IJsland

Iceland's flag
Europe » Iceland
June 14th 2019
Published: June 17th 2019

We zijn deze dag maar eens begonnen met een wandeling. De camping ligt tegen een soort bergruggetje aan. Groen afgewisseld met de onvermijdelijke lupinevelden. We volgen een pad dat eerst stijl omhoog gaat, langs een mooi kerkje, en zich vervolgens door de heuvels slingert. Uurtje heen, half uurtje terug. Mooie omgeving en als er geen bezienswaardigheid in de buurt is zijn er geen mensen. Rust en doodstil. Terug op de camping nog even water innemen en op weg naar Kirkjubajarklaustur. Ook nog even een handje zwart zand van het beroemde strand van Vik bekeken. Voordat we echter naar de camping in dat dorpje met die moeilijke naam gaan een wandeling maken langs een kloof die wij bereiken via de 206. Nu we toch met moeilijke namen bezig zijn ook maar even de naam van die kloof: Fjathrarglufur Hij is een paar kilometer lang, grillig in verloop, en op sommige punten hel diep. Schitterend. De wandeling is niet makkelijk maar hij is de moeite waard. 10 kilometer verderop is onze camping.

Tot: 0.431s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 48; dbt: 0.0602s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb