Egilsstađir - Húsavík

Europe » Iceland » North » Húsavík
September 10th 2015
Published: September 11th 2015

Opustame vychodne fjordy a mierime na sever. Kedze nas po ceste zo zaciatku nic zaujimave necakalo zobrali sme to oklukou cez jeden horsky priesmyk. Nasa Toyotka so svojim pidi motorcekom to ledva zvladla vytiahnut hore na dvojku ale vysledok stal za to. Vyhlad zhora bol fantasticky. Len vietor bol taky ze sme ledva stali na nohach. Potom uz nas cakala dlha cesta po bezchybnej asfaltke, kde sme asi 70 kilometrov nestretli jedine auto a na jej konci len lavova planina s roklinou a najkrajsim vodopadom aky sme doteraz videli - Dettifoss. Kto videl film Prometheus nech si spomenie na uvodnu scenu. Vybrali sme sa k nemu po strasnej 30 kilometrov dlhej rozbitej prasnej ceste ale vdaka tomu sme k nemu prisli presne z tej filmovej strany. Keby sme chceli mozme sa ho dotknut.

Dalsi den nas hned na zaciatok cakal dalsi krasny vodopad - Godafoss. A potom uz len prehliadka lavovych poli Dimmuborgir, kraterov pri jazere Mývatn a jednej jaskyne s horucou vodou ktoru by urcite poznali vsetci fanusikovia Game Of Thrones. S jazerom sme sa rozlucili navstevou jednej z miestnych fariem kde mali aj kaviaren s fantastickymi waflami a noc uz travime na farme pri Húsavíku. Zajtra nas caka plavba za velerybami. Snad sa nam podari z nejakej uvidiet aspon chvost. :-)

Kanon za DettifossomKanon za Dettifossom
Kanon za Dettifossom

Idealny do sci-fi filmu :-)

Tot: 0.078s; Tpl: 0.011s; cc: 14; qc: 30; dbt: 0.0428s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb