Day 22: La Chaussée-sur-Marne - Vitry-le-François

France's flag
Europe » France
July 24th 2022
Published: July 24th 2022

Treinstation / Train station Treinstation / Train station Treinstation / Train station

Het station van Vitry-le-Francois. Het eindpunt van vandaag en van dit jaar! Hopelijk kunnen we het hier volgend jaar weer oppakken om dan door te lopen naar Rome. The train station of Vitry-le-Francois. The endpoint of today and this year! Hopefully we will be able to pick it up again here next year and then walk all the way to Rome.
Another lovely day of walking today. We walked 22.4 kms; temperature at arrival at 12:30pm was 29 degrees. There was a fair bit happening on the way. We saw our second fox this morning. The first one we only saw for a couple of seconds about two weeks ago, but this one stopped and looked at us from a distance. We also saw another roe deer. We have seen those quite a lot, 4 yesterday, the most in one day. Hares are also regularly sprinting away from us. Today we also climbed our first mountain; met two Italian pelgrims walking the same way as us; and walked alongside a canal while it crossed over a river! Quite special.
On arrival at Vitry, we took the train back to Chalons-en-Champagne and will spend the next two nights here at the same campground as two days ago. We will look around in Chalons tomorrow and I will report on that, as it is a rather special town. Then back to NL by train on Tuesday.
We have now done 540 kms on the trail from Calais, while we walked 492.9 kms in total (the rest was cut short). 681 kms to go to
Going up the mountain / We gaan de berg opGoing up the mountain / We gaan de berg opGoing up the mountain / We gaan de berg op

Our first mountain! Height 208m Onze eerste berg! Hoogte 208m
the Italian border. And after that 1008 to go to Rome.

Weer een heerlijke dag wandelen vandaag. We hebben 22.4 km gedaan; temperatuur bij aankomst om 12:30 was 29 graden. Er is redelijk wat gebeurd vandaag. We zagen vanochtend voor de tweede keer een vos. De eerste keer, een week of twee geleden, zagen we hem maar voor een paar seconden. Maar vandaag blijf hij een tijdje stilstaan en keek ons aan van een afstand. We zagen vanochtend ook weer een ree. Die hebben we vrij veel gezien. Gisteren 4, wat het meest is op een dag. Hazen sprinten ook regelmatig weg van ons. Verder hebben we vandaag onze eerste berg beklommen; ontmoetten we 2 Italiaanse pelgrims die dezelfde kant oplopen als wij en wandelden we langs een kanaal terwijl dit een rivier overstak! Heel speciaal.
Bij aankomst in Vitry hebben we de trein terug genomen naar Chalons-sur-Marne, waar we de komende twee nachten op dezelfde camping staan als twee dagen geleden. Morgen gebruiken we om rond te kijken in Chalons en dat zal ik over rapporteren, aangezien Chalons een erg speciale stad is. En dan terug naar Nederland met de trein op dinsdag.
We hebben nu 540 km
Uitzicht / ViewUitzicht / ViewUitzicht / View

Uitzicht vanaf de heuvel op ons doel van vandaag: Vitry-le-Francois. Je ziet ook dat de druiven weer terug zijn. View from the hill of our goal for today: Vitry-le-Francois. You also see that the grapes are back.
afgelegd op de route vanaf Calais, terwijl we in totaal 492.9 km gelopen hebben (de rest hebben we ingekort). Nog 681 km te gaan tot de Italiaanse grens. En daarna 1008 naar Rome.

Done the hill / Klaar met de heuvel Done the hill / Klaar met de heuvel
Done the hill / Klaar met de heuvel

Looking back on the hill after coming down. Terugkijkend op de heuvel nadat we waren afgedaald.
Bramen / Blackberries Bramen / Blackberries
Bramen / Blackberries

Heerlijk bramen eten onderweg. Deze waren bijzonder lekker Eating beautiful blackberries on the way. These ones were particularly nice.

Tot: 0.054s; Tpl: 0.018s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0277s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb