1.den - presun do Rima, nocne Koloseum


Advertisement
Italy's flag
Europe » Italy » Lazio » Rome
February 12th 2015
Published: February 16th 2015
Edit Blog Post

Rano skory prichod Zuzany domov do Seredi, ktora si nechala pre istotu odparkovane auto doma v Nitre, rychle zbalenie a cakanie na odvoz ,ktory nam tentoraz zabezpecila Miriam s mami. S tym,ze mami pojde na maly nakup do Ikei (urcite zas vykupi polovicu obchodu).

Este sa so zuzanou dohadujeme o presune z/na letisko v rime. Moj navrh je lacnejsia varianta bus+metro (2,70€),jej priama linka terravision jeden smer za 4€/osoba. Nakonec teda volim jej variantu,bohuzial listok sa da booknut iba na cestu spat, tam sa uz v den odchodu nedal kupit cez net. No nic,aspon do Rima pojdeme po mojom 😊

O 10/30 prichadzaju nasi soferi. Miriam mi dava vytlaceny etiket na terravision z rima na letisko. Neakceptuju pdf-ko v mobile.

O polhodinu s malickym zavazadlom (ktore trochu smrdelo ale pohoda) vyrazame smer letisko m.r.stefanika v bratislave. Za volantom som ja,ideme pohodovou rychlostou okolo 100km/hod po dialnici.

Kusok pred triblavinou zacina kolona na dialnici. Policajti kontroluju dialnicne znamky. Z troch pruhov su len dva, v tretom odstavuju auta bez znamky. Kopa policajtov v reflexnych bundach,dostava echo od dvoch kolegovcov co stoja nedaleko na moste a dalekohladom sleduju nalepene znamky a spz.

Necakane zdrzanie ale let stihame v pohode, okolo 12/00 parkujeme pred letiskom (prvych 15.min je parkovanie zdarma),mala rozlucka a smer security kontrola.

Na prekvapenie u mna tentokrat nenastava dokladna telesna prehliadka ako minule,dokonca ani topanky som si nemusel vyzut (rovnake co som mal naposledy). Zuzana sa bohuzial musi vyzut.

Po prejdeny security, pozeram z ktorej gate nam to poleti (odlet 13/05). Inak zbytocnost,letisko je male,staci sledovat kde sa zgrupuju ludia. Na obrazovke vidim nemile prekvapenie, meskanie letu hodina. Trocha to narusa plany co som mal v rime,budeme musiet nieco osekat po prilete.

Konecne sa otvara gate, ideme medzi poslednymi,sak naco sa tlacit v mini priestore,ktory je hned za kontrolou leteniek,ked mame pridele cisla sedaciek.

Parik pasazierov sa pokusa prejst bez vytlacenej letenky,ryanair maju apku v mobile kde je letenka ulozene (vyzera to ako pdfko),neuspesne,na bts letisko tato "novinka" este nedorazila ale nakoniec ich pustaju.

Opat staff dava niektorym ludom na batozinu nalepku, tu im potom beru a davaju do podpalubia. V zime je to dost naprt cestovat,bo vela ludi ma bundy, ktore zaberaju miesto nad hlavami kam sa dava prirucna batozina. Potom s tym maju letusky problem a ziadaju ludi aby si bundy resp male kabelky davali pod nohy.

Do lietadla ideme kusok po ploche, ja sedim v prednej casti, zuzana v zadnej casti. Kazdy mame zvlast letenku preto nesedime vedla seba. Mam najhorsie miesto, sedim medzi dvoma ludmi.

Po vzlietnuty pustam mp3 a kukam doblba resp trochu pospavam. Moj sused pri okne (resp okno tam nebolo) po starte opusta svoje miesto a uz sa nevracia. Sadol si k svojim znamim ,ktory tiez sedia v inej casti lietadla.

Agresivny lietajuci obchod sa nekonal,tak ako naposledy. Raz presli s jedlom,raz s losmi a raz s duty free vecami.

Pristatie bolo dost tvrde, trochu to aj hadzalo. Pilot tentokrat nepusta znelku o tom ako ryanair lieta vzdy skorej ako ma planovany prichod.

Po vystupeni z lietadla smerujeme do pristavenych busov,tie nas premiestnuju o par metrov dalej. Tu sa uz stretavam so Zuzanou. Ideme smer bus.

Pri opustani priletovej haly, odstavuju dvaja policajti v civile s odznakmi na krku jedneho cestujuceho. Kontrola batoziny.

V hale letiska mi pada zrak na kancelariu s predajom listkov na terravision. Ukazujem to zuzane, ide sa teda tam,kupujeme dva listky do rima k stanici termini (4€/ks).

Pytam sa kedy to odchadza ,miesto casu mi odpoveda aby som siel von a dolava. Zrejme sa jej kazdy len pyta odkial tak uz ani nevnima ostatne otazky.

Vonku su 3 nastupistia, vsetko pri sebe. Z prveho od vychodu z letiska odchadza mhd k metru (1,20€/smer), z druheho ryanair bus (5€/smer) resp neskor tam prisla este jedna spolocnost a z posledneho terravison bus (4€/smer) + sem tam sa tu zamiesal aj bus co chodi medzi dvoma rimskymi letiskami.

Vsade kopa ludi (mimo mhd,tam zrejme len par domacich). Pri nasom nastupistu uz stal bus, prave z neho vystupovali ludia, tak reku hned aj nastupime aj my. No nic sa nedialo, sofer zavrel dvere a odisiel.

Nieco po 16/00 prichadza dalsi bus. Sofer vypadal ako peter nagy za mlada. Koordinatori nas pustaju do busu, ludia si davaju batozinu do ulozneho priestoru, ja berem batoh hore. Listky na bus sa daju kupit aj od mladych koordinatorov v reflexnych vestach s velkym oznacenim termini 4€.

V buse nenormalne teplo, neutulne prostredie, mensia spina. Miesta na nohy minimum.

Cesta do centra vobec neubieha, na kazdej krizovatke chytame cervenu, neskor sa dostavame do zapchy. Vodicovi stale skripe rychlostna paka. Proste peter nagy 😊

Pri vstupe do mesta vidime z okna stary akvadukt, fakt parada. Neskor pribudaju dalsie stare stavby, kostoly.

V zapche par debilov ide do protismeru, potom sa tomu smeju ,ze nemozu prejst auta. Welcome in Italy 😊

Cca 15 min pred koncom cesty konecne peter nagy pusta klimu. Uz mi horeli usi od toho tepla, zuzana cervena ako rak.

Po hodine (normalne ma cesta trvat do 45.min) vystupujem na zel.stanici termini pri terravison cafe (ulica via marsala).

Zapinam gps, pokym naskoci tak ideme po pamati na druhu stranu termini na via Giolitti. Vnutri v stanici je kopa ludi co cakaju na vlaky, kopa obchodikov s jedlom. Take male mravenisko.

Na tejto strane termini je na zaciatku vsetko ok ale neskor sa tu pohybuje dost pofidernych ludi, v noci by som tadeto nesiel. Zabacame radsej na hlavnu via Napoleone III. Postupne prechadzame mini cinskou stvrtou, indickou, sri lanskou (zuzane sa to uz moc nelubi,vsade samy sikmac resp tmava koza) az sa dostaveme k parciku Vitoria emanuela. Odtialto je to uz len kusok k nasmu hotelu, ktory sidli na krizovatke via Merulana a via Mecenate. Najskor som si nebol isty polohou ale potom ma napadlo,ze oproti je divadlo.

Stlacam zvoncek, pocujem bzucanie,tlacim obrovske dvere a sup uz sme dnu. Tu su dalsie obrovske sklenne dvere.

Hotel (ma to v nazve ale no nevim, nevim) sa nachadza na prvom podlazi. Vita nas taliansky recepcny, anglicky mu to moc neslo, furt na nas taliansky (mozno preto,ze som ho pozdravil bon giorno,tak reku si myslel,ze vim taliansky). Rezervaciu z bookingu ani nechcel vidiet, stacilo mu meno. Nechavame mu obcanky (ja este stary neeuropsky typ),on nam za ne dava kluciky od izby c.3.

Izba vyzera fajn, radiator je horuci,tak dost teplo,hned ho stisujem. Kupelka uz ma co to za sebou ale cisto. Uteraky a male mydielka su samozrejmostou. Dvojpostel je vytvorena z dvoch jednoposteli, nevyhoda je,ze mame velky mega paplon (resp len taku navlecku). Uz to vidim ako mi to bude zuzana v noci kradnut a ja budem mrznut. Dalsia nevyhoda je mini chladnicka (vnutri voda,cola ale ziadne pivo),dost huci. Uplne neaky stary typ. Jaj este mala nevyhoda, izba je smerom do rusnej ulice ale hluk je v pohode. Je tu aj klima ale sak kto by ju zapinal ked vonku je cca 10 stupnov.

Po vybaleni a obvineny z bordelarstva vyrazeme smer koloseum s tym,ze nieco uz potrebuje konecne zjest. Z domu sme si zobrali len 4 mily. Kto mohol cakat,ze bude meskat let.

Oproti cez cestu nabiehame do supermarketu Conad, no ani nie tak do nho,skor len do podzemnych garazi. Velky napis Conad, velke vrata,tak hadam to bude vchod,nic z toho. Vchod do supermarketu je z bocnej ulicky via Buonarroti. Kupujeme nakoniec len dve male vody (zajtra mam v plane vodu doplnat z pitnych fontanok ,ktore su po celom rime). Platim dokopy 30 centov,predavacke davam stary spinavy 10 cent,trocha ho obzera ale neprotestuje.

Cez neosvetleny park del colle oppio sa dostaveme ku koloseu. Pomalicky pada tma, tak je krasne osvetlene. Bohuzial moj fotak neni stavany na fotenie v tme (ak by bol stativ bolo by to o inom ale kto by to vlacil) tak necakam neake uchvatne fotky.

Turistov tu neni az tak vela , za to je tu dost cernochov ,ktory predavaju selfii. Je to taka teleskopka, na ktorej konci sa da upevnit mobil a robit popularne selfii. Ja si predavacov nevsimam ale zuzana uz ma z nich nervi.

Po obojdeny kolosea ,zaziname hladat neake to jedlo. Restiky hned pri koloseu obchadzame,cez bocnu ulicku (miestami bolo citit moc) sa dostaveme k ulicke dei normani. Kde zuzanu zaujme tratorria (je to lacnejsie ako ristorante ale zas menej nobl) Luzzi. Vonku plno ludi, dnu plno ludi. Neni o com, bude to zrejme kvalita za fajn cenu.

Obsluha nas usadza k malemu stoliku pre dvoch ludi. V menu hladam spageti ale nedari sa mi to, objednavam si nakoniec lazane s masom, zuzana si dava salamovu pizzu s mozarelou plus malu colu. Je tu dost rusno, casnici nestihaju obsluhovat, par hosti pre to odchadza. Mix turistou a talianou (tazko povedat ci domaci) vytvara dost velky hluk pri konverzacii, hlavne teda taliani ale pohodicka, paci sa nam tu. Konecne nam prinasaju jedlo. Lazane su super ale moc ma nezasitli, este take dve-tri porce a bol by som full. Zuzanina pizza je genialna,hlavne syr. Este ,ze neni velky jedak,usli sa mi tri trojuholnicky. Pizza je robena v peci na dreve,sef kuchara sme mohli sledovat spoza stolu. Teda len ja,som si vybral strategicke miesto s vyhladom na celu restiku,zuzane ostalo kukanie len do steny 😊 Co nas prekvapilo,pizza nebolo nakrajana na trojuholnicky ale bola v celku.

Rusi vedla nas si objednali steak a neaku tu kuracinu (stehna). Z tej kuraciny moc nadseny neboli.

Po zjedeny nam casnik priniesol ucet, kde si sam od seba pripocital tringelt ale s tym sme pocitali. Jednoznacne tuto pizzeriu odporucam ale treba prist az po 18/30, vtedy zapinaju pec na drevo. Casnici uplne pohodovy tak ako aj cele osadenstvo, len netreba cakat neaky ten klud resp romanticke miesto.

Po najedeny sa vraciame ku koloseu a smerujeme k Circus Maximus. Pri koloseu boli asi tri policajne auta, ktore dbali na poriadok.

Circus maximus nic moc, cakal som,ze je toho zachovaneho viacej. Ani nasvietene to nebolo moc dobre.

Chcel som odlovit aj kesku ale to mi nebolo umoznene,taktiez som mal zatrhnute lepenie nalepiek.

Plan navstivit usta, ktore odhryznu ruku kazdemu klamarovi rusime. Je tma a vsetky parky na okoli su zamknute. Zamykaju ich po 18/00 (v zimnych mesiacoch).

Popri hradbach forum romanum sa pomalicky po zapadnej strane presuvame nazad do hotela. No nazad, je to dost velka obkluka.

Dost uliciek je dlazdenych macacimi hlavami. Ani nevieme ako a vystupujem na vrch Kapitol, fotime zaujimave kapitolske namestie. Opat je tu odparkovane jedno policajne auto. Neskor zistene,ze su pri vsetkych pamiatkach.

Z vrchu je fajn vyhlad na cele forum romanum, bohuzial neni vobec nasvietene,az na par vynimiek. Mozno ho nasvecuju az v hlavnej tur.sezone,bolo tam vidiet vela reflektorov.

Nenapadnou ulickou po schodikoch schadzame z vrcholu (nepredstavovat si nic vysoke,je to len maly kopcek ) na dalsiu bocnu ulicku, ktorou sa dostavame na hlavny tah via dei fori imperiali.

Pokrcujeme v obdivovani starich vykopavok forum romanum resp dalsie stare budovy na druhej strane cesty az sa dostavame ku koloseu.

Tu opat cernosi so selfii a inymi suvenirmi.

Trochu uzimeny a hlavne uz dost unaveny sa rychlo presuvame na izbu.

Prave sa striedaju recepcny, talian co nas prijimal si ide pospat, strieda ho lepsie jazykovo vybaveny pocernejsi kolega.

Pytam si klucik cislo tre, talian si ma trosku dobera a hovori mi ako to mam spravne vyslovit,proste len tri.

Unaveny padame do postele a zaspavame.

V noci ma obcas zobudi zvuk debilnej starej chladnicky, fakt nenormalne zvuky to vydavalo.

naklady

2x bus terravision letisko Ciampino - Rome Termini - 8€
2x 0,5 voda - 0,30€ (kupovane v supermarkete Conad)
jedlo Pizzeria/Trattoria Luzzi - 14€ *
- lasagne con carne - 5,5€
- pizza salama - 6€
- coca cola light 0,33 l plechovka - 1,5€
- tringelt - 1€

foto
http://baca12.minus.com/mMilvko9nNizy

Advertisement



16th February 2015

fajn
informativne citanie co si nevytiahol chladnicku z elektriny ked rusi? btw. klimou sa da aj kurit takze sa zide aj v zime
16th February 2015

jasne viem,ze sa klimou da aj kurit ale bol tu radiator nebolo treba ju pouzit. a co sa tyka chladnicky, moc sa mi nechcelo ist v noci z pod periny.zobudil som sa na zvuk mozno 2x,resp to nebolo ani zobudenie len take bdenie.

Tot: 0.592s; Tpl: 0.01s; cc: 14; qc: 52; dbt: 0.3643s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb