VENTIMIGLIA

Published: December 29th 2014

Ventimiglia

GUN 15 günlerden CUMARTESİ

Sabah, bulutlu ve puslu bir havaya uyandık.
Kahvaltımızı ettik.
11:30 gibi yolun karşısındaki, BİLLA süpermarketin önündeki duraktan Ventimiglia otobüsümüze bindik.
Otobüs, muhteşem yerlerden geçiyor sahil boyunca..
Geçtiğimiz Borghera çok güzel ve havalı bir yere benziyor.
Bir daha gelirsek buraya zaman ayırmak gerekir.
Ventimiglia'ya vardık .
Geçen yıl, Portofino'ya giderken,buranın tepesinden geçmiştik
Kısmet bugüne imiş.
Kenti dolaşmaya başladık.
Dikkati çekecek kadar fazla çiçek var.
Bu da yetmezmiş gibi, bir de çiçek pazarı var.
Bizde ki gibi bira değil çiçek satıyorlar..
Sağa sola uzandık ve en sonunda ana cadde de hem etrafı seyredebileceğimiz, hem de yemeğimizi yiyebileceğimiz bir cafe bulduk.
Şaraplarımızı devirdik .
Haliyle, bu bize bir uyuklama hali getirdi.
Deniz kıyısında çok güzel bir park var.
Ayşecik yatay konuma geçerek, bank üzerinde bir güzel uyku çekti.
Uyanınca, tekrar kente döndük.
Ayşecik bir mağazada bir yüzük beğendi onu aldık.
Ventimiglia, kafamda canlandırdığım gibi çıkmadı biraz hayal kırıklığı var..

Ventimiglia (Ligurya lehcesi: Vintimiggia, Fransizca: Vintimille) kuzeybati İtalya'da Ligurya bölgesinde İmperia ili'ne bağlı ve Italya-Fransa sınırında bulunan bir beldedir. Ventimiglia beldesi,Ligurya bölge merkezi olan Genova'nin 130 km güneybatısında ve Fransa-Italya sınırından 7km uzakta konumlanmıştır.
Sehir Ligurya Deniz'inin Genova Korfezine akan "Roia Nehri" nin ağzindadir ve burada bir küçük limanı bulunmaktadır.
Roia Nehri sehri ikiye bölmektedir.

Görülecekler :

Antik Roma Kalıntıları: 2. yüzyıl başlarından kalma Roma amfitiyatrosu.
Antik Romalılardan kalma şehir sur parçaları.

Amfitiyatro batısında bulunan eski mezarlar.
1852de çok güzel bir mozaik bulunmuş ama hemen tahrip edilmiştir.

Antik Albintimilium şehri kalıntıları: Modern kasabanın 5km doğusunda Nervia ovasında bulunur.

Balzi Rossi mağararaları: Cilalı taş devrinden kalma kalıntılar. "Cro-Mognon" insan tipi birkaç erkek, kadın ve çocuk iskeleti bulunmuştur.

Eski Ventimiglia: Yeni şehre bakan bir tepe üzerinde kurulu.
Tarih ve mimarı açısından çok önemli olan günümüzde ayakta kalan şehrin orta çağlardan kalma seyirlik tarihsel merkezi.

San Michele Arcangelo Kilisesi: Hristiyanlıktan önce ,burada bulunan bir tapınak kalıntısı üzerinde ilk defa 10. yüzyılda Ventimiglia Kontları tarafından yaptırılmıştır. Sonradan Benediktin'lere verilmiştir.
12. yüzyılda Romanesk mimarı tarzında restore edilmiştir.
1628 deki depremden kayıplara uğramıştır.
Bu binanın yapımında duvarları içinde antik Romali "Via Julia Augusta" yolu üzerinde bulunan iki adet "uzaklık gösteren"( kilometre taşı) taş da bulunmaktadır.

Ventimıglia Katedrali: Eski bir antik Romalı tapınağı üzerinde yapılmış ve harap olmuş bir Lombard kilisesi yerine, Romanesk mimari tarzı ile yapılmıştır. 11. yüzyılda yapılmış bir Vaftizhane binası eklenmiştir.

Şehir Belediye Kütüphanesi: Venedik'ten sonra İtalya'nın en büyük 17. yüzyıl yazma ve basma kitap koleksiyonu bu kütüphanede bulunmaktadır.

Hanbury Villası Botanık Bahçesi: La Mortola'da İngiliz Sir Thomas Hanbury tarafından yaptırılmış villa etrafında bulunan botanik bahçesi, İtalya'da bulunan en büyük botanik bahçesidir.
Beldenin çok ılımlı iklimi dolayısıyla Avrupa'da nadir bulanan tropik ve sub-tropik bitkileri içinde barındırır.

Ceneviz kaleleri: "Castel d'Appio", "Forte San Paolo" ve "Fortezza dell'Annunziata".

Tüm bu tarihi zenginliklere rağmen, nedense Ventimigli ağzımızda iyi bir tad bırakmadı..
Buradan otobüsümüze binip doğru Sanremo'ya..

Ventimiglia Clip ini You tube ' a da koydum:

Meraklısı için Ventimiglia da Şimdiki hava durumu :

Tot: 0.084s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 30; dbt: 0.0417s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb