slut på akutavdelningen


Advertisement
Ireland's flag
Europe » Ireland
March 18th 2010
Published: March 18th 2010
Edit Blog Post

Hej allihoppa!!

Sista dagen på "emrgency Department" gick med en väldans fart och fullt upp vilket gillas, för jag gillar inte att vara på praktik och inte ha något att göra. Det som är bra med att vara på en akutmottagning som student är att man får ta del av väldigt mycket olika sjukdomar och trauman som patienter kommer in med, vilket är bra så man vidgar sina vyer inom sjukvården. Under mina två veckor på Akuten har jag lärt mig massor både inom god partient kontakt och olika sjukdomstillstånd. Jag har gjort så att jag har mitt anteckninsblock i fickan och när det är saker jag inte förstår eller sjukdomar etc. som jag vill veta mer om så har jag läst om detta när jag kommit hem. Toppen bra sätt att lära sig på..
Det som varit jobbigast för mig är att det är svårt att hänga med på vad alla saker som tex sprutor, kanyler, sår kitt och maskiner heter på engelska då det inte är det minsta likt svenskan, vilket har fördröjt mitt arbete något. Andra saker jag har tänkt på är att det är en stor miss att vi inte läser vissa kurser på engelska, som tex anatomi och fysiologi vilket hade underlättat otroligt mycket som färdig SSK att kunna kroppens uppbyggnad på engelska då dagens samhälle består av en stor mångkulturell vidd och även att det som färdig SSk finns enorma möjligeter att jobba över hela världen.
Lämnar akuten med ett bra omdöme av min handledare " Good Quality and competence to being a good nurse"!
Nu tar jag ledigt över helgen och flyger tidigt imorgon till Liverpool med ett gäng studenter som jag bor med..gäller att uppleva så mycket som möjligt=)

ha det gött!!!Kram




Advertisement



Tot: 0.261s; Tpl: 0.013s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0508s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb