Akuten!!


Advertisement
Ireland's flag
Europe » Ireland
March 14th 2010
Published: March 14th 2010
Edit Blog Post

Hi!!

En vecka går på tok för fort. Allt är riktigt bra här, har dock åkt på en jobbig förkylning som bara inte vill försvinna, brukar vara så när jag kommer ut efter att inte varit inom vården på ett tag. Veckan som varit har jag varit Emergency Dept på St Michael´s Hospital som ligger i Dun Laoghaire, en kust stad som tar mig 20 minuter med cykel från Blackrock där jag bor, så det fungerar bra. Jag kommer att vara kvar på detta sjukhus tills i slutet av april, då jag även kommer att ha min somatiska praktik (6veckor) där på en annan avdelning.

Så nu var en av mina två veckor gjorda på Akuten. Äntligen hittat en avdelning som passar mig lite bättre med fart å fläckt och inte massa Omvårnad. Men när tempot blev höre började helt plötsligt alla prat mycket snabbare och med Ireländska på det har jag haft lite svårare att hänga med i svängarna, men jag har mitt lilla anteckningsblock som jag noterar frågetäcken och intressanta sakert att lära sig mer om. Veckan var händelserik på akuten, vilket jag tycker var bra så jag kan utvecklas så mycket som möjligt och ta med kunskapen vidare.
Olyckor och skador som hände var: Hjärtinfarkt följt av två epilepsi anfall, hjärnblödinga efter trillat ner och slagit i skallen så blodet bara sprutade, Överdos i kombination med alkohol L/T aspirations problem, en lever som lagt av totalt, angina, patienter med svåra infektioner, inre blödninga och även lite allmäna skador som hudsymptom, OP infektioner och folk som skurit sig.
Att vara här och träffa patienter och personal som kräver god kommunication på engelska kommer stärka mig stort, nöjd med mitt val.

Helgen har rullat på med en härlig haijk i Wiklow Mountain, på höga höjder med underbar blick över bergen och den Irländska landsbyggden.

Ciao!!


Additional photos below
Photos: 4, Displayed: 4


Advertisement



Tot: 0.253s; Tpl: 0.018s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0478s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb