Dag 6: Russian Bay-Poros

Europe » Greece » Pelopennese
July 30th 2015
Published: August 2nd 2015

Dag 6: Russian Bay-Poros

Vannacht is het weer windstil geweest, maar het was minder broeierig dan gisternacht. Om iets over 8 gaat de wekker en kunnen we langzaam wakker worden. Jaap en Lex gaan vandaag samen naar het pallaver, omdat deze op hetzelfde strandje is als waar we gister de bbq hadden. Daar kunnen we alleen met de dinky komen, dus met z'n allen wordt dan weer een hele operatie. Ingrid en ik kunnen dan even "bijbloggen", want we lopen een beetje achter. Als Jaap en Lex terugkomen geven ze ons de opties die Hanneke heeft voorgelegd. Het is mogelijk om vanuit onze ankerplaats een klein stukje naar Poros-stad te varen en daar aan te leggen. Daar kunnen we dan het stadje te bezoeken of met een banaan of jetski het water op gaan. Deze optie valt voor ons onmiddellijk af; wij willen zeilen! Optie 2 is linksom uitvaren en dan ankeren aan de noordkant van Poros en optie 3 is linksom en ankeren aan de zuidkust van de Peloponnessos bij Skillaion. Beide opties geven de mogelijkheid om in de middag op te steken naar het noorden met een zuidenwind. Wij kiezen voor optie 3 en na het ontbijt worden de landvasten losgegooid en wordt het anker gelicht. We varen tussen het vasteland en Poros door langs het gelijknamige pittoreske dorpje. Een korte bocht naar rechts brengt ons bij de ankerplaats waar we rond 12 uur aankomen. Elisa en Milou duiken van de boot richting de rotsige kust, maken een korte wandeling rond het minibaaitje en springen aan de andere kant weer van de rotsen het blauwe water in. De rest zwemt en snorkelt wat rond, we drinken even koffie en eten een watermeloentje. Af en toe wat zonnen op het dek en weer afkoelen in het water. Na een lichte lunch voor enkelen van ons besluiten we om 14.30 het ruime sop te kiezen. Er staat een heerlijke wind en we zeilen totdat we voor de ingang van de haven van Poros zijn. We kunnen aanleggen een de steiger, dus we hoeven niet op het anker. Enige nadeel van dit plekje is dat de golven die veroorzaakt worden door de ferrie op gezette tijden voor nogal wat deining zorgen. Maar we liggen goed, dus we spoelen ons allemaal even af onder de douche aan de achterzijde van de boot, trekken iets fatsoenlijkers aan dan ons badkleding en wandelen het dorp in. Even snel wat drinken en extra zonnebrand ingeslagen te hebben settelen we ons op een terras aan de boulevard. Het is een drukte van belang hier met autootjes, scootertjes en boten. Na een heerlijke verfrissende slushpuppie of vruchtendrank bezoeken we wat souvernierwinkeltjes en maken we het klimmetje naar de klokkentoren die boven het dorpje uitsteekt. Vanaf deze toren hebben we tijdens de ondergaande zo'n mooi uitzicht over de baai. Even wat fotootjes maken en dan een restaurant opzoeken, want ondertussen hebben we wel honger. We eten dit keer met z'n zevenen en belanden bij een pizza/Grieks tentje met vriendelijke bediening. We krijgen een plekje onder de ventilator 'for air' zoals de ober zegt en de dames worden uitgebreid geholpen wanneer ze de WiFi proberen te installeren. We hebben hier heerlijk gegeten en nemen nog een lekker ijsje bij een voortreffelijke ijstent. Elisa en Milou wagen zich nog even in de Malibubar bij de rest van de flottieljekids en wij kletsen nog even na op de boot. Poros is een zeer leuke bestemmingen zo is er weer een warme dag voorbij, morgen alweer de laatste zeildag.

Tot: 0.073s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0421s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb