VENEZIA'YA DOGRU


Advertisement
Italy's flag
Europe » Italy » Veneto » Venice
July 5th 2008
Published: June 21st 2017
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

FIRENZE-VENEZIA


Geo: 45.4345, 12.3384

GUN 8 Günlerden Cumartesi
Sabah 06:00 da üşüyerek uyandım.
Bu aldığımız pike bizi korumuyor doğrusu.
Daha kalın bir şey gerek.
Temmuzda bu olur mu ? demeyiniz oluyor işte.
Toparlandım ve 07:00 de kamp idaresinin açılmasını bekledim.
Oradan yola düştük.
MIO, (GPS) bizi otoban ve doğru yola sokarken zorlandı.
Artık hata bende mi ? MIO da mı ? bilemiyorum.
Her neyse yolumuza girdik ve saat 11.45 te Venedik Kampımıza vardık.

Meraklısına adres:
http://plushostels.com/pluscampingjolly

Kamplarımızla ilgili ek bilgi :
Roma Floransa ve Venedik'te kaldığımız kamplar, aynı şirkete ait bir zincir ...Bu zincir kamplarda kaldıkça ,bedava kalma günü elde ettiğimizi açıklamakta yarar görüyorum...


Yerimiz çok iyi.
Ayşe ile dinlenmeye karar verdik ...öğlen hafif bir şeyler atıştırıp öğleden sonra havuzun olanaklarından yararlandım.
Akşam üzeri, alış veriş yapmaya karar verdim.
Esas amacım Panorama'yı (AVM) bulmak olmasına rağmen ,etrafta fazla Otoban girişi olunca tırstım.
Bir kez girersen, nereden döneceğin belli değil.
Bir benzinciye sordum.
Tüm alışveriş merkezleri, bizim kampın çok yakınında ve paralel ,bizim tabir ile yan yolda bulunuyor.
Bir kavşaktan döndüm ve METRO yu buldum.
Hemen daldım.
Kartım burada geçiyor.

Acayip bir alışveriş çektim.
Su ,fanta ,cola hepsine 88 E ödedim.
Akşam ,Ayşecik mükellef bir sofra kurdu.
Rakılama yaptık ....sonrada ,kampın discosunu ziyaret kararı verdik.
Ben Viski Cola karışımı bir şeyi arabada hazırlarken, İtalyanın biri Ayşeciği götürme teşebbüsünde bulundu.
Ulan beş dakika boş bırakmaya gelmiyor İtalya da....üstelik ,Dünyanın tüm kadınları, bunları en yeteneksiz aşık olarak seçmiş....
Buna rağmen mücadeleyi sürdürüyorlar...neyse ....
Biraz oturup döndük.
Yıkandım ve yattım .
Sivrisinek çok, bu gece çarşafın altına girdim.
Venedik anlatalım biraz.... :
Venedik, Kuzey İtalya'nın doğusunda Adriyatik denizi kıyılarında, İtalya'ya bağlı ada şehir.
Karaya 4 kilometre uzunluğunda kara ve demiryolu köprüsü ile bağlanır.
Yaklaşık 118 adacık üzerine kuruludur.
Venedik'te adacıkları birbirinden ayıran 170 kanal ve birbirine bağlayan 400 köprü bulunur.
Venedik, tarih boyunca Avrupa´nın en önemli ticaret başkentlerinden biri olmuştur. Venedikliler, Türklerden ve Araplardan öğrendikleri sayı sistemi ile ticaret aritmetiğini en üst düzeye çıkarmışlar ve bu nedenle, bütün Avrupalı tacirler bu aritmetiği öğrenebilmek için Venedik'te açılan birçok okula gelerek eğitim almışlardır.
Biz ise yine aritmetiği paraya çeviremedik..
Venedik nüfusu o dönemlerde 300.000 civarında iken, günümüzde 72.000'e kadar düşmüştür ve halen azalmaktadır.
Yaşlı nüfusun
yoğunlukta olduğu Venedik, artık ana karada bulunan Mestre adı verilen yeni bir yerleşime doğru kaymaktadır.
Venedik'te yaşayanların %!'(MISSING)den fazlası geçimlerini turizmden sağlamaktadırlar. Bugüne kadar ki rekor bir günde 150.000 turisttir.
Bu kadar turistik olması ve her şeyin deniz yoluyla taşınması sonucu, fiyatlar İtalya'nın geneline göre daha pahalıdır.
Bütün taşımacılığın su yolları ve kanallardan yapıldığı Venedik, Avrupa'nın motorlu kara taşıtlarına izin verilmeyen tek büyük kentidir.


Şu anda Hava Durumu :

https://www.accuweather.com/en/it/venezia/2579882/weather-forecast/2579882



GÜNÜN ÖZETİ

GÜN KM: 265 KUMULATIF KM:2212

ORT HIZ:75

SÜRÜŞ SAAT :3:30

YAKIT E/L:1,58

Advertisement



Tot: 0.13s; Tpl: 0.016s; cc: 11; qc: 30; dbt: 0.044s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb