Bye bye Berlin


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany
June 1st 2010
Published: June 8th 2010
Edit Blog Post

Vanochtend veel te vroeg wakker door ge gewoel op de kamer. Iedereen moest blijkbaar op tijd vertrekken. Ik ging tegne 8u30 ontbijten maar het was daar toen zo druk dat ik 1st maar wat ben gaan inpakken. Iets later was het beter. Ook nog even mail gecheckt en men verblijf voor in Kaliningrad zou in orde moeten zijn, niet in de stad zelf maar aan de kust. Dan vertrokken en jawel grijs en motregen. Iets verderop langs een supermarkt waar de kassabediende mij wel heel stom vond omdat ik haar niet goed verstaan had. Nog even langs de muur gereden en dan Berlijn achter me gelaten. Al snel zat ik op rustige wegen. Dan kwam ik aan een overzet waar ik een praatje maakte met een dame, Zij vond men Duits heel goed om het niet te spreken, haha. De stopplaats was voorzien in Waldsieversdorf waar ik zou kamperen maar het weer was er nog niet op gebeterd dus belde in naar de jeugdherberg van Münchenhofe of er nog plaats was. Dit was geen probleem dus zou ik de kilometers niet voor niets maken. Ik dacht toen slim te zijn en een binnenweg te nemen, dit ging over een héél grof bospad. In de jeugdherberg aangekomen bleek dat ik niet genoeg geld had voor nog een maaltijd ook dus zou ik zelf moeten koken in de tuin. En omdat ik de 27 gepasseerd ben, moest ik een seniorentoeslag betalen seg. Wat voel ik me oud. Ik kreeg een kamer voor me héél alleen die ik helemaal heb ingepalmd. Na de douche de tuin in om te koken waar ik an snel moest gaan lopen voor de muggen. Snel een lange broek aangedaan en we waren gerust. Ik zat nog niet tegoed of bleek dat men gaspatroon bijna ten einde was dus nog maar eens naar de kamer. Zodra een rustig nacht tegemoet!

Advertisement



Tot: 0.051s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0292s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb