junalla pohjoiseen ja lentäen lämpöön...

Finland's flag
Europe » Finland » Tavastia » Riihimäki
June 29th 2008
Published: June 29th 2008

Dambereen kautta Bergamoon

Jo osaa taas Suomessa olla kylmä. Junassakin on pitkähihaista paksua puseroa päällä... Hyvä etten takkia viel laita lisäks! Taitaapi ulkona sataakkin..
Meillä alkaa molemmilla olla kova hinku päästä "etelän lämpöön" vaikkei nyt rantalomalle ollakkaa menossa, voi hitto jos siellä on sit vastassa ukkosia ja myskyä! 😊
Tykkään kyllä junamatkustamisesta paljon enemmän kuin lennolla.. Mutta tällä kertaa ei reilaamiseen oikein aika riittänyt, pakko ottaa sen minkä saa. Mikähän järki tässäkin on matkustaa pohjoseenpäin jotta pääsis lämmitteleen....

29th June 2008

matkaseuraa hieman vanhemmasta päästä...
no johan pomppas!! kun oltiin jättämässä matkalaukkuja liukuhihnalle niin joku pariskunta kohteliaasti pyysi jos voitais auttaa heidän sukulaisen kotiinpaluussa.. Kyseinen, ehkä 80 vuotias, rouva Giovanna roikkuu nyt sitten meidän seurassa kunnes Bergamossa taksi ottaa hänet kyytiinsä. Rouva ei ole mitenkään vajaa, hän on vaan Todella vanha. Nyt pitää mennä, ku jonot muodostuu koneeseen nousua varten. Jespoks, seuraavaksi juttua sit italiasta!!

hyvää matkaa
onnistuit sitten livahtaa matkalle ilman viime hetken kommenttia tikigod:lle niin ei ehtinyt sitten toivottaa hyvää matkaa mutta kai se sitten käy näin hieman myöhässäkin.
30th June 2008

Vai mummovahtiin pääsitte =) Toivottavasti siellä perillä on lämmin ja aurinkoista. Täällä näyttäis nyt olevan vähän parempi sää (just kun mun pitää palata töihin..) Lisäksi autoni otti ja hajosi, joten korjaamon etsintää luvassa. Hei semmoista mun piti vielä sanoa, että en muistanutkaan, että mulla alkaa leiri ensi viikon tiistaina! Mut siihen saakka postimiespalvelu pelaa oikein mainiosti =) Laittakaahan jo kuulumisia sieltä! Malttamattomana täällä työpaikalla netin ääressä päivystää ja odottelee...
2nd July 2008

Palio on ohi
Moi. puoli päivää meni telkkarissa odottaessa Palion tuloa. Ja sitten kun se vihdoin pääsi tunnin vetkuttelun jälkeen lähtemään, oli ohi alle 2 min ja kaikki ihmiset ihan sekoja. Toivottavasti te ette jääneet jalkoihin (ihmisten tai hevosten) sillä niitäkin näkyi paljon. Ja muutenkin kansa oli ns. pois itsestään. Ip:llä kun vielä odoteltiin, Papa innoissaan katseli yleisöä mielellä "vielä minä ne bongaan tuolta miljoonien päiden seasta"... Sitten onnex luopui. Tuolla varmasti oli vielä kuuuumempaa tuon kaiken tunnelmankin hikoiluttamana. Mielenkiinnolla odotamme tulevaa.

Paliossa hienointa oli varmasti esivalmistelut
aluksi mietin, että olis kiva päästä näkemään se palio paikanpäältä ja sillee livenä... Mutta kun sitä menoa katseli pari päivää alko tajuun, ettei välttämättä se hienoin juttu turistille olekkaan se kuka voittaa ja miten vaan kaikki se ympärillä tapahtuva hälinä ja paikallisten riento. Kun kaupunki on maanantai ja etenkin tiistai iltana tai alkuyöstä aivan sekaisin ja Täynnä paikallisia juhlimassa, niin tietää että kokee jotain historiallista.. Ehkei juuri kyseinen palio, mutta entäs ne muutamat sitä ennen.. Ja se perinne. Joten nähtyämme kaiken tämän tulimme Firenzeen jo keskipäivän aikoihin keskiviikkona, kun Palio di Siena oli ajoitettu alkuiltaan. Emmekä kyl kadu päätöstämme...

Tot: 0.079s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 55; dbt: 0.0432s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb