Surgical Placement!!


Advertisement
Ireland's flag
Europe » Ireland
April 2nd 2010
Published: April 2nd 2010
Edit Blog Post

Tjabba alla gla'a!!

Här är fortfarande allt lika bra och trivs verkligen fint. Veckorna bara springer iväg, men positivt är ju att det går mot ljusare tidigare och solbrillorna snart ett måste=). Nu är jag på en vård avdelning som heter St joseph's Ward som är en kirurgisk avdelning. Patienterna som kommer dit är en blanding allt från knä- led ingrepp, blidtarms operationer, lever sjukdomar och mycket coloskopiundersökningar. Efter som detta sjukhus jag är på är ett systersjukhust till ett större närliggande sjukhus=( lika stort Som Lunds Universitetssjukhus) kommer inte patienter som kräver större operationer inom kirurgi hit som tex tumörer, thorax problem ect, vilket jag saknar lite pga jag hade viljat ha mer pre och post operativa erfarenheter av det. Patienterna på min avdeling kräver inte lika mycket Omv efter OP, inte alls den grad av inmobiliserade som patineterna på kirugen på Usil kan vara. Men jag är inte sysslolös, som student är man långt ifrån att ha all den kunskap och erfarenhet som en sjuksköterska har som jobbat länge och varit runt på olika vårdavdelingar har, men jag jobbar hårt på att stärka min "kliniska blick" och knyta delar samman men patient omv och vårdarbetet, allt för att arbeta holistiskt.

Jag har två kvinnliga handledare som jag måste berömma för mycket god patient kontakt och omv,riktigt roligt att se, då detta brister på många arbetsplaster. Jag trivs bättre med en av handledarna, vi paratar mycket under dagen, reflekterar och vi arbeter i ett team, detta gör att jag växer och får chans att känna mig delaktig. En bra handledare är A och O, då jag tidigare haft oturen och fått erfara vilken pina det kan bli när man har en "dålig" handledare.

I dag är det Good Fridag, vilket innebär för irländarn ingen alkohol på offentilga platser dvs alla pubbar är stängda och helst inget köttätande. Nu blir det ner i köket för att laga en riktigt stor påskmidda tillsammans med scandinavierna som vi åkt ända till IKEA för att införhandal lax å sill!!

Happy easter, krams


Additional photos below
Photos: 5, Displayed: 5


Advertisement



Tot: 0.28s; Tpl: 0.012s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.037s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb