lentokentän mummoilua ja bergamon turisteilua..

Italy's flag
Europe » Italy » Lombardy » Bergamo
June 30th 2008
Published: July 2nd 2008

Bergamon hostelBergamon hostelBergamon hostel

huoneemme sängyt olivat a) erillään ja b) ylipehmeitä mössösänkyjä... Mutta kyllä ne toimi.

matka alkaa mummol...tampereelta

Kuten tossa jo kommentissa ehdin mainita, Tampereella kun jätimme rinkkamme ryanairin huostaan saimme myös mummon huostaamme. Mummo Giovanna sitten roikkui perässämme kunnes nousimme koneeseen, koska hän oli priority jonossa ja me emme. Giovanna oli sinänsä ihan hauska mummo, muttei hänen ehkä noin 80-vuotiaasta äänestä saanut juurikaan selvää... Aina hän ei myöskään ymmärtänyt, että osaamme italiaa ja vaivihkaa siirtyi puhumaan meille kangertelevaa englantia. Mukava se Giovanna kyl oli. Mummovahtimme käytännössä päättyi aikaisemmin "kuin piti", koska bergamossa häntä oli avustamassa lentokentän avustaja.. Hääl oli sellanen sopimus.

mummoilusta italian lumoihin.. Ja Bergamoon!

Lentokoneesta noustessamme oli jo aivan selvää - lahkeet housuissa olivat liikaa ja lenkkarit tuli vaihtaa sandaaleihin... Kuumaaa!!!!!! Bergamossa oli pilvistä tulopäivänä, mutta mielestämme silti järkyttävän kuuma. (ei se ollu mitään...) Bussilla keskustaan ja juna-asemalta kävellen hostellille, joka oli kohtuu lähellä ja aivan keskustassa.. Huone oli siisti ja vessa loistavan puhdas... Ja.. Ilmastoitu! Rocks! Menimme hyvästä hostellista huolimatta pitkälle kävelylle ympäri bergamon katuja, kuten paikalllisetkin... Jengi vaan käveli katua edestakas patsastelemassa melkeinpä ykköset päällä.. ... Wtf.. Nooh, niin mekin! Eka meidän hintatason ravintola joka tuli vastaan (6-8e per annos) sai minut koukutettua, sillä nälkä oli jo mahdoton. Ruoka oli perinteistä bergamolaista ja erittäin hyvää.. Viinilasi oli pihin pieni,
Todistus terroristin sytyttimestä..Todistus terroristin sytyttimestä..Todistus terroristin sytyttimestä..

aika hienoa, ettei saa edes sytkäriä laittaa ruumaan nykyään.
mutta maukasta chiantia (toscanaan kun oltiin tulossa). Lasku oli naurettavan pieni - oltiin saavuttu italiaan!!
Bergamossa ei nähtävyyksiä katseltu Citta Bassa:ssa kuin ulkoa, koska kello oli jo ties mitä ja matkaväsymys painoi ankarasti. Lopuksi Bergamo tarjosi meille ankaran ukkosen jonka jyrinät menivät vuorille pomppimaan edestakas niin että kaupunkiin jokainen kaikui 10+ kertaa..... Hyvää yötä!!! Puuh.. Aamulla 04:45 herätys.. Ei hyvä meininki. Junamme kohti Firenzeä lähti klo 06:16 ja aamiaisemme oli aika vähäpätöinen.. Croisanttia ja juustoa+keksiä elinalle ja robille kolmioleipää automaatista.

30.07.2008 - Juna halki pohjoisen ja "keskilännen" lämpöön

Junamme oli mallia eurostar ja se oli hyvin ilmastoitu ja loppumatkasta täynnä. Valitettavasti paikkamme eivät olleet vierekkäiset oudon numerointisysteemin takia, mutta matka sujui mutkitta. Junamatkalla näki hyvät maisemat, koska juna kulki reittiä Bergamo-Brescia-Parma-Bologna-Firenze. Firenzen Rifredi (luotijuna asema) asemalta jatkoimme suoraan Siena:an, kunhan nappasimme jotkut leivät ja soitimme hostelliin että olemme tulossa. Siena on sitten oma tarinansa.. Tähänkin saattaa tulla muutoksia ja lisäyksiä kunhan Elina herää siestaltaan.

elina - pohjalainen terroristi!

Elina ihmetteli, kuinka hänen rinkkansa oli niin epätasapainossa ja surkea kantaa.. olkapäät, niska ja selkä ihan rikki jo kun Bergamon hostelliin päästiin. Mita ihmettä?... Vastaus loytyi rinkan pohjataskusta, pussien välistä, paperilapun muodossa.. Siinä luki yksiselitteisesti, että terrorismi uhan puitteissa Elinan rinkasta oli poistettu vaarallisia materiaaleja... jotenka ne oli myös myllännyt koko rinkan ja pakannut sen ihan päin ***tua. Hienoa kun ei tulliviranomaiset osaa pakkaa rinkkoja edes Suomessa. Lapussa luki esine, joka sieltä oli poistettu.... 1x Sytkäri. Jaaha. Se olis voinut olla kauko-ohjattava muoviräjähdeohjuspatteristo jonka Elina olisi räjäyttänyt kun lentokone oli alppien yllä!!!!.... tai sitten se oli tavallinen Coltin sytkäri. Vaarallinen jokatapauksessa.

2nd July 2008

Firenzen ensimmainen siesta...
Tama ja luultavasti pari seuraavaakin blog-kirjausta on kirjoitettu Firenzessa, omassa hostellihuoneessamme ja osittain hostellihuoneemme oven ulkopuolella olevalta tietokoneelta. (Taalla on ilmeinen internet ja wifi (wlan).) Varmaankin viela tanaan kirjoitamme Siena kokemuksista oman juttunsa.
3rd July 2008

No oho! Kaikenlaisia turvatarkastuksia... Olen katsellut säätiedotuksia siellä teilläpäin ja kyllä aika kuumaa on + on lupailtu! Muistakaa juoda vettä riittävästi (äiti täällä, terve :P) täällä tulee taas vodaa ja ilma noin +14 joten nauttikaa. Korjasin lopulta autoni itse *ylpeä*. Jos Katariina Sienalaista näkyy niin viekää terveisiä.

Tot: 0.073s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 48; dbt: 0.0405s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 3; ; mem: 1.1mb