HEDEF IGOUMENITSA


Advertisement
Greece's flag
Europe » Greece » Epirus » Igoumenitsa
June 30th 2008
Published: June 21st 2017
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

THESSALONIKI-IGOUMENITSA


Geo: 39.5046, 20.2599

GUN 3 Günlerden Pazartesi

Çok güzel bir uykudan sonra 08:00 da kalktık.
Duşumu aldım.
Arabayı toparladım.
Yandaki komşularımıza "Bye" dedik.
Selanikli olmalarına rağmen, tatillerini burada geçiren iki kadın arkadaş, komşularımız....
"Şam fıstık, tüm duvarları yıkar". Öyle de oldu ...
Mariya'ya paramızı ödedik ve 08:35 te yola vurduk.
Pazartesi olması nedeniyle trafik kalabalık.
MIO ya fazla güvenmiyorum.
Ne olur ,ne olmaz diye 50 E bir yakıt takviyesi yaptım.
Kafama göre sürerek ve MIO ya fazla aldırmadan çevre yoluna daldım.
Igoumenitsa diye bir tabela veya işaret yok.
Bu nedenle Athina yönüne doğru akıyorum.
Gişelere 2 E verdim ve ilerledim.
Azıcık ilerledim ki, içime bir kurt düştü yeni yapılan Egnatia otobanına nereden gireceğimi bir türlü kestiremedim.
Az daha gittim ve bir parkta, bir Türk TIR 'ı görünce hemen daldım.
Kardeşimiz TIR'ın yan tarafında, tezgahı açmış, kahvaltısını gölgede, bir güzel yapıyor. Bizi davet etti, teklif güzel fakat takat yok...
Biz sadece yolu öğrenmek istiyoruz.
Dostumuz güzelce tarif etti..
Gerisin geriye 3-5 km gittik.
Gişelerden dışarı çıkmadan manevra ile yan yola girdim ..
İnanmanız zor ama, bu koskoca otoban için en küçük bir işaret tabelası yok.
En azından bir yabancının anlayacağı herhangi bir işaret yok...
İnşaat aşamasında olduğundan, başlangıçta toprak bir yoldan giriyorsunuz.
Veria çıkışını takiben, bu sefer doğru yola girdik.
Egnatia odos adı verilen bu otobana gire çıka 15:30 da Igoumenitsa ya vardık
( Gire çıka diyorum zira bir sürü yerde otoban kesiliyor ve normal devlet yoluna giriyorsunuz .)
Dikkat edilecek husus :
Bu otobanın yanında, park ceplerinin olmayışı, dolayısıyla bir yerde durmak pek mümkün değil.
Eşiniz sigara bağımlısı ise, ki benimki öyle , işiniz zor demektir.

Dikkat edilecek diğer bir husus,
Otoban yeni olduğu için bazı yerlerinde GPS sinyali kayboluyor ve alet salaklaşıyor...aldırmayınız ve içinizden geldiği gibi devam ediniz.

Otobandan çıktığımız yerlerden birinde, Ayşe nin kahve takviyesi tamamlandı ve 20 E daha yakıt aldım.
Defalarca geldiğim bu küçük yeri anlatayım:
İgoumenitsa ( Yunanca: Ηγουμενίτσα); ( türkçe: Reşadiye), Yunanistan'ın kuzeybatısında bir kıyı kentidir.
Thesprotia ilinin başkentidir.
Igoumenitsa, kristal mavisi berrak plajların ve yeşil dağların çevrelediği panoramik bir kasabadır.
Kuzey Yunanistan'ı kateden ve Türkiye'de İpsala sınır kapısında başlayan 670 km uzunluğundaki Egnatia Otoyolu İgoumenitsa'da sona erer.
İgoumenitsa'dan İtalya'nın Ancona, Venedik, Bari ve Brindisi limanlarına rutin feribot seferleri bulunmaktadır.
1479'da Fatih Sultan Mehmed tarafından Osmanlı yönetimine katılan İgoumenitsa 1913'teki Balkan Savaşları'na kadar Reşadiye ismiyle Osmanlı idaresinde kalmıştır. 1930'lu yıllara kadar küçük bir balıkçı kasabası iken II.Dünya Savaşı'nda tahribata uğramış, sonraki yıllarda ise İtalya'ya yakın bir konumda bulunması avantajı ile önemli bir liman kenti olmuştur.
Igoumenitsa'ya varınca önce "Ventouris Line" bulundu.
Hava çok sıcak.
Ventouris'te al takke ver külah ,sıkı bir pazarlık sonucu 137 E ya biletler alındı.
Oradan tekrar merkeze döndük ve Goodys de öğlen atıştırması yapıldı.
Üzerine, şık bir kafeye gidip duble türk kahvesi ..pardon "grek kahvesi" içtik.
Siz siz olun Yunanistanda kırk yıldır bildiğiniz türk kahvesine "Türkish Kofi" demeyiniz
Çok bozuluyorlar.
"Greek Kofi"diyeceksiniz .Tamam mı ?
Neyse kahve çok iyi geldi .
Biraz gözümüz açıldı.
Bugün daha iyi organize olduk.
Anlaşılan, dünkü dinlenme bize yaradı.
Limana giriş, sorunsuz oldu
Fakat nereye park edeceğimiz sorunu, "hayvan" bir personel tarafından "hayvanca" konuşularak çözüldü.
Gemide çok kötü bir yere park ettirdiler .
Bir süre kamara aradık sonra istediğimiz yere oturabileceğimizi öğrendik.
Siren Gemisi çok büyük ve güzel.
Bir sürü salonu var.
Ayşe ile orta salona ve tam TV karşısına kurulduk.
Ayşe ile nöbetleşe yemeğe gittik.
Ben 24:00 te Pulman'a geçtim.
Ayşe, TV nin karşısında uyuklamağa karar verdi.

Hergün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız yeterli:



Şu anda Igoumenitsa'da Hava Durumu

https://www.accuweather.com/en/gr/igoumenitsa/186239/weather-forecast/186239

Biz ettik siz eylemeyin:

Bu gemide aslında arabamızda yatma olanağını varken bilgisizliğimiz nedeni ile salonlarda geceledik.

GÜNÜN ÖZETİ

GÜN KM: 410 KUMULATIF KM:1169

ORT HIZ:75

SÜRÜŞ SAAT :5:45

YAKIT E/L:



Additional photos below
Photos: 5, Displayed: 5


Advertisement



Tot: 0.084s; Tpl: 0.013s; cc: 13; qc: 32; dbt: 0.0364s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb