SELANIKTE UYANDIN MI SEN ?


Advertisement
Greece's flag
Europe » Greece » Central Macedonia » Thessaloniki
June 29th 2008
Published: June 21st 2017
Edit Blog Post

Geo: 40.6197, 22.9442

GUN 2 Günlerden Pazar
Ayşeciğim gecenin 3'ün de uyandı..
arabanın içi çok sıcak ...
Kızcağız uyuyamadı ön koltuğa geçerek uyumağa çalıştı.
Pencere açılınca, ben bittabi "tilki uykusu" mooduna geçtim.
Sokakta trafik çok fazla .
Bu Yunan milleti “nocturn” yani gece yaşıyor
Dolayısıyla sabahlara kadar sokaklarda adam var ..trafik çok fazla.
Kavşakta motorcular durup gevezelik ediyorlar.
Ben uykumun arasında bize geliyorlar sanıyorum..
Sonra ben biraz öne geçip uyumağa çalıştım.
07:00 de direksiyona geçmeğe karar verdim
Doğru Termaikos'un önünde gölge bir yere güzelce park ettim.
Termaikos, Aghia Triada denilen yörede bir plaj
Bizdeki karşıtı Florya ,Menekşe.
Tam deniz kıyısındayız ve püfür püfür esiyor.
Ayşeciğim önce biraz oturdu sonra onu arabaya yatırdım.
Kapı açık olunca, aracın içi güzel esiyor.
Kızcağız kendine geldi .
Ben sandalyelere kurulup günlüğümü yazmağa başladım.
harika bir Pazar sabahı etrafta erkenci plajcılar var.
Bir süre sonra Ayşe uyandı ve mükellef bir kahvaltı hazırladı.
Bu kahvatıya taa İstanbullardan benden kaçak olarak taşınan zeytinyağı içinde zeytinler de dahildir.
Çok keyif yaptık doğrusu..
Yavaş yavaş seyahate uyum sağlamağa başladım galiba.
Kahvaltıdan sonra denize girdim .

Güzel bir kumluk fakat su çok sıcak.
Millet akın akın geliyor..
Öğlene kadar bir kez daha deniz yaptım.Ayşe de girdi .
Öğlen güneş tepeye yükselince kendimize kalacak yer bakmağa karar verdik.
Önce duvarına park ettiğimiz yalıya müracaat ettik maalesef yer yok .
Bize Termaiku'nun yolunu gösterdiler.
Termaiku'da hemen bir sahil sokağına saptık.

Çok güzel bir motel olan Pytarhi den bilgi almak üzere içeri giren Ayşe ,azgın bir pazarlık sonunda gecesi 35 E ya anlaştı.
Kimselere söylemeyeceğimize dair yeminler verdik .
Giriş katında Plaj üstü harika bir oda verdiler .
Önünde çok güzel bir verandası da var Şahbaz 'ı ( Bizim VW minibüs) öne koyduk.
Keyfimiz yerine geldi.
Hemen odaya yerleştik .
Tüm elektronikler şarja bağlandı ve gerekli ikmaller yapıldı.
Öğlen, yakınımızdaki kalabalık dürümcüden yararlandık.
Burada bildiğiniz gibi bizim 40 yıllık döner oldu sana Gyro ...
Öğleden sonra tekrar denize girildi.
Biraz yatıp dinlendik.
Güzelim akşam güneşini yeni rakı ile batırdık Buz ve şam fıstık included ...
Yanda ki komşulara da ikram ettik.
Saat 22:00 ye doğru kendimize yer aradık ve yakında bir Ouzerio'ya gittik .
Suyun üzerinde.... tüm
Selanik karşıda ışıklar içinde yüzüyor.
Ahtapottan barbunya ya uzanan bir yelpazede mükellef bir akşam yemeği yendi.
Biraz fazla kaçtı ama olsun buna ihtiyaç vardı.58 E verdik.
Dünya kupası finalini İspanya kazandı..Almanya'ya karşı.
Otele dönüp bir rakı daha patlattık.
Anlaşılan Ouzo bizi kesmiyor.
Sonra tumba yatak.
Bu arada Selanik hakkında biraz bilgi verelim :
Selanik (Yunanca: Θεσσαλονίκη / Thesaloniki,Yunanistan'ın ikinci büyük kenti ve Yunan Makedonyası bölgesinin yönetim merkezidir.
Ayrıca ve bizim için önemli olan Mustafa Kemal Atatürk'ün doğduğu şehir olmasıdır....
Selanik'in nüfusu 800.000 yakındır .
Önemli turistik ziyaret yerleri Beyaz Kule ve Arkeoloji Müzesi'dir.
Kent M.Ö. 315 yılında Makedonya kralı Cassander tarafından bugünkü Thermi'de kurulmuştur.
Makedonya Krallığının özerk bir bölümüydü.
Makedonya Krallığı'nın Yıkılmasından sonra, şehir M.Ö. 168yılında Roma Cumhuriyeti'nin egemenliği altına girmiştir.
Egnatia Yolu üzerinde bulunan şehir, Avrupa ve Asya arası ticarette önemli bir merkez haline gelmiştir.
Şehrin Ekonomik önemi 12. yüzyıla kadar devam etmiştir.
Şehir 1204 yılında, başkent Konstantinopolis Dördüncü Haçlı Seferi sırasında işgal edilince Bizans'ın elinden çıkmıştır.
Selanik ve çevresi kurulan Latin İmparatorluğu'nun en büyük tımar bölgesi durumuna gelmiştir.
Şehir 1246 yılında Bizans tarafından
tekrar geri alınmıştır.
Selanik 1430 tarihinde padişah II. Murat'ın yönettiği bir Osmanlı ordusu tarafından fethedildi. 15. yüzyıl boyunca kente Anadolu'dan getirilen çok sayıda Türk yerleşti. 1492 yılında Osmanlılar İspanya'dan kovulan Sefarad Yahudilere kapılarını açtıklarında Selanik Yahudilerin yerleşmek için en fazla tercih ettikleri şehir oldu. Selanik 500 yıla yakın bir süre boyunca bir Osmanlı şehri olarak kaldı. Çeşit çeşit Hıristiyan, Yahudi ve Müslüman toplumların hep birlikte uyum içinde yaşadığı önemli bir kültür ve ekonomi merkezi haline geldi.Hergün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız yeterli:


GÜNÜN ÖZETİ

GÜN KM:42 KUMULATIF KM:759

ORT HIZ:

SÜRÜŞ SAAT :

YAKIT E/L:


Bugün katedilen Km : 42 Kümülatif :759


Additional photos below
Photos: 7, Displayed: 7


Advertisement



Tot: 0.098s; Tpl: 0.02s; cc: 15; qc: 24; dbt: 0.0408s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb