IJsland

Iceland's flag
Europe » Iceland
June 13th 2019
Published: June 17th 2019

Het weer is aan het veranderen. Lagere temperatuur, geen zon. Wel droog. Redelijk vroeg weg. Via de ringweg 1 naar een zijweg, de 261. Op gezag van Dominicus. Er staat alleen in zijn reisgids niet aangegeven hoeveel kilometer we landinwaarts moeten. We rijden door een vallei waar geen end aan komt. Nauwelijks verkeer op de weg. Naderen een wat meer bergachtige omgeving en onze poging wordt beloond. Alweer een waterval. De Gluggafoss. Weer anders. Volgens het inlichtingenbord heeft hij een steeds wisselende architectuur. Onze foto is dus een momentopname. Een smalle niet al te hoge waterstroom. Met heel verrassende wendingen. Toch de moeite waard al is het maar omdat we daar vrijwel alleen ronddwalen. Via de weg 5620 terug naar de ringweg. Een onverharde weg. Scheelt 60 kilometer omrijden. We beginnen nu pas de opmerking van de dame in het Vulcano Museum te begrijpen over de lupine. De exoot die binnengehaald is om de bodemstructuur te verbeteren of omdat hij zo mooi is, is nu een worden. plaag geworden. Uitgestrekte velden l;upine zijn hier te zien en de [plant woekert maar voort. Naar Vik gereden en het beroemde zwarte strand. Met verrekijker en telelens uitgerust naar de rotsen om de papegaaiduiker te bewonderen. Niet te zien. Slechts enige eenden en broedende meeuwen.

Tot: 0.525s; Tpl: 0.012s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.2355s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb