3.den - presun domov


Advertisement
Italy's flag
Europe » Italy » Lazio » Rome
February 14th 2015
Published: February 16th 2015
Edit Blog Post

Pohodove ranne vstavanie, ranajky v posteli ,pobalenie sa a odchod z hotelu okolo 7/30.

Na recepcii doplacam jednu noc + taxy (3,5€/osoba/noc), dostavam rukou vypisany blocek, na ktorom je pripnuty klasicky blocek pri platbe kartou (den pred prichodom strhnuta platba),na blocku je razitko,tak oficialny dokument. Inak takto rucne vypisany blocek mi dal aj vcera predajca suvenirov pri anjelskom hrade.

Opustame teda hotel a smer termini stanica. Pri vychode z hotela treba stlacit specialny gombik aby sa dali otvorit dvere.

Samozrejme vonku zabudame odfotit hotel, no nic teda.

Cesta na stanicu ubehla rychlo, tentokrat sme sli len po hlavnych tahoch, ziadne bocne ulicky.

Na ulici sa uz rozkladaju podnikavci s kvetinami, srdieckami a inymi vecami k valentinu.

Na termini sme zle zahli,tak najskor ideme k nastupistiam pre vlaky ,mensia zachadzka.

Terravison ma uplne debilny system pri odchode z mesta na letisko. Treba si vystat radu a vyzdvihnut si specialny boarding pass aj ked clovek uz ma kupeny listok cez net. Sice maju na dverach napisane,ze ten kto ma uz kupeny listok sa moze predbehnut ale je velmi tazko rozoznat kto v rade nema a kto ma kupeny listok,bo vsetko sa to zhromazduje v jednom okienku. Dalsia debilina je,ze aj ked ma clovek kupeny listok na presny cas,nemusi sa do busu dostat,bo treba si vyzdvihnut boarding pass 20 min pred odchodom busu,takze ak niekto dojde neskor moze sa stat,ze bus uz bude vypredany.

Nuz ja som ostal stat v rade, asi 10 ludi predomnou,islo to rychlo,zuzana si zatial skocila na cafe americano.

Pred kaviarnou kruzila zobracka s neakym papierom v taliancine ale do kaviarne sa neodvazila vstupit.

Za mnou stala banda slovenskych sliepok. Typicke bratislavske sliepky s debilnymi poznamkami,kazde piate slovo nadavka. Sa velice cudovali,ze listok na letisko stoji 6€,kdezto z letiska 4€. No keby si sliepky kukli aspon stranku teravisionu zistili by,ze cez net to stoji 4€ (jedna cesta,je jedno ci tam alebo spat).

Pri okienku ukazujem vytlaceny listok, dostavam dve karticky,ktore odovzdam pri nastupovani do busu koordinatorovy.

Vonku uz stoji neaky bus ale na boku ma napisane ine letisko. Zuzana pokojne popija kavicku, pozeram na hodiny, je 8/20 a dalsi bus nikde. Tak idem na blizsi prieskum, v predu na buse napisane,ze to ide na nase letisko. Rychlo mavam na zuzanu,ta do seba leje kavu a pome ho do busu. Odovzdavam chlapikovy boarding passy, trha mi vytlaceny listok a uz sa usadzame.

Tento bus je cistejsi a aj komfortnejsi. Okolo nas skoro samy cesi a slovaci.

Na letisko sme prisli cca za 30 min. Nikde ziadna zapcha ale hlavne za volantom nebol peter nagy.

Po vystupeni je mi dovolene odlovit kesku.

Po odloveni sa zuzana uz hrnie ku gate,hlavne,ze gate zatvaraju za 1,5 hod. Na truc teda pijem vodu a ideme cakat pred gate. Jak keby sme este hodinku nemohli byt pred security kontrolovou.

Kontrola v pohode, len sa ma pytala securitacka ci mam neaku kabelku na bruchu resp ukazovala mi mozno na topanky aby som si dal dole, no ja som pochopil,ze hovori o kabelke,tak jej hovorim,ze to je pupek a nie kabelka. Prechadzam pipacom nic nepiplo tak sa ide dalej.

Zuzana si musela dat dole topanky.

Letisko je male,pred gate plno ludi,pustam mp3,zuzana cita.

Neskor sa zuzane nepaci,ze pokukavam po mladych taliankach,hlavne,ze mi hovorila,ze su pekne,tak preco by som po nich nepokukoval 😊

Zdalo sa mi,ze uz pustaju ludi k lietadlu, tak ideme k nasmu gate. Som to zle kukol ale uz si nemame kam sadnut tak ostavame stat v rade asi 10.min kym zacnu pustat ludi.

Kontrolor leteniek mi ani nekukol na obcanku resp nikomu nekontrolovali mena na letenke,zaujimave.

K lietadlu ideme krytou chodbou vonku, chvilu cakame a pustaju nas do lietadla. Tentoraz sedim vzadu v ulicke, zuzana vpredu pri okne.

Let v pohode.

Po pristati mensi problem s opustenim lietadla. Dementi na letisku poslali len jeden bus, tak najskor pustaju prednu cast ludi z lietadla a az neskor aj zadnu cast.

Bus nas odviezol ozaj len par metrov. Tu uz na mna caka zuzana. Oznamuje mi,ze sedela na trojsedacke sama.

Vytacam telefon jedneho dopravcu co by mal ist cez letisko, bohuzial nikto mi to neberie. Neriskujeme teda cakanie na letisku ci pride alebo nepride bus (na nete vypisane,ze na letisko zachadza iba v pripade rezervacie resp zavolania na tel.cislo) a ideme na mhd na nivy.

Listky na mhd sa daju kupit v hale hned po opusteny priletovej hale,moderny stroj aj s cudzojazycnymi mutaciami resp na zastavke pred letiskom. Zastavka je hned napravo,je to dobre znacene. V automate kupujeme dva 60.min listky (cez vikend platia 90.min). Cakame kym pride mhd a vydavame sa na zastavku. Oproti rimu je tu dobra zima.

Hned po opusteny priletovej haly, je na letisku aktualna tabula s odchodmi mhd resp busov na letisko vieden,take ako su na vlakovych staniciach.

MHD c.61 je riadne napraskane. Samozrejme tu neni ziadny rozhlas oznamujuci zastavky,iba jeden digitalny panel,ktory zo zadu neni vobec vidiet,hlavne,ze je tu tv s reklamami.

Vystupujeme na bajkalskej,tu nam ide za par minutut trolejbus 205 smer nivy. Trolejbus je z cias minulych ,uplna stara vykopavka.

Pri vystupeni sa rychlo nahlime k busu,za 4 min nam odchadza,zuzanu skoro spresoval cyklista.

Bus nakoniec stihame. Hor sa teda domov

naklady

ubytko doplatok jedna noc + taxy - 52€
cafe americano v terravison kaviarni - 1,5,€
2x mhd ba 60min - 1,8€
2x sad zvolen ba-sered - 6€

foto
http://baca12.minus.com/mMilvko9nNizy

Advertisement



Tot: 0.048s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 22; dbt: 0.0216s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb