Dag 5 Epidaurus-Russian Bay

Europe » Greece » Pelopennese » Epidaurus
July 29th 2015
Published: July 30th 2015

Dag 5 Epidaurus - Russian Bay
Na een onrustige nacht met diverse bezoeken van onze aangeschoten buurjongen van 14 jaar! die klaarblijkelijk op zoek was naar 1 of meerdere van onze jongedames staan we om 7.30u(geen typefout! Gewoon echt vroeg) met nog 7 andere personen uit onze flottielje klaar om in 4 taxi's naar het beroemde amfitheater te worden gebracht. Door de meerderheid van de groep 'de stenen' genoemd. Doordat we zo vroeg op pad waren was het nog redelijk koel en rustig. Het theater is nog in zeer goede staat en zeker interessant om de goede akoestiek te ervaren.Ook de resten er omheen en het museum waren interessant om te bekijken. Eind 9.00u had iedereen wel zo'n beetje genoeg gezien en aangezien de zon ook al behoorlijk door kwam, besloten we in de gereed staande taxi's te stappen, die ons vervolgens in de haven weer afleverden. De geoliede machine begon direct te draaien, er werd brood gehaald, water bijgevuld en de boot werd klaargemaakt om te vertrekken. Even wachten op het vertrek van de boot met daarop onze buurjongen (met hoogstwaarschijnlijk een stevige kater) en dan konden we gaan. Helaas werd ons vertrek iets vertraagd doordat de eerdergenoemde boot ons anker optrok tijdens het inhalen van het eigen anker. Wij hadden toch echt de vorige dag in een rechte lijn aangelegd hoor!! Na het ontwarren van het hoopje ketting en anker(s) met behulp van (niet echt geaccepteerde) aanwijzingen van Hanneke en een behulpzame man in een dinky kon de onfortuinlijke schipper zijn koers vervolgen. Hierna konden wij ook op pad en de koers werd gezet naar een baai genaamd Klima aan de zuidkant van het eiland Egina. Vanwege wederom het gebrek aan wind hebben we dit stuk op de motor gevaren en tijdens deze tocht hebben we ook gezellig ontbeten. In de baai hebben we het anker uitgegooid en zijn heerlijk gaan snorkelen en zwemmen. Wat een helder en azuurblauw water en wat kan je hierdoor de visjes en bodem goed zien! Na de lunch rond half drie lichten we het anker en varen de baai uit. We hijsen de zeilen c.q. onze spreekwoordelijke zakdoeken weer zo goed en kwaad als het gaat en zeilen de rest van de middag heen en weer richting onze eindbestemming, Russian Bay. Onderweg zoeken we ons suf naar de dolfijnen die wij nu ook echt graag eens zouden willen spotten. Niet dat we niet blij zijn met de reeds gespotte Merlin en schilpad, maar de dolfijnen zouden het lijstje completeren😊. Helaas ook vandaag geen dolfijnen om te fotograferen. Om 18.00u lopen we de baai binnen en gooien het anker en twee landvasten uit. Na wat zwemmen in de baai pompen we onze rode inmiddels weer zachte dinky maar weer eens op en varen in twee ploegen naar het strand waar de bbq al klaar staat. De tafels en stoelen inclusief wakkerende fakkels ogen heel gezellig en na het maken van een aantal hilarische groepsfoto's kan de bbq starten. Rond half twaalf gaat een gedeelte van onze crew terug naar de boot en worden Tessa en Elisa rond 13.00 u netjes thuisgebracht. Aangezien de wind weer is gaan liggen belooft het weer een warme nacht te gaan worden.

Tot: 0.077s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0438s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb