Vaihtoon!

Finland's flag
Europe » Finland
April 18th 2013
Published: April 21st 2013

Viime vuoden elokuussa aloitin lähihoitajaopinnot aikuisten puolella kaksivuotisena näyttötutkintona. Idea työharjoittelun suorittamisesta ulkomailla syntyi päässäni jossain viime loppuvuoden paikkeilla. Olen matkustellut jonkin verran yhdessä ja itsekseni vuosien aikana, en ole kuitenkaan vielä työskennellyt ulkomailla. Asiat alkoivat järjestyä jouhevasti koulun puolelta, vaihtoehdoista eniten houkutti Slovenia. Slovenia ei ole tuttu maa entuudestaan, mutta kuvat Slovenian luonnon kauneudesta, maan keskeinen sijainti sekä kaapissa talvehtineet vaelluskengät vakuuttivat minut tähän päätökseen.

Minua kiinnostaa nähdä kuinka vanhustenhoito toimii muualla Euroopassa ja kuinka selviydyn täysin vieraskielisessä työyhteisössä. Tämän vuoden viimeinen työharjoittelu sekä näyttö tapahtuu kuntoutumisen parissa, sen ollessa ensi ja samalla viimeisen opintovuoteni suuntautumislinja. Näytön annan Suomessa toukokuussa.

Asiat vaihtoon lähtemisen suhteen järjestyivät sen verran hyvin kohdallani, että myös luokkatoverini Tarja innostui ajatuksesta. Nämä ovat kertomuksia omista kokemuksistani, kenties Tarja kertoo mietteistään jotain muuta kautta matkan aikana tai myöhemmin.

Neliviikkoisen työrupeaman jälkeen minulla olisi tarkoitus lomailla lähimaastossa. Näillä starttaillaan perjantaina!

Tot: 0.093s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 51; dbt: 0.0447s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb