmetiği öğrenebilmek için Venedik'te açılan birçok okula gelerek eğitim almışlardır.
Venedik nüfusu o dönemlerde 300.000 civarında iken,günümüzde 72.000'e kadar düşmüştür ve giderek azalmaktadır.
Yaşlı nüfusun yoğunlukta olduğu Venedik, artık ana karada bulunan Mestre adı verilen yeni şehre doğru kaymaktadır.
Venedik'te yaşayanların %!'(MISSING)den fazlası geçimlerini turizmden sağlamaktadırlar.
Bugüne kadar ki rekor, bir günde 150.000 turisttir.
Bu kadar turistik olması ve her şeyin deniz yoluyla taşınması sonucu fiyatlar, İtalya'nın geneline göre daha pahalıdır.
Bütün taşımacılığın su yolları ve kanallardan yapıldığı Venedik, Avrupa'nın motorlu kara taşıtlarına izin verilmeyen tek büyük kentidir.
Araçla gelmenizi tavsiye etmem ama olur da gelirseniz aracınızı şehrin dışındaki dev otopark ve garajlara bırakıp şehre öyle gireceksiniz ...Park ücretlerinin ucuz olmadığını hatırlatmakta yarar görüyorum ..En iyisi trenle ve otobüsle gelmenizdir . Lido de Jesolo taraflarında bulunuyorsanız merkeze vapurlarla gelmeniz mümkündür...

Her gün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız yeterli:

Bugün yapılan km 9

Tot: 0.117s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 28; dbt: 0.069s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb