AH VAHDETTIN VAH VAHDETTIN

Sanremo

GUN 14 günlerden CUMA

Sabah erkenden uyandım .
Ayşe, dün gece Il basilico restoranında çektiği son anda ki "Calzone" atağından sonra bütün gece uyuyamadı.
Perişan halde dolaşıyor.
Sonra, Turhan 'lar, karşı sahilden geldi.
Kahvaltımızı yaptık.
Durum muhakemesi sonunda, burada gün geçirme adına , son anda uçağa yetişme riskini almaları yerine ,Roma'ya dönmenin daha hayırlı olacağı kararını aldı.
Turhan adına sevindim ..
Zira bu yoldur ve son anda, arkalarda karanlıklar içinde bekleyen aksilikler bir şekilde devreye girer.
Kardeşim Turhan ve Nilgün'le vedalaştık ve yolumuza girdik.
Yolumuz güzel...
Andorra da bir alışveriş takviyesi yapıldı.
Burasını Andorra dağları tepesindeki ülke ile karıştırmayınız..
Burası, yol üstünde küçük bir kasaba...
Yol tamiratı nedeniyle ,ana yola dönerken bir salaklık yaşandı... fakat çok dağılmadan tekrar yolumuza girdik.
Çok geçmeden San Remo'ya vardık.
Kampımız çok güzel ve çok çiçekli.
Hemen yerleştik.
Ben, hiç adedim değilken, elime tutuşturulan broşürü okumaya kalktım ..
Meğerse farkına varmadan, en pahalı yere yerleşmişiz.
Bir yaşıma daha girdim.
Aynı kamp içinde ,bulunduğun konuma göre değişen fiyatlar uygulamışlar.
Kamp dünyasında küçük uyanıklıklar ve de çakallıklar...
Sezonunda bunu anlarım …denize yakın olanlardan biraz daha tırtıklayalım diye düşünebilirler , fakat sezon dışı bu rezalet nedir ?
Yerimizi değiştirdik.
Bizim işimiz kolay..... bir masa iki iskemle..
Fakat maazallah diğer kampçılar gibi yayıldıkça, yayılsak 2-3 saatte zor toplanır..Yer falan değiştiremezsin..

meraklısı için kampın adresi şöyle :

Yemeğimizi yedik .
Ben, kurulup notlarımı yazmaya başladım.
Yolun karşısında, buraya çok yakın bir Süpermarket var.
Bir koşu gidip alışverişi tamamladım ..
Hoş olan tarafı ,oradan yüklediğin alış veriş arabasını, kampın kapısına kadar getirebiliyorsun ..ve orada senden önce aynı yolu izlemiş olanların bıraktığı araba kuyruğuna ekliyorsun.
Harika bir şey... ve de akıllıca.
Anlaşılan daha sonra market görevlileri market arabaları konvoyunu buradan alıp götürüyorlar.
Bu kampta ilk kez kalıyoruz.
Çok büyük ve çok çiçekli,
Artılar bunlar ...
Denizi boktan ve nüfusu çok yaşlı..
Eksiler de bunlar ...
Hava yağdı yağacak ama çok şükür yağmadı.
Güzel bir sofra ..güzel müzik ve sızıncaya kadar içki..bilahare yattık …

Bu arada ilk kez geldiğimiz San Remo hakkında biraz bilgi sunayım:
Sanremo veya San Remo (Ligurya lehçesi: Sanrœmu) kuzey İtalya'nın Ligurya bölgesinde Imperia ili'ne bağlı Ligurya Denizi sahilinde bir yerleşim merkezi . Sanremo ile kentsel olarak birleşik Ospedaletti ve Ceriana de ele alınırsa büyük Sanremo nüfusunun yaklaşık 62.000 oldugu tahmin edilmektedir.
İmperia ili'nin merkezi İmperia şehridir ve
Sanremo şehri nüfusça İmperia'dan daha büyüktür.
Genel olarak İtalya'da büyük nüfuslu yerleşimler il merkezi olur.
Buna iki istisna, İmperia ili ve Caltanıssetta'dan büyük olan Trapanı şehirleri ile Caltanıssetta ilidir.
Sanremo antik Romalılar tarafından kurulmuştur ve İtalyan Riviyerası'nın en büyük turizm merkezi ve büyük "turist çeker" şehir olarak bilınmektedir.
Sanremo antik Roma çağlarında Matutia veya Villa Matutiana adlı köysel yerleşke idi. Ortaçağların başlarında daha iyi savunma sağladığı için tepelere doğru konumlandıktan sonra kasaba büyümeye başladı.
Arap korsanlarının hücumlarına karşı halkı korumak için soylular yerleşkede, bir şato ve La Pigna köyü etrafında surlar yaptırdılar.
Yerleşke önce Ventimıglia kontlarının koruması altındaydı.
Sonra şehrin idaresi ve korunması Ceneviz piskoposlara verildi. 1297de kasaba Genovalı soylu aile olan Doria'lara sonra da De Mari ailesine satıldı.(Züğürt Ağa burada da devrede)
Cenevizliler hegomanyalarını göstermek için Santa Tacla'da limana yakın, deniz kıyısında büyük bir kale inşa ettiler.
Bu kale 2002'ye kadar hapishane olarak kullanılmıştır ve günümüzde de müzeye dönüştürülmüştür.
Fransız Devrimi ve sonraki Napolyon Bonapart döneminde ,Sanremo Fransızların hükmü altına girdi.
1814 Viyana Kongresi Sanremo'yu Sardinya Krallığı idaresine verdi.
Bu krallık uzun süren İtalya'yı birleştirme uğraşlarından sonra İtalya Krallığı'na dönüştü ve Sanremo bir İtalyan şehri oldu.
Sanremo şehri 18. yüzyılın ortasından
itibaren hızla gelişmeye başladı.
Bu gelişme ve 19. yüzyıl turizminin birden gelişmesi, Sanremo'yu tetikledi.
Şehir sahil boyunca büyümeye başlandı ve sahildeki kordona, büyük tatil otelleri yapılmaya başlandı.
Şimdi,yazımızın magazin bölümüne giriyoruz..
Sanremo zamanla Avrupa yüksek sosyetesi için bir yaz tatili şehri haline geldi.
Avusturya İmparatoriçesi Elizabet ("Sissi"), Rusya İmparatoriçesi, Rus Çarı II. Nicolas ve dinamitçi Etkinliğin Alfred Nobel turist olarak bu şehirde kalanlardandır.
Son Osmanlı hükümdarı olan VI. Mehmet Vahiddedin de İstanbul'dan kaçtıktan sonra 11 Haziran 1923'de Sanremo'ya yerleşmiş ve bu şehirde (15 Mayıs 1926 da) ölmüştür.
20. yüzyılın başlarında ,Sanremo'da önemli turizm yatırımları yapılıp, biraz daha fazla turist çekme uğraşına girişildi.
Bu dönemde belediye bir yüksek sınıf kumarhane olarak Sanremo Gazinosu'nu inşa ettirdi.
Şehre bir golf sahası, hipodrom, stadyum ve Remo-Monte Bignone arasında (zamanında Dünya'nın en uzunu olan) bir telefrik hattı yaptırıldı.

Sanremo şehrinde turist çekmek ve şehrin adını Dünya'ya duyurmak için her yıl birçok etkinlik ve festival düzenlenmektedir.
Bizim için en ünlüsü:
Sanremo Müzik Festivali: 1951den beri her yıl yapılan Sanremo Müzik Festivali Sanremo'da Ariston Tiyatrosunda yarışma şeklinde yapılmaktadır.
Bu festival İtalyan televizyonundan Dünya'ya yayınlanmaktadır.
Etkinliğin , Eurovision Şarkı Yarışması'na ilham sağladığı kabul edilmektedir.
Biz Sanremo
yu festivaliyle tanırken, tarihimiz açısından önemini göz ardı ederiz.
19 Nisan-26 Nisan 1920 tarihleri arasında I. Dünya Savaşını kazanan İtilaf Devletleri çakalları, Osmanlı İmparatorluğunun topraklarını paylaşmak üzere, yaptıkları San Remo Konferansı bu şehirde yapıldı.
Dünyanın daha sonra başına bela olacak ve binlerce insanın hayatını kaybettiği Filistin meselesi de burada başlıyor..
İngilizleri kutluyoruz..
Ayrıca Osmanlı Devleti yıkıldıktan sonra sürgüne gönderilen Osmanlı hanedanının birçok üyesi, VI. Mehmet Vahdettin dahil olmak üzere, Sanremo'ya yerleştiler.
Vahdettin de burada ölmüş.
Vahdettin 'in bu kurtlar sofrasında işi ne ?
Orası belli değil
Bu Avrupalılara hayranım ...
Hangi zeka, Avrupa'nın en ünlü insan hakları enstitüsünü ve Avrupa Poker Turnuvasını aynı ortamda sağlayabilir ?
Mesaj mı bu ?

Günün küçük bir videosunu hazırladım aşağıda duruyor.You tube adresi şöyle :

Şu anda San Remo 'da Hava durumu :

GÜNÜN ÖZETİ

GÜN KM:225 KUMULATIF KM:2661

ORT HIZ:76

MAX HIZ:130

TOPLAM SAAT:3:30

SÜRÜŞ SAAT :3:00

YAKIT : 1,38 E/Lt

Tot: 0.128s; Tpl: 0.013s; cc: 11; qc: 32; dbt: 0.0728s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb